.

Beantwoord

Waarom kan ik niet bellen in IJsland?


Badge
  • Startend Simyaan
  • 4 reacties
Ik zit nu al een paar weken in IJsland en ik heb in het begin smsjes kunnen ontvangen en naar Nederland kunnen bellen maar nu niet meer. Ik heb geen netwerk hier in IJsland en in het begin wel. Ik heb mijn buitenland opties allemaal aanstaan maar toch kan ik niet bellen.

Ik probeerde te achterhalen wat ik kan doen en ik kwam wat dingen tegen maar ik snap er niet zo veel van. Zoals handmatig netwerk selecteren of roaming aanzetten. Als iemand weet wat mogelijk het probleem zou die me dit kunnen uitleggen in wat meer diepgang, zou ik dat erg waarderen.

Als ik naar mijn instelling ga kan ik gegevens roaming aan zetten, die staat nu uit. Maar ik ben bang dat mij extra geld kost.
Er is ook voorkeursnetwerktype ik weet niet of dat werd bedoelt met handmatig netwerk kiezen. Of dat ik dat bij mobiele providers zou moeten doen.

Of misschien moet ik wel heel ergens anders zijn, ik heb er geen verstand van. Alvast bedankt voor het mee denken!!
icon

Beste antwoord door Els 13 March 2018, 10:35

Bekijk originele reactie

11 reacties

Beste Lian.


Ik zal het zo eenvoudig mogelijk voor je maken.
Ijsland valt niet in zone 1 EU roamingregeling.
Dus of je nu sim only hebt valt buiten je bundel.
Ook bij prepaid geen tarief als in Nederland.

Officieel geen roam like at home..
Is het voor je geen beter idee om een lokale simkaart aan te schaffen? Want de tarieven zijn via Simyo fors. Per MB €5,-

We horen graag van je. Wil je Simyo gebruiken? Houdt rekening met forse tarieven.

Een moderator zal je buitenland optie van de sim resetten, je hoort nog van hem/haar.


Of wil je een buitenlandse sim gebruiken?

Indien mogelijk, raad ik wel een kruistest aan.
Jouw sim andere telefoon en andersom.

We horen graag van je.
Badge
Hé,

Super bedankt, voor de snelle reactie.
Maar het gaat niet zo zeer over het internet ik kan geen sms ontvangen is voornamelijk het probleem. Ik kan nu namelijk geen online aankopen doen omdat ik geen tan codes kan ontvangen omdat ik geen sms kan ontvangen.
Ik zit nu inderdaad wel te overwegen om buitenlandse sim te gebruiken. Ik dacht namelijk dat IJsland binnen de EU viel maar helaas.
Hoewel ik zoek wel nog een oplossing voor nu. Ik zou toch gewoon sms moeten kunnen ontvangen ?
Nogmaals bedankt voor je reactie. Hij was snel, erg duidelijk en wordt zeker gewaardeerd!
De reset van de buitenland service [ simkaart ] doet werkelijk vaak wonderen, dus ook voor bel en sms. Een moderator meldt zich nog. Ik volg je topic met belangstelling.

En een fijne tijd wens ik je in IJsland ! 😎
Voor de zekerheid geef ik je dit blog nog even om door te nemen, baat het niet dan schaadt het niet. 🙂

https://www.simyo.nl/blog/bellen-en-internetten-in-het-buitenland-hoe-werkt-dat/

Fijne avond nog ! 😎
Badge
Kan iemand van Simyo mijn simkaart zo snel mogelijk resetten?
Ik zit in het buitenland en heb alweer geen bereik.

Super. Dankjewel
Kan iemand van Simyo mijn simkaart zo snel mogelijk resetten?
Ik zit in het buitenland en heb alweer geen bereik.

Super. Dankjewel


Voortaan kun je beter een eigen topic openen, je zit nu in het topic van een andere klant.

Hé,

Super bedankt, voor de snelle reactie.
Maar het gaat niet zo zeer over het internet ik kan geen sms ontvangen is voornamelijk het probleem. Ik kan nu namelijk geen online aankopen doen omdat ik geen tan codes kan ontvangen omdat ik geen sms kan ontvangen.
Ik zit nu inderdaad wel te overwegen om buitenlandse sim te gebruiken. Ik dacht namelijk dat IJsland binnen de EU viel maar helaas.
Hoewel ik zoek wel nog een oplossing voor nu. Ik zou toch gewoon sms moeten kunnen ontvangen ?
Nogmaals bedankt voor je reactie. Hij was snel, erg duidelijk en wordt zeker gewaardeerd!


Ijsland zit in Zone 1, verbruik valt dus binnen de bundel(s)
@Ray ik had er de zone nog bijgepakt, domweg er overheen gekeken. Thanks kerel !
IJsland hoort idd bij zone 1.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/zone-indeling-102?c=415
Badge
Kan iemand van Simyo mijn simkaart zo snel mogelijk resetten?
Ik zit in het buitenland en heb alweer geen bereik.

Super. Dankjewel





Voortaan kun je beter een eigen topic openen, je zit nu in het topic van een andere klant.




De vorige keer toen ik geen bereik had vond Niels het erg vervelend dat ik een extra Topic had geopend omdat het lang duurde voordat ik een reactie kreeg. Zou ik een nieuwe Topic openen dan ? Of wordt mijn simkaart weer gereset ?

Heel erg bedankt
Maak je maar geen zorgen beste Emma - @emmmmmma
Een moderator helpt ook jou, komt goed.

Fijne dag nog !😎
Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen Lian,

Wat leuk om je weer terug te zien op het Forum! Wel super onhandig dat je op dit moment geen bereik hebt in IJsland. :(

Ik zie dat dit komt omdat je helemaal geen beltegoed meer hebt. In principe zou je dan nog wel een sms moeten kunnen ontvangen, maar sommige buitenlandse netwerken blokkeren deze optie in dat geval ook. Op die manier wordt het natuurlijk heel lastig om op te waarderen. Geen zorgen, met uitzondering heb ik zojuist die blokkade tijdelijk uitgezet. Kun je nu via Mijn Simyo wel je beltegoed opwaarderen? Hierna kun je weer bellen en sms'en in IJsland. Laat je het me weten als het is gelukt?

@ Emmmmma, ik heb je vraag in dit topic beantwoord. Zou je daar kunnen aangeven of het na mijn tip is opgelost?

@ Friesian en Ray, Bedankt voor jullie hulp tot zover! Waar zouden we toch zijn zonder jullie. IJsland ligt inderdaad in zone 1, hier kan ook gebruik worden gemaakt van de Sim Only-bundels.

Groetjes,
Els
Badge
Hé,

Super bedankt, het is helemaal geluk!

Liefs Lian

Reageer