.

Beantwoord

Waarom kan ik alleen noodoproepen doen?

  • 5 August 2017
  • 6 reacties
  • 1682 Bekeken

Badge
Sinds afgelopen woensdag kan ik alleen maar noodoproepen maken. Geen idee wat en waar er iets verkeerd zit, maar ik ben er helemaal klaar mee inmiddels. Als ik mijn telefoon herstart heb ik ongeveer 20 seconden simyo, en daarna schiet hij over op alleen noodoproepen. Ik heb met een identieke telefoon van simkaart gewisseld, en dan is er niks aan de hand. In mijn telefoon het kaartje van een ander (andere provider), en mijn kaart in een andere telefoon. In beide gevallen niks aan de hand, alles werkt zoals het zou moeten. Ik heb al contact gehad met Simyo en een nieuwe simkaart gekregen. Ook met deze simkaart in mijn telefoon alleen maar noodoproepen. Wissel ik ook deze nieuwe kaart met een andere kaart/telefoon is er wederom niks aan de hand.

Wat wel werkt is wanneer ik de Netwerkmodus op "Alleen GSM" zet, ik wel gewoon Simyo blijf houden. Zodra ik een optie kies met daarin WCDMA, knalt Simyo er na 20 seconden weer uit en zit ik weer met die noodoproepen. Om bereikbaar te zijn heb ik hem nu op "Alleen GSM" staan, maar ik wil mijn mobiel internet terug. Met moeite heb ik nu E, maar ik wil gewoon mijn gebruikelijke 4G terug.

Iemand een idee wat dit kan zijn, en nog belangrijker, hoe dit zo snel mogelijk opgelost kan worden?
icon

Beste antwoord door Els 10 August 2017, 12:08

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Heb je soms een Galaxy S4? Dat toestel wil soms graag een dikkere simkaart hebben.

Verder zou een netwerk reset kunnen werken. Dat moet door iemand van Simyo gedaan worden.
Wellicht kan je zelf een soort van reset forceren door internet in mijn simyo voor een tijdje uit te zetten.
Probeer eens of een stukje plakband helpt op de simkaart.
Badge
Nee ik heb geen S4. Bovendien heeft het de afgelopen 2 jaar wel normaal gewerkt op dezelfde simkaart. Internet tijdelijk uitzetten via mijnsimyo heeft ook geen effect helaas.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi MichelH,

Welkom op ons Simyo Forum! 🙂 Goed dat je hier je vraag stelt. Ik kan me voorstellen dat het behoorlijk irritant is als je telkens problemen hebt met je verbinding. Geen zorgen, ik help je graag verder.

Ik zie dat je inmiddels ook telefonisch contact hebt gehad met mijn collega's. Hierbij is contact geweest met de netwerkbeheerders van KPN, zij geven aan dat je aansluiting er goed bij staat. Als tip is meegegeven om je netwerkmodus aan te passen, heb je hier iets aan gehad? Voor de zekerheid heb ik je aansluiting volledig gereset. Dit betekent dat ik je simkaart helemaal opnieuw heb aangemeld op het netwerk. Zou je je telefoon voor tien minuten willen uitschakelen?

Laat je me weten of dit heeft geholpen?

@ Wimj12 en Friesian, bedankt voor jullie antwoorden. Good thinking!

Groetjes,
Els
Badge
Hoi Els,

Ik heb inmiddels elke stand bij netwerkmodus meerdere keren geprobeerd, maar het probleem blijft bestaan. Inmiddels ben ik er helemaal klaar mee. Aangezien ik bij een andere provider geen problemen ondervind, stap ik over.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi MichelH,

Jammer om te horen dat je hierdoor gaat overstappen. Heb je je simkaart al eens in een ander toestel geprobeerd? Krijg je dan hetzelfde probleem?

Groetjes,
Caspar

Reageer