Beantwoord

Waarom lukt het doorschakelen niet meer?


Badge +1
Beste lezer,

Sinds vorige week werkt het doorschakelen ineens niet meer. Ik gebruikte soms het doorschakelen naar een ander mobiel of vast nummer en dat ging altijd zonder problemen. Op mijn iPhone 7+ ging ik via instellingen - telefoon - doorschakelen zette deze actief en vulde het gewenste telefoonnummer in. Nu blijft de tekst Laden... staan en gebeurd er verder niets.(zie printscreen)

Ook heb ik het doorschakelen geprobeerd met **21*telefoonnummer# (en ook nog met 1 sterretje ervoor) maar dat lukt ook niet en er komt een foutmelding.(zie printscreen) De iPhone is al herstart en heeft geen effect. Ook heb ik nog met code ##002# geprobeerd om eventuele doorschakelingen op te heffen, maar ook helaas zonder resultaat.

Simyo hoe kan dit en hebben jullie een oplossing? Moet er door jullie iets gereset worden?
icon

Beste antwoord door Daisy 27 december 2019, 09:21

Hoi johan han,

 

Doorschakelen zou gewoon moeten werken door: *21*0612345678# in te toetsen. Het mobiele nummer is in dit geval een voorbeeld 🙂. Het uitschakelen doe je dan door #21# in te toetsen. Ik raad je aan deze anders even uit te schakelen en een dag te wachten voordat je dit opnieuw instelt. 

 

Succes! Laat je weten of het heeft gewerkt? 

 

Groetjes,

Daisy

Bekijk originele reactie

48 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi RunningWillem,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat het doorschakelen niet meert werkt. Top dat je alles al hebt geprobeerd!

Ik heb gelijk onze netwerkspecialisten gebeld. Die hebben hier super veel verstand van. Het leek hem aan het toestel te liggen. Kan je je simkaart eens in een ander toestel doen en het daar proberen? Ik ben erg benieuwd!

Groetjes,
Caspar
Hey hallo,
Ik heb er ook ineens problemen mee.
Het ligt aan het toestel en is een software probleem zeggen ze.
Kaartje in een ander toestel en toen hebben ze de doorschakeling eraf gekregen.
Terug in mijn eigen telefoon gedaan en de doorschakeling is er nu af, alleen staat het icoontje nog wel boven in mijn telefoon.
Ik heb een backup gemaakt en mijn telefoon opnieuw ingesteld en backup terug gezet.
Probleem zou nu opgelost moeten zijn, maar helaas .
Kan mijn telefoon op het moment niet meer doorschakelen en moet er morgen weer achteraan.
Lastig want ik heb er nooit problemen mee gehad

Gr Kees
Reputatie 7
Badge +10
Hi Dukeesie,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat ontzettend vervelend dat je deze problemen met doorschakelen ervaart! Als ik het goed begrijp stond er eerst een doorschakeling op die je weg wilde hebben. Zodra je je simkaart in een andere telefoon stopte lukte het om die doorschakeling te verwijderen. Maar de doorschakeling lijkt nog steeds actief op je huidige telefoon. Later in je berichtje schrijf je dat je telefoon "op het moment niet meer kan doorschakelen". Wat bedoel je daar precies mee? Staat er wel of geen doorschakeling op?

Je geeft ook aan dat "ze" zeggen dat het aan je toestel ligt. Wie zei dat precies? Je leverancier? En ging alles prima met die andere telefoon? Zo klinkt het nu wel.

Heb je in je eigen telefoon geprobeerd ##002# [zend] in te toetsen? Dan zouden alle doodschakelingen gewist moeten worden. Hier lees je alles over doorschakelingen. Wist je dat het niet uitmaakt of je je doorschakeling via de codes of via je telefooninstellingen hebt ingesteld? Als je ##002# belt, dan wordt alles gewist.

Laat je me weten hoe het gaat?

