.

Beantwoord

Waarom kan ik niet gebeld worden?

  • 7 July 2020
  • 8 reacties
  • 701 Bekeken

Hoi,

Ik krijg de laatste tijd vaak te horen dat ik telefonisch onbereikbaar ben. Vanmiddag even getest, en nu blijkt dat ik wel zelf kan bellen, maar niet gebeld kan worden. Sms’en werkt volgens mij wel. Ik heb ##002# gebeld, maar dan krijg ik alleen maar foutmeldingen. 

Ik heb ook geprobeerd de simkaart in een andere telefoon te gebruiken, dan gebeurt er hetzelfde. Dus het ligt waarschijnlijk niet aan mijn telefoon. Niet storen staat ook uit.

Telefoon uit en aangezet, niets helpt. Voor de rest heb ik geen idee.

Hoop dat iemand hier mij verder kan helpen!

icon

Beste antwoord door Bas 8 July 2020, 10:28

Bekijk originele reactie

8 reacties

Ben je in het buitenland? Dan werkt ##002# namelijk niet.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi hh94, 

Welkom op ons forum!

Je zou het ook kunnen proberen met #21[groene beltoets] :blush: Wat heb je voor toestel? En ben je inderdaad wel in Nederland?

Ik zal je simkaart een reset geven op het netwerk. Dan moet jij over een kwartier even je toestel uit- en aanzetten :innocent:  

Kun je laten weten of je weer gebeld kan worden?

Groetjes,
Bas

 

Ja ik ben in NL. Mijn toestel is een iPhone 5c. iOS 10.3.3 volgens mij, maar aangezien de simkaart het in een modernere telefoon het ook niet doet kan het daar niet aan liggen lijkt me. Heb mn telefoon nu even uitgezet en probeer het over een kwartier opnieuw. Bedankt voor de reset!

Reputatie 6
Badge +6

Had je #21 nog geprobeerd? Daarmee verwijder je namelijk eventuele directe doorschakelingen :innocent:

Hoor het graag van je!

Het werkt weer! Bedankt voor de hulp.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi hh94,

 

Fijn dat het nu is opgelost! Mocht je in de toekomst ergens tegenaan lopen dan zien we je graag terug op het forum!

 

Groetjes,

Daisy

Ik heb dat ook. Mijn telefoon gaat dan niet over, maar even later krijg ik dan een voicemailbericht. Telefoon staat niet op “niet storen”, en volume staat hard. 
Maar…. het is per oproep verschillend. Sommige oproepen gaan wel over, andere weer niet. 
Er is geen lijn in te ontdekken. 
zou het aan m’n telefoon liggen of aan de simkaart? 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Jufcj, 

Welkom op ons forum! 😊

Wat gek dat oproepen willekeurig direct naar je voicemail gaan. Zou het kunnen komen door slecht of geen bereik? 

Misschien worden die oproepen wel automatisch doorgeschakeld naar je voicemail, dat zou ook nog kunnen. Dat kun je uitschakelen met behulp van de onderstaande codes: 

4G

  • Activeren: *21*[telefoonnummer][groene beltoets]
  • Annuleren: #21[groene beltoets]

2G/3G

  • Activeren: **21*[telefoonnummer][groene beltoets]
  • Annuleren: ##21[groene beltoets]

Om uit te sluiten of het aan je toestel of simkaart ligt, zou je eigenlijk even een kruistest moeten doen. Als je een andere simkaart in dat toestel doet en je eigen simkaart in een ander toestel, dan kun je dit testen. Zou je ons kunnen laten weten wat daaruit komt? 😇

Ik hoor het graag van je!

Groetjes, 
Bas

Reageer