.

Beantwoord

Waarom is mijn bereik zo slecht?

  • 28 October 2016
  • 8 reacties
  • 14494 Bekeken

Ik heb op mijn Iphone6 al enige tijd een matige tot slechte verbinding, zelfs in de grotere steden.
De verbinding staat voortdurende op slechts 1 bolletje en ik kom bij bellers slecht door.
Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik hoor altijd dat KPN juist een van de beste verbindingen heeft hetgeen ook de reden was waarom ik van T-mobile naar Symio ben overgestapt. Ironisch genoeg hoor ik van vrienden dat juist nu T-mobile uitstekend presteert op dat gebied, reden waarom ik overweeg weer naar hen terug te keren.
icon

Beste antwoord door Caspar 9 December 2016, 15:34

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Meikever,

Mooi dat je de kruistest hebt uitgevoerd! Nu weten we inderdaad dat het aan de simkaart lijkt te liggen. Ik heb je daarom een vervangende simkaart opgestuurd! Laten we kijken of deze wel werkt. Je zult de simkaart binnen een paar werkdagen binnen hebben. De simkaart wordt verstuurd naar het adres wat op Mijn Simyo staat. Als de simkaart ook niet werkt, gaan we naar andere oplossingen kijken.

Ik wil nog wel even vermelden dat Raytje een klant is die wilt helpen. Hij hoeft het natuurlijk niet te doen, maar zoals hij zelf al zei, wilt hij ook dat je goed te bereiken bent. Zoals Raytje ook vermeldt, is het wellicht handig om in de toekomst je vraag te mailen of met je vraag naar de klantenservice te bellen wanneer hulp van andere klanten niet gewenst is. Het forum is daar namelijk bedoeld voor!

Verder wil ik ook nog even zeggen dat wanneer je toestel ook maar enig bereik (van welk netwerk dan ook) kan vinden, je altijd naar 112 kan bellen wanneer er iets mis is. Wanneer dit niet kan, ligt het dus aan de telefoon en niet aan de simkaart. Wellicht wist je dit nog niet, maar daar hoef je je dus geen zorgen over te maken!

Kun je me laten weten of de simkaart die ik zojuist heb opgestuurd, werkt op de locatie van je recreatiewoning?

@Raytje heel erg bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Beste,

Wel jammer dat u alleen reageert op de laatste alinea van mijn bericht. Het idee van een forum is dat iedereen kan en mag reageren om zodoende een bijdrage te leveren. Als u dat niet wenst en u geen buitenstaanders wenst dan is het forum misschien niet het geschikte medium voor u. U kunt namelijk ook mailen of bellen met de klantenservice, geen last van buitenstaanders.

Verder wil ik meegeven dat ook ik het belangrijk vind dat u bereikbaar bent. Ik ben zelf klant en zou dat ook belangrijk vinden. Echter, zoals ik al zei, de vragen die gesteld zijn worden niet voor niks gevraagd, daar zit een doel achter. Maar i.p.v. daarvan duurt het een maand voor u reageert, met uitkomsten van de kruistesten, maar beticht Simyo wel van een wanprestatie. Dat vind ik onredelijk.

Ik wens u veel succes en hoop dat het probleem snel word opgelost.
Onredelijk? Ik bezit een recreatiewoning in een buitengebied en verblijf daar regelmatig.
Naast dat het heel verontrustend is dat bij ernstige calamiteiten niet snel iemand bereikbaar is door een slechte mobiele verbinding bestuur ik ook nog een bedrijfje thuis en mis door het slechte bereik ook nog eens potentiële business.
Commentaar van buitenstaanders zonder inzicht in de problematiek acht ik zeer ongewenst op het forum.
Sorry dat ik mij hier even in meng maar met hoofdletters typen komt als schreeuwend over en is niet bepaald netjes. Er word ook richting u niet geschreeuwd toch?

Simyo is al bezig om tot een oplossing te komen, vandaar die vragen. Dat is namelijk nodig om zodoende de oorzaak te vinden. En door de kruistesten die gedaan zijn lijkt de simkaart de boosdoener. Ik kan niet voor Simyo beslissen maar een andere simkaart opsturen zal een eerste stap zijn tot de mogelijke oplossing.

