.

Beantwoord

Waarom is mijn toestel niet aangemeld bij het netwerk?

  • 14 August 2016
  • 7 reacties
  • 507 Bekeken

Badge
Dag,

Als ik wil bellen of smsen geeft mijn telefoon aan dat ik niet aangemeld ben bij het netwerk/ dat de service niet beschikbaar is. Waar kan het aan liggen?

Groetjes Charlotte
icon

Beste antwoord door Ilias 15 August 2016, 16:40

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Hoi charlotte1996,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat enorm vervelend dat je niet kunt bellen en/of sms'en, omdat het toestel aangeeft dat je niet aangemeld bent bij het netwerk. Hier wil ik je natuurlijk heel graag bij helpen.

Ik heb meteen een reset uitgevoerd op de instellingen van je simkaart. Eventuele storingen tussen de simkaart en het netwerk worden dan weggewerkt. Kun je voor tien minuten jouw toestel uitgeschakeld laten en vervolgens weer aanzetten? Ik verwacht dat dit de oplossing zal bieden.

Als dit niet het geval is, kun je dan een kruistest uitvoeren? Dat houdt in dat je jouw simkaart in een ander toestel plaatst en een andere simkaart in je eigen toestel plaatst. Aan de hand van deze kruistest kunnen wij vaststellen of het ligt aan de simkaart of aan het toestel.

Laat je het weten?

Groetjes,
Ilias
Badge
Hoi, nu heb ik weer hetzelfde probleem. Kun je weer eens resetten?
Reputatie 6
Badge +5
Hi Charlotte,

Welkom terug op het Simyo Forum!

Dus je hebt weer problemen met het vinden van een netwerk? Onhandig zeg. Heb je al gekeken of het opnieuw plaatsen van de simkaart werkt? Of het handmatig zoeken van een netwerk? Ben je in het buitenland, of in Nederland.

Ik heb in ieder geval een reset op de simkaart uitgevoerd. Zet je telefoon een kwartier uit. Ik hoor graag of je daarna weer een netwerk kan vinden :)

Groetjes,
Niels
Badge
Hoi Niels,

Het is niet gelukt om het via deze manier op te lossen. Heb je nog andere ideeën voor een oplossing. Ik ben elke dag in zowel NL als buitenland. Het functioneert in beide landen niet.

Groetjes,

Charlotte
Reputatie 7
Badge +10
Hi Charlotte,

Wat jammer dat het nog steeds niet werkt! Ik wil je graag een vervangende simkaart toesturen (kosteloos, natuurlijk!). Kan ik dat gewoon sturen naar het adres dat bij ons bekend is?

Groetjes,
Jihane
Badge
Hoi Jihane,

Ja, dat zou fijn zijn. Het opgegeven adres klopt nog.

Groetjes,

Charlotte
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Charlotte,

Je gratis vervangende simkaart is onderweg! Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,

Kevin

Reageer