.

Beantwoord

Waarom kan ik geen 0909 nummers bellen?

  • 3 February 2017
  • 19 reacties
  • 1850 Bekeken

Ik kan geen 0909 nummers bellen met mijn telefoon. Hoe komt dit? En waar zou ik dit aan kunnen passen?
icon

Beste antwoord door Ray 3 February 2017, 16:39

Bekijk originele reactie

19 reacties

Klopt, je kan bij Simyo geen 090x nummers bellen.. Wel 0900.

090x nummers zijn amusement nummers en kunnen leiden tot zeer hoge kosten.

Het zelfde geldt voor sms-diensten waarbij je naar een 4 cijferige nummer sms't.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/wat-zijn-servicenummers-en-wat-kost-het-342
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Marleen68,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat het niet helemaal duidelijk was welke nummers niet gebeld kunnen worden! Gelukkig is dat een kort lijstje: amusementsnummers (0906 of 0909 nummers) kunnen niet gebeld worden. Raytje legt de beredenering hierachter perfect uit 🙂 We hebben gemerkt dat het bakken aan geld kan kosten als men naar dit soort nummers belt, en vaak gebeurt dat ongemerkt. Vanwege deze overwegingen is er besloten om deze nummers te blokkeren. Dat is dus een dienst die we niet aanbieden. Sorry!

Heb je hier nog vragen over?

@ Raytje, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

Hallo Jihane,

Kun je wel door 0909 nummers worden gebeld wanneer Simyo je provider is?

Groetjes Marleen

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Leenus,

 

Goeie vraag!

Het is wel mogelijk om door bedrijven gebeld te worden die een 0909 nummer gebruiken. Zij bellen meestal via een vaste nummer., dit nummer zie je ook vaak niet omdat het is afgeschermd. 
 

Groetjes,

Daisy

 

Dank je wel voor je snelle antwoord Daisy!

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Leenus, 

Graag gedaan hoor!

Als er nog iets onduidelijk is dan weet je ons te vinden :smile:

Groetjes,
Bas (en Daisy)

Ik vind het van een uiterste arrogantie getuigen dat Simyo de 0909 nummers blokkeert. ik los graag puzzels op, waarmee je wat kunt winnen, zoals in de Telegraaf of de Plus staan, maar dat mag dus niet van jullie! Ik ken geen andere  Provider die dit beleid ook voert . Sterker nog, de KPN zelf, de moedermaatschappij, maakt er geen enkel probleem van. Ik heb nu een tweede simkaart, pre paid, moeten nemen, bij KPN, om de oplossingen van de puzzeltjes te kunnen inspreken. Wordt het nu langzamerhand geen tijd om dit beleid te veranderen ? Laat de klant zelf beslissen of hij/zij deze nummers geblokkeerd wil hebben, zie bv het porno kanaal bij digitenne, ook van KPN. Dus graag, opheffen die blokkering, dat is bepaald niet meer van deze tijd!

houd op met dat belerende gedrag !

 

 

Hallo @Belerend beleid zie onderstaande uitleg:

Ik kan geen 0800- en 0900-nummers bellen - Simyo

Dat had je kunnen weten toen je een contract met Simyo afsloot.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Belerend beleid,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat @JanD al de juiste pagina met je heeft gedeeld, bedankt voor je reactie!

Dit doen wij om de klant te beschermen tegen extra kosten. Mocht je dit ingeschakeld willen hebben dan kan je mij een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens, dan maak ik dit graag voor je in orde 😊.

Groetjes,
Amy

Hallo @Belerend beleid zie onderstaande uitleg:

Ik kan geen 0800- en 0900-nummers bellen - Simyo

Dat had je kunnen weten toen je een contract met Simyo afsloot.