De claim is in mijn ogen ook onzin want Simyo levert geen wanprestatie. Daar kun je misschien pas van spreken als er totaal geen oplossing geboden word of komt.

Waarschijnlijk word mijn bericht niet op prijs gesteld maar ik erger mij mateloos aan onredelijkheid. Of dat nou van een klant is of bedrijf.
Tsja, daar gaan we weer, wat een irritant gedoe. Simkaart simyo in mijn iPhone 6 omgeruild met simkaart van Ben dus mijn simkaart in die van een iPhone 6s geplaatst en die van Ben in mijn IPhone 6. Resultaat: OP MIJN IPHONE 6 nu prima bereik met simkaart van Ben en op de iPhone 6s met simkaart Simyo GEEN BEREIK!!!
Hetzelfde gedaan met een iPhone 5 en nu met een simkaart van Hollands Nieuwe ( abo van 5 euro p.mnd!)
EXACT HETZELFDE RESULTAAT! MET SIMKAART HOLLANDS NIEUWE OP MIJN IPHONE NU WEL PRIMA BEREIK EN OP IPHONE 5 MET SIMKAART SIMYO GEEN BEREIK!!!
Er is maar 1 conclusie mogelijk: mijn probleem dat er geen bereik is op mijn locatie wordt uitsluitend en alleen veroorzaakt door Simyo/KPN zelf. Vanwege wanprestatie dient simuo mijn abonnement tussentijds te beëindigen per 1 februari 2017 tenzij door simyo een oplossing dan wel compensatie voor deze wanprestatie wordt aangevoerd.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Meikever,

Ik snap dat je je eraan stoort! Dat is logisch. Wat het wisselen van de simkaarten betreft: als dat niet lukt, kun je naar elke willekeurige telefoonwinkel toestappen. Het hoeft helemaal geen winkel te zijn van een bepaalde provider. Bijna elk winkelcentrum heeft wel een telefoonwinkel. Als je daar naar binnen stapt en aangeeft dat je de simkaarten in een ander toestel wilt proberen, dan zullen zij precies weten hoe je dat doet.

Laat je me weten wat daaruit blijkt?

Groetjes,
Jihane
Na resetten is verbinding iets beter geworden maar helaas nog wel matig gebleven, zowel binnen- als buitenshuis.
Tijdelijk simkaart wisselen niet mogelijk om zelf te doen, wij zijn compleet a-technisch en ik zou naar een shop moeten; kunt u mij hierin adviseren? Mijn vrouw heeft mijn oude iPhone 5 met Hollands Nieuwe als provider en heeft met een abo van 5 euro p.mnd een 3x zo betere verbinding dan ik met een brandnieuwe iPhone 6!
Onaanvaardbaar wat mij betreft, ik heb naast mijn pensioen ook nog een klein adviesbedrijfje en verlies hierdoor mogelijk klienten. Simyo moet toch echt met een oplossing komen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Meikever,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat ontzettend vervelend dat je bereik niet voldoende is! Dat is zeker niet de bedoeling. Het KPN-netwerk is namelijk juist heel betrouwbaar, en zo hoort het ook te zijn. Ik zie dat de dekking in jouw postcodegebied prima zou moeten zijn. Hoe lang ervaar je dit probleem al? Vanaf het begin, of ging het plotseling mis? Ook ben ik benieuwd naar of je dit probleem alleen binnenshuis of ook buiten hebt.

Ik heb meteen een reset uitgevoerd op je simkaart. Hiermee heb ik je aansluiting even van het netwerk af gehaald, en 'm daarna weer aangemeld. Hopelijk lost dit je probleem op. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen?

Als dat niet werkt, wil ik je vragen om je simkaart tijdelijk in een andere telefoon te plaatsen en andersom. Merk je dan verschillen? Deze informatie kan zeer belangrijk zijn.

Ik hoor graag van je.

Groetjes,
Jihane

Reageer