Groetjes,
Jihane
Badge
Sinds de update naar IOS 10.3.2 staat mijn iphone 7 op doorgeschakeld. Het symbool staat boven in de balk maar de gsm is niet doorgeschakeld. Als ik wel wil doorschakelen kan ik geen nummer intypen maar blijft het woord laden inbeeld. Alle gangbare bekende codes met hekjes en 21 of 002 heb ik geprobeerd maar er veranderd niets. Simyo heeft mijn simcard gereset en ik heb het toestel 15 min uit gehad. Helaas het blijft zo. Het probleem moet in de software van het toestel zitten. Heeft iemand een mogelijke oplossing
Reputatie 7
Badge +10
Hi Johnboy,

Dankjewel voor je terugkoppeling! Dit klinkt inderdaad als een probleem dat erg onprettig is. Het klinkt ook als een softwareprobleem, vooral omdat het begon op te spelen na een softwareupdate en omdat het in een ander toestel wél goed ging.

Ik raad je aan om langs een Apple store te gaan hiermee. Hopelijk weten zij hier raad mee. Hou jij ons wel op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Badge
Probleem is deels opgelost door alles terug te zetten op fabrieksinstellingen. Het doorschakel symbool is wel verdwenen op de iPhone alleen doorschakelen is nog steeds niet mogelijk. Het toestel blijft de tekst laden inbeeld houden. Een back up vanuit de cloud terugzetten bleek ook niet te werken omdat deze ook al besmet bleek. We wachten nu maar op een nieuwe versie van ios.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi johnboy,

Bedankt voor je terugkoppeling! Wij weten inmiddels ook meer over het probleem. Het probleem ligt bij de aanbiederinstellingen van iPhones, die van versie 28.0 naar versie 28.3 is gegaan. KPN is ermee bezig om dit op te lossen. Op dit moment hebben is hier nog geen oplossing voor, maar zodra deze er is zullen we dit zo snel mogelijk laten weten. Ze zijn er in ieder geval heel druk mee bezig. Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Wat is de stand van zaken? Want het werkt nog steeds niet. Ik krijg precies dezelfde schermen als de eerste melder.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Katja's,

Wat goed dat je hier even navraag naar komt doen! Ik ga even bij Caspar informeren naar of hij al iets nieuws te horen heeft gekregen. Je hoort maandag van me!

Groetjes,
Jihane
Is er inmiddels nieuws? Ik ga morgen op vakantie en wil ook graag mijn telefoon doorschakelen. Erg vervelend en langdurig probleem. Hoor graag de oplossing
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ronaldinho,

Mijn excuses voor de late reactie! Ik heb hier met Caspar overlegd, en er is helaas nog niets nieuws bekend 😞 Mocht er een oplossing komen, dan laten we je dat meteen weten.

Heb je nog andere vragen?

Groetjes,
Jihane
Ik ervaar dezelfde problemen op mijn iPhone met de software versie 10.3.3.
Zover ik heb kunnen zien schijnt het aan de laatste update van de software te liggen.
Mijn vraag is eigenlijk hetzelfde wat Ronaldinho al eerder vroeg, weten jullie inmiddels al meer na 2 maanden tijd?
Zo niet, wat denken jullie hoelang het nog zal duren voordat zich een oplossing voor zou doen?
Reputatie 6
Badge +6
Infoen tip
https://forum.simyo.nl/bellen-netwerk-85/ik-kan-doorschakelen-niet-uitzetten-is-hier-een-oplossing-voor-39412
Badge +7
Hoi Fritsel,

Wat jammer dat dit bij ook niet lukt! KPN is hierover in gesprek met Apple. Ik durf niet te zeggen wanneer dit is opgelost. Apple moet waarschijnlijk hiervoor weer een nieuwe update uitbrengen, en dat is jammer genoeg ook niet zomaar gedaan. Het is natuurlijk ook maar de vraag hoe belangrijk Apple 'een paar' KPN-klanten uit Nederland vindt.

