.

Beantwoord

Waarom krijg ik een e-mail dat ik geblokkeerd ben wegens hoogverbruik?

  • 24 May 2017
  • 6 reacties
  • 105 Bekeken

Beste,

Tot mijn verbazing krijg ik een mail met daarin de mededeling dat mijn telefoonnummer "uit voorzorg is geblokkeerd wegens hoogverbruik" . Het openstaande bedrag zou namelijk 118,73 euro bedragen. Dit terwijl ik aan het begin van deze maand de bel en SMS bundel op onbeperkt gezet heb. Als dat al niet vreemd genoeg is kijk ik op "Mijn Simyo" en blijkt het openstaande bedrag opeens 427,- euro te zijn! Help Simyo! Nadat ik mijn zoon van 15 vertelde dat hij onbeperkt kon bellen heeft hij daar goed gebruik van gemaakt, vertel me alstublieft dat dit een administratieve fout is? De bundelwijziging had ik uitdrukkelijk gedaan om dit soort verrassingen te voorkomen :-(

groet,
Boris
icon

Beste antwoord door Jihane 26 May 2017, 15:38

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Maar onbeperkt bellen is alleen bellen in de klassieke zin. Bellen via whatsapp valt hier niet onder.
Maar onbeperkt bellen is alleen bellen in de klassieke zin. Bellen via whatsapp valt hier niet onder.

Voor de duidelijkheid gaat het hier niet om whatsapp bellen maar om "klassiek" bellen buiten de bundel voor 30cent pet minuut. Mobiel internet had ik al stopgezet.
Reputatie 7
Badge +7
Als je begin van de maand je bundel aanpast gaat dat de volgende maand in. Zou dat de oorzaak van deze kosten kunnen zijn ?
Dat is de oorzaak!

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-mijn-internetbundel-wijzigen-300

Bundel kan gewijzigd tot de laatste dag van de maand en gaan in de 1e van de nieuwe maand.


Letterlijke tekst.

Bundels lopen van de eerste tot de laatste kalenderdag. Je kunt je bundels tot het einde van de maand wijzigen. Op de eerste dag van de nieuwe maand gaan je nieuwe bundels in.
Ik denk ook dat er sprake is van te laat wijzigen als ik het zo lees. Check de MijnSimyo van de betreffende aansluiting en je ziet direct welke bundels er nu actief zijn en welke er volgende maand, juni dus, actief zijn.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Boris,

Welkom op het Simyo Forum!

Het is niet meer dan logisch dat je geschrokken bent hiervan! Ik zie inderdaad dat je op 2 mei je belbundel hebt gewijzigd van 200 minuten naar onbeperkt bellen. Deze wijziging gaat in vanaf 1 juni. In de bevestigende e-mail die je hebt gehad staat letterlijk deze tekst: "Je nieuwe bundel Simyo Onbeperkt gaat per 1-6-2017 in." Verder zie je op Mijn Simyo nog altijd gewoon je bundel van 200 minuten staan, totdat het 1 juni is.

De kosten zijn hoger dan in de e-mail stond, omdat het verbruik met enige vertraging geregistreerd wordt. Dit staat ook vermeld in de e-mail die je ontvangt over hoogverbruik.

Ik zie dat je ook via Twitter contact hebt gehad met de klantenservice. Mijn collega heeft je aangeboden de helft van de kosten te vergoeden. Dat is een enorme uitzondering die gemaakt wordt, wat fijn 🙂 Zoals mijn collega via Twitter ook aangaf, kun je een aanbetaling doen van € 100,- om gedeblokkeerd te worden.

Let je er ook op dat je belbundel nu dus op is? Ik raad het je af om nog te bellen, want anders lopen de kosten alleen maar op. Vanaf 1 juni gaat je nieuwe bundel in.

Heb je hier nog vragen over?

@ Wimj12, Friesian en Ray, dank voor de reacties!

Groetjes,
Jihane

Reageer