Beantwoord

Waarom kan ik niet gebeld worden?

  • 16 maart 2020
  • 16 reacties
  • 673 Bekeken

Badge

Hallo,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende: Ik ben overgestapt naar Simyo met nummerbehoud enkel maande terug maar kom er sinds kort achter dat ik niet gebeld worden (maak veel meer gebruik van whatsapp..)

Dit is niet gelimiteerd tot 1 toestel. Bellers krijgen direct mijn voicemailbericht te horen. Ik kan zelf wel bellen, sms'en, whatsappen.

De volgende dingen heb ik al geprobeerd:

  • Telefoon staat niet op niet-storen of vliegtuigstand
  • Doorschakelen staan ook niet aan
  • Telefoon uitschakelen, simkaart verwijderen, 10-15 minuten wachten en opnieuw laten verbinden lost het ook niet op

Alvast bedankt voor de reactie!

Thijs Gerritsen

icon

Beste antwoord door Bas 16 maart 2020, 19:50

Hoi Thijs, 

Welkom op ons forum! :innocent:

Het is natuurlijk niet best dat je sinds je overstap naar ons niet meer gebeld kunt worden. Ik heb het net even getest en ik kreeg je ook niet te pakken!

De vraag die Ray stelt is wel terecht. Bellen wij toevallig allemaal via het KPN-netwerk?

En heb je toevallig al je simkaart in een ander toestel geprobeerd? En ook een andere simkaart in je eigen toestel? 

Wat voor toestel heb je eigenlijk?

Bel voor de zekerheid even naar ##002 om er zeker van te zijn dat ook op het netwerk alle doorschakelingen staan uitgeschakeld (niet alleen in je toestel).

Ik zal morgen ook even bellen met onze netwerkspecialisten om na te gaan of zij iets geks zien! Die zijn helaas niet meer te bereiken :sweat_smile:

Hoor het graag van je!

Groetjes, 
Bas

Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 7

De bellers die direct jouw voicemail krijgen, zijn die van dezelfde provider? 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi Thijs, 

Welkom op ons forum! :innocent:

Het is natuurlijk niet best dat je sinds je overstap naar ons niet meer gebeld kunt worden. Ik heb het net even getest en ik kreeg je ook niet te pakken!

De vraag die Ray stelt is wel terecht. Bellen wij toevallig allemaal via het KPN-netwerk?

En heb je toevallig al je simkaart in een ander toestel geprobeerd? En ook een andere simkaart in je eigen toestel? 

Wat voor toestel heb je eigenlijk?

Bel voor de zekerheid even naar ##002 om er zeker van te zijn dat ook op het netwerk alle doorschakelingen staan uitgeschakeld (niet alleen in je toestel).

Ik zal morgen ook even bellen met onze netwerkspecialisten om na te gaan of zij iets geks zien! Die zijn helaas niet meer te bereiken :sweat_smile:

Hoor het graag van je!

Groetjes, 
Bas

Badge

Hallo Bas, Ray,

Bedankt voor de reacties en suggesties!

##002 lost het niet op maar Ik zal even kennissen die klant zijn bij bvT-Mobile vragen te bellen. Zal ook de simkaart eens verwisselen met een ander toestel. Word vervolgt.

Mijn toestel is een fairphone 3.

Als je wat meer hoort va nde netwerkspecialisten hoor ik het graag.

Gr Thijs

 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi Thijs,

 

Zeker! Laat jij de uitslag weten van de kruistest (simkaarten verwisselen)?

 

Groetjes,

Daisy

Badge

Hoi,

Even een update: T-Mobile gebruikers kunnen mij ook niet bellen. Van Vodafone en Tele2 weet ik het niet zeker. Maar het is dus in elk geval niet beperkt tot KPN.

Kruistest kan even duren ivm beperkte contacten door corona-situatie, Maar zal ik doen zodra het kan.

Gr, Thijs

 

Reputatie 5
Badge +3

Hi Thijs,

 

Bedankt voor de info! Dat is zeker handig als blijkt uit de kruistest dat we contact moeten gaan opnemen met de netwerk specialisten.

 

Stay Safe!