Je kunt wel proberen om doorschakelingen aan te zetten door je simkaart even in een ander toestel te stoppen. Als je in dat toestel doorschakelen aanzet en vervolgens je simkaart weer in je eigen toestel stopt, werkt het vaak wel. Bij jou ook?

Groetjes,
Samantha

@Ron H, Bedankt voor je tip 🙂
Hallo,

Het probleem is nog steeds niet opgelost, zo lijkt het. Met mijn vorige Sony telefoon had ik geen probleem. Met de IPhone van mijn werkgever die via Vodaphone verbinding maakt ook niet.
Maar met mij nieuwe IPhone 6s op Simyo werkt het ineens niet.

Is er inmiddels een oplossing? En dan niet dagelijks simkaart uit het toestel halen.

Groet Peter
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Peter,

Ah, balen dat het probleem nog steeds niet opgelost is. Als ik het goed begrijp werkte het doorschakelen wel met de Vodafone simkaart in je Iphone? Maar niet met de Simyo simkaart? Wat bedoel je precies met 'dagelijks simkaart uit het toestel halen'? Wissel je dan van simkaart om te kunnen doorschakelen? Wat is de software versie van je Iphone? Als ik dit weet, kan ik contact opnemen met KPN over het probleem.

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Ashweeta
Ik heb dus twee iPhones. Een 6s die via Simyo werkt en een SE van mijn werkgever die via Vodaphone werkt.
De softwareversie van mijn eigen iPhone 6s die het niet doet is: 11.4 (15F79).
De versie in de SE die her wel doet is 11.2.6 (15D100).

Het wisselen van de simkaart noemde ik als reactie op een voorstel in een andere reactie. Vergeet dat maar even.

Groet Peter
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Peter,

Het probleem met deze doorschakeling zou opgelost moeten zijn. Zou je in je telefoon met Simyo-simkaart naar Gesprekken en data willen gaan en 4G op 'alleen data' willen zetten. Start hierna je telefoon opnieuw op. Lukt het dan wel?

Groetjes,
Els
Beste Els,
Het is gelukt. De truc werkt. Ik moest wel het nummer dat er stond om naar door te schakelen vervangen voor een ander fictief nummer en daarna weer het goede nummer erin zetten.
Probleem was dat na doorschakelen aan te zetten en naar het menu terug te keren , dat de knop doorschakelen weer uit ging.
Maar ik ben gelukkig geholpen, dankjewel.

Groet Peter
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Peter,

Wat fijn dat het heeft geholpen! Dan kun je in ieder geval weer een doorschakeling aanzetten. :)

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Els
Nagekomen reactie van iemand die hetzelfde probleem had: met iPhone 6, Samsung S7 en uiteindelijk Samsung S8 geprobeerd. Dat laatste lukte maar misschien ook omdat ik TOEN pas +316 voor het 06 nummer zette (dus bijvoorbeeld +31612345678)
Reputatie 4
Badge +7
En het is inderdaad verstandig om dit altijd te doen. Kan nooit kwaad, en kan allerlei ellende voorkomen.
Reputatie 6
Badge +5
Nog bedankt voor jullie reacties, RuudM1 en wimj12!

Groetjes,
Niels

Ik krijg sinds kort de melding “Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code” nadat ik all oproepen doorschakelen (*21*nr#)heb ingesteld. Nokia 8 - werkte tot voor kort prima, nu ineens niet meer. Weet iemand hoe dit kan worden opgelost?

Reputatie 5
Badge +4

Hoi johan han,

 

Doorschakelen zou gewoon moeten werken door: *21*0612345678# in te toetsen. Het mobiele nummer is in dit geval een voorbeeld :-). Het uitschakelen doe je dan door #21# in te toetsen. Ik raad je aan deze anders even uit te schakelen en een dag te wachten voordat je dit opnieuw instelt. 

 

Succes! Laat je weten of het heeft gewerkt? 

 

Groetjes,

Daisy

Reageer