.

Beantwoord

Waarom kan ik niet gebeld worden als mijn WiFi aanstaat?

  • 27 January 2016
  • 10 reacties
  • 1899 Bekeken

Badge +3
  • Startend Simyaan
  • 15 reacties
Sinds een paar uur kan ik niet meer met wifi bellen of gebeld worden, sim kaart eruit en erin,maar niks helpt.
Als ik de wifi uitzet kan ik gewoon bellen en gebeld worden. (ik heb een Galaxy s6)
icon

Beste antwoord door Anonymous 27 January 2016, 14:58

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo Carla,

Dit moet aan je toestel liggen of aan de modem/router bij je thuis.

Is het Wi-Fi wachtwoord gewijzigd op je modem/router of 'kwijtgeraakt' in je S6?
Doet de rest van de apparatuur het wel op Wi-Fi? Als dit zo is probeer dan eens of je S6 wel contact probeert te maken met het goede Wi-Fi netwerk en voer eventueel het wachtwoord opnieuw in.
Als de rest van de apparatuur het ook niet doet moet je in de instellingen van je modem/router zoeken.

Succes.
Badge +3
Hallo

Alle apparaten werken gewoon op wifi, en internet op de S6 werkt wel, alleen bellen of gebeld worden lukt niet.
Zou het helpen als ik naar fabrieksinstelling terug ga?
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Carla,

Bellen via Wi-Fi doe je dat via een programma neem ik aan, het 'gewone' bellen staat los van internet en/of Wi-Fi.

Bel je via WhatsApp o.i.d. dan moet je dat programma misschien opnieuw installeren.

Terug naar fabrieksinstellingen is nogal een ingrijpend iets.

Ik vind het nogal een vreemde zaak, misschien dat een moderator of een collega van het forum je verder kan helpen.
Er kan ook sprake zijn van een storing bij de server van de app. En app opnieuw installeren is op zich een goed advies van franswon. Kan zijn dat wanneer je bij applicatiebeheer cache leegt en gegevens wist dat dat al genoeg is daarna de app opnieuw instellen.

Controleer eens op allestoringen.nl of er storingsmeldingen zijn..
Badge +3
Ik bedoel als de wifi aanstaat kan ik niet bellen of gebeld worden,(normaal bellen niet via whatsapp)
schakel ik de wifi uit, dan kan ik gewoon bellen.
Reputatie 7
Badge +9
Dat is heel vreemd Carla, ik zou in jouw geval maar eens contact opnemen met de verkoper of Samsung.
Badge +3
Ik heb wel op alle storingen gelezen dat er bij KPN een forse storing is.
Mijn pc is ook traag geworden (ook via KPN), misschien dat het er mee te maken heeft.
Ik wacht nog even af en anders morgen naar de winkel.
Reputatie 7
Badge +9
Ik zie het Carla,

Misschien dat straks alles weer werkt.

Toch blijf ik het vreemd vinden.....

Laat je even weten of het opgelost is na het verhelpen van de storing?
Badge +3
Hallo franswon

Sinds gisterenavond werkt alles weer normaal, ik heb wel op advies van Friesian cache geleegd,maar ik hou het op de KPN storing van gisteren, Simyo gaat over de KPN lijn en mijn pc ook.
Maar zoals het er nu uitziet is het opgelost.
Nog bedankt voor alle reacties.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Carla,

Wat vreemd dat je niet kon bellen en gebeld worden wanneer je WiFi aan stond op je mobiel. De storing van KPN was hier waarschijnlijk een oorzaak van. Gelukkig is alles nu opgelost. Voor verdere vragen zien we je graag terug op het forum.

Franswon en Friesian, bedankt voor de antwoorden.

Groetjes, Caspar

Reageer