 

Pittige opmerking Jan👍

jij leest blijkbaar alle regeltjes, voordat je een abonnement afsluit ! Lees mijn bericht nog eens goed. Waar staat dat ik het niet wist ??? Die uitleg heb ik echt niet nodig hoor 😏

Hallo @Belerend beleid ik houd van pittig (eten)😉

Ik lees inderdaad altijd de voorwaarden goed, dat komt door mijn werk vroeger, waarbij ik zeer goed op de punten en de komma's moest letten.😎

Waarom geven jullie niet de mogelijkheid net zoals bij informatienummers dit aan te zetten of uit te zetten. Zodat je dit zelf kan bepalen. En als je dan dit wil bellen zet je het aan en daarna kun je weer uit zetten. Nu is er geen andere mogelijkheid

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Smietie,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je je dit afvraagt. 

Om extra belkosten te voorkomen is deze optie niet zelf door de klant in te schakelen. Wel heb ik dit intern voorgelegd bij de desbetreffende afdeling. Wellicht dat dit in de toekomst kan worden aangepast maar dat durf ik niet te garanderen. 

@abj Dit komt omdat wij geen dataplafond hebben. Om extra kosten te voorkomen sturen wij altijd 2 waarschuwing sms'jes en blokkeren wij de simkaart voor uitgaand verkeer als er €100 aan kosten buiten de bundel zijn. Achteraf kunnen de kosten nog oplopen omdat het verbruik met een vertraging wordt verwerkt. 

Groetjes,
Amy

Ben er inmiddels ook achter da ik 0900 8844 niet kan bellen. Gezien dit toch een alarmnummer is vind ik dit toch een vreemde gang van zaken. Graag hoor ik hoe dit op te lossen en toch het mogelijk te maken om dit te activeren. Ik ben voor de rest heel tevreden over simyo en wil ook niet overstappen maar wil toch wel graag zelf bepalen welke nummers ik kan bellen

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Smietie,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je dit verwarrend vind! 0900 Nummers zijn betaalde nummers die buiten de bundel vallen net zoals 0909 en 0906. Deze optie staat vaak standaard uitgeschakeld om klanten te beschermen tegen onverwachte kosten. Wel zal ik dit voorleggen bij de desbetreffende afdeling zodat dit wellicht voor dit noodnummer kan worden aangepast! 

Mocht je deze optie toch in willen schakelen dan kan je mij een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens. Ik maak dit dan graag voor je in orde.

Bedankt voor je reactie @abj!

Groetjes,
Amy

@Smietie

Dat jij geen 0900 nummers kan bellen komt omdat de optie “Bellen naar informatienummers” waarschijnlijk uit staat op je MijnSimyo. Klopt dat? 

Het 0900 - 8844 is geen alarmnummer maar een speciaal nummer voor meldingen of vragen aan de politie die niet spoedeisend zijn. Het is daarom onderverdeeld onder de informatienummers (0900). 

Mocht de optie aanstaan maar kun je het nummer nog steeds niet bellen dan gaat er iets verkeerd achter de schermen bij @Simyo en zijn zij de enige die dit kunnen oplossen. 

@Amy De optie voor 0900 nummers kunnen wij klanten wel zelf aan en uit zetten. 

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Ray,

Bedankt voor je reactie. Klein foutje vanuit mij inderdaad. 0900 valt onder informatienummers en dien je vaak wel voor te betalen ik verwarde dit met entertainmentnummers. 0909 en 0906 vallen alleen onder entertainment nummers. 

Ik zie wel dat de informatienummers zijn ingeschakeld voor @Smietie. Ik zal daarom even een reset uitvoeren op deze optie. Zou je het toestel voor 5 minuten willen uitschakelen? Dan kan de reset voltooien 😊. Ik hoor graag of het hierna wel lukt om te bellen naar 0900-8844.

Groetjes,
Amy

 

Dank je Amy, nu kan ik het wel bellen 👍

Reputatie 7
Badge +7

@Smietie Super! Graag gedaan. Bedankt voor het laten weten 😊

Reageer