Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom kan ik niet bellen?

  • 30 januari 2012
  • 14 reacties
  • 1021 Bekeken

Badge
Hallo, ik al vanaf vrijdag niet meer uitbellen! Kan wel gebeld worden, en ook kan ik smsen! Had al geprobeerd het klantenservicenummer 0612001200 te bellen! Maar dit nummer blijkt helemaal niet te kloppen, althans niet meer! Kan iemadn mij uit de brand helpen, want ben der nu na 4 dagen toch wel aardig klaar mee!

Alvast bedankt! Gr Wendy
icon

Beste antwoord door Tessanne 9 oktober 2020, 18:05

Hoi Willemijn,

 

Vandaag heb ik contact voor je opgenomen met de netwerkspecialist. Zij hebben onderzocht of ze een probleem konden vinden op jouw aansluiting of met de zendmasten in de buurt. Dit was niet het geval en ze hebben mij daarom gevraagd of ik een voorbeeld kan verzamelen van een mislukt gesprek. Als jij mij in een privéberichtje de volgende informatie kan sturen, dan kan ik dit verder voor je oppakken met de netwerkspecialist:

  • Het nummer dat je geprobeerd hebt te bellen
  • De datum
  • Het tijdstip

De netwerkspecialist kan met deze informatie een ticket aanmaken om het probleem vast te stellen en op te lossen!

 

Ik hoor het graag! Alvast een fijn weekend! 

 

Groetjes,

Tessanne

 

Bekijk originele reactie

14 reacties

Badge
Hallo, ik al vanaf vrijdag niet meer uitbellen! Kan wel gebeld worden, en ook kan ik smsen! Had al geprobeerd het klantenservicenummer 0612001200 te bellen! Maar dit nummer blijkt helemaal niet te kloppen, althans niet meer! Kan iemadn mij uit de brand helpen, want ben der nu na 4 dagen toch wel aardig klaar mee! Alvast bedankt! Gr Wendy




Gefeliciteerd! Je hebt de Ijsbreker badge verdiend!
Welkom! Je hebt voor het eerst je gezicht laten zien.

Dusssss!? Nah ja t zal wel! 😛
Badge +5
Hi Wendyknow,

Welkom op het forum.
Ik heb je zojuist een privebericht gestuurd.

Groet,
Bibi
Sinds vandaag 14.30 kan ook ik niet meer naar buiten bellen of mijn voicemail afluisteren. Ik kan wel gebeld worden. Kan hier iets aan gedaan worden?? Ben erg onthand!!

Dank voor de reacties!
Reputatie 2
Badge +4
Hoi Hansul,

Welkom op het forum!

Allereerst onze excuses voor de vertraagde reactie.
Uit je verbruiksoverzicht kunnen wij opmaken dat het inmiddels gelukt is om gebruik te maken van de simkaart. Wij gaan er hiermee vanuit dat het probleem is verholpen.

Groetjes,

Manisha
Hoi Hansul,

Welkom op het forum!

Allereerst onze excuses voor de vertraagde reactie.
Uit je verbruiksoverzicht kunnen wij opmaken dat het inmiddels gelukt is om gebruik te maken van de simkaart. Wij gaan er hiermee vanuit dat het probleem is verholpen.

Groetjes,

Manisha


Bedankt Manisha voor je reactie, beter laat dan nooit ;-)

Ik heb één dag niet kunnen bellen. Lastig, maar we zijn er weer overheen. Sindsdien geen problemen meer.

Groet,

Hansul
Reputatie 1

Sinds een aantal dagen kan ik niet meer uitbellen. Afgelopen donderdag kreeg ik wel verbinding met een klantservicecentrum en stond ik in de wacht, maar werd de verbinding plots verbroken. Geprobeerd om mijn man mobiel te bellen en de huistelefoon, maar hij lijkt over te gaan (alleen zichtbaar, niet hoorbaar) en bij de ander gebeurt er helemaal niets. Dus de oproep vanaf mijn mobiel komt niet door.
We hebben het getest door de simkaart te wisselen, maar in de telefoon van mijn man lukt het ook niet om uit te bellen met mijn simkaart.

