.

Beantwoord

Waarom kan ik geen gebruik maken van voLTE en vowifi?

  • 1 July 2019
  • 4 reacties
  • 581 Bekeken

Onlangs een Prepaid bundel Internet aangeschaft. De data verbinding is vaak 4G+ dus een goede internet verbinding.

De Motorola G6+ is geschikt voor VoLTE volgens de specificaties.

Bij de settings.Netwerk is geen opties voor bellen met 4G of bellen via WiFi te vinden.

Heeft iemand een tip om dit op te lossen?
icon

Beste antwoord door Ray 1 July 2019, 15:21

Bekijk originele reactie

4 reacties

Is de telefoon een import? Dan gaat het KPN netwerk het niet ondersteunen. Verder staat de Motorola in zijn geheel (nog) niet bij de geschikte toestellen.
...Import?
Deze telefoons worden toch in China gemaakt, dus zal geimporteerd zijn. Deze telefoon zit op het RetEU channel.

Wat doet Simyo / KPN dan om deze telefoon die volgens de spec. geschikt is voor VoLTE te laten werken? Maw waar zit nu de blokkering dat het niet werkt.
Met import wordt meestal bedoeld, telefoons die niet op de Nederlandse markt verschijnen. Maar webwinkels zoals Belsimpel importeren ook vaak toestellen die wel in Nederland zijn uitgebracht.

Mijn Pixel 2 XL is zo'n import telefoon. Komt uit de UK.


Wat doet Simyo / KPN dan om deze telefoon die volgens de spec. geschikt is voor VoLTE te laten werken? Maw waar zit nu de blokkering dat het niet werkt.


Hoe KPN dat precies doet weet ik niet. Zij moeten Motorola toestellen eerst geschikt maken op hun netwerk. Vodafone heeft een langere lijst met voor hun geschikte telefoons.

Ik heb zelf 3 toestellen, waarvan 2 in de la, die geschikt zijn voor Volte. Maar niet voor KPN.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Niros,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik kan me erg goed voorstellen dat je het jammer vindt dat die optie niet te vinden is! Niet alle telefoons ondersteunen het inderdaad. Voorlopig is het zo dat voLTE (bellen via 4G) nog niet beschikbaar is voor Motorala toestellen. De merken die wel ondersteund worden zijn Samsung, Apple, Huawei en Sony. Meer informatie daarover vind je hier.

Wat betreft importtoestellen: toestellen vanuit het buitenland zitten net wat anders in elkaar, waardoor het niet mogelijk is om te bellen via het 4G netwerk. Deze toestellen zullen ook de uitzondering blijven: als alle toestellen toegevoegd zijn aan de lijst, dan nog geldt dat voor importtoestellen de regels anders zullen zijn.

In dit topic kun je meepraten over 4G bellen!

Heb je hier nog vragen over?

@ Ray, dank voor je uitgebreide reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer