.

Beantwoord

Waarom krijg ik de melding 'niet aangemeld op het netwerk'?

  • 12 May 2018
  • 2 reacties
  • 364 Bekeken

Badge
Na maanden van normaal gebruik van bellen appen en sms-en, kan ik niet meer bellen. Ik krijg nu de melding 'niet aangemeld op het netwerk'.

Hoe los ik dat op?
icon

Beste antwoord door Els 14 May 2018, 14:22

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Nel1939,

Later heb je gemeld dat je simkaart permanent geblokkeerd is.
Heb je geprobeerd door met pincodes en pukcodes het op te lossen?
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Nel1939,

Welkom terug op het Forum! Wat balen dat je problemen hebt met je simkaart, ik snap dat je graag weer bereikbaar wilt zijn.

Gaat het om je Sim Only-aansluiting waarmee je bent ingelogd op het Forum? Deze simkaart is namelijk gewoon actief. Ook zie ik geen blokkades op je aansluiting staan. Voor de zekerheid heb ik je simkaart gereset, hierbij wordt hij helemaal opnieuw aangemeld bij het netwerk. Zou je je telefoon voor tien minuten helemaal uit willen zetten?

Is je simkaart geblokkeerd omdat je te vaak een verkeerde pincode hebt ingevoerd? Dan kun je een nieuwe pincode instellen met je pukcode. Deze code kun je op Mijn Simyo vinden via Instellingen > Simkaart. Op het moment dat je tien keer de verkeerde pukcode hebt ingevoerd, wordt je simkaart helemaal geblokkeerd. In dat geval heb je een nieuwe nodig. Een vervangende simkaart kun je gemakkelijk bestellen via Mijn Simyo via diezelfde pagina. Kies onderaan voor 'vervangende simkaart aanvragen'. Een nieuwe simkaart kost €5,- en ontvang je binnen drie werkdagen. Activeren kan opnieuw via de simkaart-pagina op Mijn Simyo. Handig hè?

Is je simkaart niet geblokkeerd door de pin- en pukcode? Dan zou je nog kunnen proberen om je telefoon handmatig te laten zoeken naar het KPN-netwerk. Hoe je dit doet kun je voor de meeste telefoons terugzien in onze Toestelhulp. Lukt dat?

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@ Franswon, bedankt voor je input! Hopelijk vinden we snel samen het antwoord!

Groetjes,
Els

Reageer