 

Groetjes,

Tessanne

Badge

Hoi,

Ik kan wel een kruistest doen met een andere telefoon. Die persoon heeft een 3 in 1 simkaart ook van jullie. Deze telefoon heeft alleen een micro-opening. Ik alleen nano.

Kun je van een nano SIM kaart probleemloos weer een micro-variant maken? Heeft dat gevolgen voor de verbinding met het toestel, of is de pasvorm prima in jullie ervaring?

Op de website lees ik vooral dat je ze makkelijker kleiner kunt maken, maar niet concreet iets over groter.

Gr, Thijs

Reputatie 6

@Thijs Gerritsen  Indien je de ‘rest van de simkaart’ nog hebt bewaard, kun je de nano sim plaatsen in het raamwerk voor de micro kaart en die zo weer in je telefoon terugplaatsen. 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi Thijs,

 

Ik hoop dat het lukt! 

 

Bedankt RicoK! :)

 

Groetjes,

Tessanne

Badge

Hallo,

Kruistest lost het probleem ook niet op ben ik bang. Gesprekken naar mijn nummer gaan nog steeds direct naar voicemail.

Kun jullie de eerder genoemde netwerkspecialisten raadplegen?

Alvast bedankt en groeten,

Thijs

Reputatie 5
Badge +3

Hoi Thijs,

 

Zojuist heb ik gesproken met de netwerkspecialist. Zij gaven aan dat ze niets bijzonders op de aansluiting konden ontdekken, dus hadden ze nog een paar vragen. 

  • Kun je VoLTE bellen  (bellen via 4G) uitzetten op het toestel?
  • Heb je overal last van dit probleem? Of alleen op een specifieke locatie?
  • Met welk ander toestel heb je de kruistest uitgevoerd?

 

Ik hoor het graag van je. 🙂  

 

Groetjes, Tessanne 

Badge

Hoi Tesanne,

  1. Bellen via 4G staat uit. Heb ik ook niet eerder gebruikt moet ik zeggen.
  2. Ja, voor zo ver ik weet wel (werk, thuis, park) al ben ik momenteel niet veel onderweg gezien de corona-situatie
  3. oude Huawei en ook nog met een oude Motorola (modellen kan ik niet meer achterhalen of aflezen,sorry).

Vandaag heb ik ook nog meerdere nummers in België niet kunnen bereiken (ik hoor 3 tonen gevolgd door een melding dat ik van dit nummer geen gebruik kan maken).

Als het probleem ook snel verholpen kan worden met een nieuw telefoonnummer o.i.d. dan sta ik daarvoor open hoor. Zo erg ben ik er nu ook weer niet aan gehecht.

Gr, Thijs

 

Reputatie 5
Badge +3

Hi Thijs,

 

Bedankt voor de info! Ik neem nogmaals contact voor je op met de netwerk specialist.

Zodra ik een antwoord heb, laat ik dat meteen weten.

 

Update:

Zojuist heb ik met de netwerkspecialist gesproken en die gaan voor je aan de slag! Ze zien namelijk dat er een aantal foutmeldingen op het netwerk mbt het VoLTE bellen zijn geweest, dit willen ze graag voor je gaan verhelpen. Zij geven ook aan dat ze zien op het netwerk dat je blijkbaar wel gebruik maakt van VoLTE bellen. Daarom de vraag of je nogmaals zou willen controleren of VoLTE (4G bellen) echt uitgeschakeld staat op het toestel en zo niet om dit dan alsnog te doen.  

 

Zodra zij het probleem hebben opgelost zullen ze het terugkoppelen naar mij, dan laat ik het vervolgens weten onder dit topic. :)

 

Groetjes,

Tessanne

Reputatie 5
Badge +3

Hoi Thijs,

 

Zojuist heb ik terugkoppeling gehad van de Netwerk Specialist en het was goed nieuws, het probleem zou nu verholpen moeten zijn. 

Zou jij eens kunnen uitproberen of dat daadwerkelijk ook zo is? :blush:

 

Groetjes,

Tessanne

Badge

Hoi Tesanne,

Klopt ik ben weer bereikbaar!

Bedankt voor alle moeite :)

Gr, Thijs

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi Thijs,

 

Goed om te horen en graag gedaan natuurlijk! :grin:

 

Alvast een fijn weekend!

 

Groetjes,

Tessanne

Reageer