.

Beantwoord

Waarom krijgt de ander te horen dat mijn nummer buiten gebruik is?

  • 12 October 2018
  • 7 reacties
  • 3018 Bekeken

Hoi, met mijn telefoon kan ik gewoon bellen, maar als ik wordt gebeld en hij gaat 5-6 keer over zonder opnemen, dan wordt er gezegd dat het nummer niet bestaat. Iemand een idee wat er aan de hand is?
icon

Beste antwoord door Jihane 13 October 2018, 16:46

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Misschien de voicemail instellen/opnieuw instellen?
Of eventueel uitschakelen desgewenst.
Voice mail staat uit, met voice mail aan is meer geen verschil. Gekkke is dat je gewoon kunt bellen en gebeld worden, als je maar binnen die 6-7 keer opneemt. Ben je te laat, dan krijg je zo’n leuke dame die vriendelijk zegt dat het nummer niet in gebruik is...
Ik verwacht dat je simkaart gereset moet worden en dus opnieuw op het netwerk wordt geplaatst. Dit gebeurt door een moderator, je hoort nog van hem/haar. Dat er iets niet goed is gegaan met het plaatsen op het netwerk, daar denk ik aan.

Zonder voicemail moet je telefoon sowieso vaker rinkelen en niet aangeven nummer bestaat niet .

Kun je de simkaart in een ander toestel testen? Wat gebeurt er dan? Nog liever een kruistest.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Jaap,

Welkom op het Simyo Forum!

Oh, wat raar dat die vriendelijke stem dan aangeeft dat het nummer niet bestaat. Dat hoort natuurlijk niet zo! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie gewoon dat je nummer prima actief is. Ik heb dus een reset uitgevoerd op je simkaart. Hiermee worden de instellingen vernieuwd op het netwerk.

Wil je proberen of het nu wel lukt?

@ Ron en Friesian, dank voor de hulp!

Groetjes,
Jihane
Goedemorgen Jihane,

helaas heeft dit niet geholpen, telefoon stopt na 6-7 keer overgaan en er wordt aangegeven dat het nummer niet in gebruik is. Telefoon is uitgezet en na +- 30 minuten weer aangezet. Dit hielp helaas ook niet.
Reputatie 7
Badge +6
Misschien kun je iets met het advies van @Friesian om te kijken of het aan je mobiel of simkaart ligt.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Jaap,

Jammer! In dat geval wil ik je ook vragen om je simkaart tijdelijk in een ander toestel te stoppen. Merk je daarin dat hetzelfde probleem ook speelt? Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Jihane

Reageer