Ik heb ook al geprobeerd om het toestel helemaal uit te zetten, een half uur uit te laten en daarna weer aan te zetten. Ook dat helpt niet.

Sms’en lukt ook niet.

Reputatie 1

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi Willemijn,

 

Welkom terug op ons forum! 

 

Wat ontzettend balen dat het je niet lukt om te bellen met jouw simkaart. Het is wel super dat je al zo veel hebt uitgeprobeerd, dit geeft mij al een helder beeld van de situatie en het probleem. Het is wel duidelijk dat het probleem dus bij de simkaart ligt en daarom heb ik deze opnieuw voor je aangemeld bij het netwerk. Zou jij de telefoon nogmaals 15 minuten helemaal kunnen uitschakelen om deze reset te voltooien? Mocht dit niet werken, dan nemen we graag contact voor je op met de netwerkspecialist. Hiervoor heb ik nog wat aanvullende informatie van jou nodig: 

  • Kan je wel zelf worden gebeld?
  • Kan je wel op het internet met jouw simkaart?
  • Heb je op meerdere plekken geprobeerd te bellen of alleen in huis?
  • Welke telefoon heb jij en welke telefoon heeft jouw man?

Hopelijk heeft de reset al geholpen, ik hoor het in ieder geval graag van je!

 

Groetjes,

Tessanne

Reputatie 1

Hallo Tessanne,


Ik heb de telefoon een kwartier uitgezet, daarna aan gezet en geprobeerd te bellen. Maar het lukt nog steeds niet. De telefoon gaat niet eens over.
Ik kan zelf wel worden gebeld. Ik kan ook op internet met mijn simkaart. Ik heb niet alleen thuis, maar ook elders geprobeerd te bellen (in de AH bijvoorbeeld, in een andere stad).
Ik heb een Samsung Galaxy J5. En mijn man heeft een Samsung Galaxy A20.

Alvast bedankt voor je moeite.
Groetjes, Willemijn

Reputatie 6
Badge +5

Hoi Willemijn,

 

Bedankt voor de aanvullende info, jammer dat de reset niet gewerkt heeft. Wanneer je van het internet gebruik maakt op je toestel gaat dit dan wel via de mobiele data en niet via de wifi? Zie je wel op je toestel dat je verbonden bent met het netwerk? 

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 1

Ja, via de mobiele data gaat ook. Ik zet de Wifi dan natuurlijk uit om dit te testen. Er staat wel alleen H+ in plaats van 4G. Dat is al weken zo.

Maar ik zie vandaag dat ik geen verbinding heb qua internet, als ik Wifi uitschakel. Dat is dus nieuw. Misschien sinds het opnieuw aanmelden van Tesanne?

Reputatie 6
Badge +3

Hoi Willemijn,

 

Vandaag heb ik contact voor je opgenomen met de netwerkspecialist. Zij hebben onderzocht of ze een probleem konden vinden op jouw aansluiting of met de zendmasten in de buurt. Dit was niet het geval en ze hebben mij daarom gevraagd of ik een voorbeeld kan verzamelen van een mislukt gesprek. Als jij mij in een privéberichtje de volgende informatie kan sturen, dan kan ik dit verder voor je oppakken met de netwerkspecialist:

  • Het nummer dat je geprobeerd hebt te bellen
  • De datum
  • Het tijdstip

De netwerkspecialist kan met deze informatie een ticket aanmaken om het probleem vast te stellen en op te lossen!

 

Ik hoor het graag! Alvast een fijn weekend! 

 

Groetjes,

Tessanne

 

Reputatie 1

Privébericht gestuurd.

Reputatie 6
Badge +5

Bedankt Willemijn, Tessanne gaat het oppakken!

Reageer