Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom is mijn bereik zo slecht?

  • 28 oktober 2016
  • 8 reacties
  • 14358 Bekeken

Ik heb op mijn Iphone6 al enige tijd een matige tot slechte verbinding, zelfs in de grotere steden.
De verbinding staat voortdurende op slechts 1 bolletje en ik kom bij bellers slecht door.
Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik hoor altijd dat KPN juist een van de beste verbindingen heeft hetgeen ook de reden was waarom ik van T-mobile naar Symio ben overgestapt. Ironisch genoeg hoor ik van vrienden dat juist nu T-mobile uitstekend presteert op dat gebied, reden waarom ik overweeg weer naar hen terug te keren.
icon

Beste antwoord door Caspar 9 december 2016, 15:34

Hoi Meikever,

Mooi dat je de kruistest hebt uitgevoerd! Nu weten we inderdaad dat het aan de simkaart lijkt te liggen. Ik heb je daarom een vervangende simkaart opgestuurd! Laten we kijken of deze wel werkt. Je zult de simkaart binnen een paar werkdagen binnen hebben. De simkaart wordt verstuurd naar het adres wat op Mijn Simyo staat. Als de simkaart ook niet werkt, gaan we naar andere oplossingen kijken.

Ik wil nog wel even vermelden dat Raytje een klant is die wilt helpen. Hij hoeft het natuurlijk niet te doen, maar zoals hij zelf al zei, wilt hij ook dat je goed te bereiken bent. Zoals Raytje ook vermeldt, is het wellicht handig om in de toekomst je vraag te mailen of met je vraag naar de klantenservice te bellen wanneer hulp van andere klanten niet gewenst is. Het forum is daar namelijk bedoeld voor!

Verder wil ik ook nog even zeggen dat wanneer je toestel ook maar enig bereik (van welk netwerk dan ook) kan vinden, je altijd naar 112 kan bellen wanneer er iets mis is. Wanneer dit niet kan, ligt het dus aan de telefoon en niet aan de simkaart. Wellicht wist je dit nog niet, maar daar hoef je je dus geen zorgen over te maken!

Kun je me laten weten of de simkaart die ik zojuist heb opgestuurd, werkt op de locatie van je recreatiewoning?

@Raytje heel erg bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Meikever,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat ontzettend vervelend dat je bereik niet voldoende is! Dat is zeker niet de bedoeling. Het KPN-netwerk is namelijk juist heel betrouwbaar, en zo hoort het ook te zijn. Ik zie dat de dekking in jouw postcodegebied prima zou moeten zijn. Hoe lang ervaar je dit probleem al? Vanaf het begin, of ging het plotseling mis? Ook ben ik benieuwd naar of je dit probleem alleen binnenshuis of ook buiten hebt.

Ik heb meteen een reset uitgevoerd op je simkaart. Hiermee heb ik je aansluiting even van het netwerk af gehaald, en 'm daarna weer aangemeld. Hopelijk lost dit je probleem op. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen?

Als dat niet werkt, wil ik je vragen om je simkaart tijdelijk in een andere telefoon te plaatsen en andersom. Merk je dan verschillen? Deze informatie kan zeer belangrijk zijn.

Ik hoor graag van je.

Groetjes,
Jihane
Na resetten is verbinding iets beter geworden maar helaas nog wel matig gebleven, zowel binnen- als buitenshuis.
Tijdelijk simkaart wisselen niet mogelijk om zelf te doen, wij zijn compleet a-technisch en ik zou naar een shop moeten; kunt u mij hierin adviseren? Mijn vrouw heeft mijn oude iPhone 5 met Hollands Nieuwe als provider en heeft met een abo van 5 euro p.mnd een 3x zo betere verbinding dan ik met een brandnieuwe iPhone 6!
Onaanvaardbaar wat mij betreft, ik heb naast mijn pensioen ook nog een klein adviesbedrijfje en verlies hierdoor mogelijk klienten. Simyo moet toch echt met een oplossing komen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Meikever,

Ik snap dat je je eraan stoort! Dat is logisch. Wat het wisselen van de simkaarten betreft: als dat niet lukt, kun je naar elke willekeurige telefoonwinkel toestappen. Het hoeft helemaal geen winkel te zijn van een bepaalde provider. Bijna elk winkelcentrum heeft wel een telefoonwinkel. Als je daar naar binnen stapt en aangeeft dat je de simkaarten in een ander toestel wilt proberen, dan zullen zij precies weten hoe je dat doet.

Laat je me weten wat daaruit blijkt?

Groetjes,
Jihane
Tsja, daar gaan we weer, wat een irritant gedoe. Simkaart simyo in mijn iPhone 6 omgeruild met simkaart van Ben dus mijn simkaart in die van een iPhone 6s geplaatst en die van Ben in mijn IPhone 6. Resultaat: OP MIJN IPHONE 6 nu prima bereik met simkaart van Ben en op de iPhone 6s met simkaart Simyo GEEN BEREIK!!!
Hetzelfde gedaan met een iPhone 5 en nu met een simkaart van Hollands Nieuwe ( abo van 5 euro p.mnd!)
EXACT HETZELFDE RESULTAAT! MET SIMKAART HOLLANDS NIEUWE OP MIJN IPHONE NU WEL PRIMA BEREIK EN OP IPHONE 5 MET SIMKAART SIMYO GEEN BEREIK!!!
Er is maar 1 conclusie mogelijk: mijn probleem dat er geen bereik is op mijn locatie wordt uitsluitend en alleen veroorzaakt door Simyo/KPN zelf. Vanwege wanprestatie dient simuo mijn abonnement tussentijds te beëindigen per 1 februari 2017 tenzij door simyo een oplossing dan wel compensatie voor deze wanprestatie wordt aangevoerd.
Reputatie 7
Sorry dat ik mij hier even in meng maar met hoofdletters typen komt als schreeuwend over en is niet bepaald netjes. Er word ook richting u niet geschreeuwd toch?

Simyo is al bezig om tot een oplossing te komen, vandaar die vragen. Dat is namelijk nodig om zodoende de oorzaak te vinden. En door de kruistesten die gedaan zijn lijkt de simkaart de boosdoener. Ik kan niet voor Simyo beslissen maar een andere simkaart opsturen zal een eerste stap zijn tot de mogelijke oplossing.

De claim is in mijn ogen ook onzin want Simyo levert geen wanprestatie. Daar kun je misschien pas van spreken als er totaal geen oplossing geboden word of komt.

Waarschijnlijk word mijn bericht niet op prijs gesteld maar ik erger mij mateloos aan onredelijkheid. Of dat nou van een klant is of bedrijf.
Onredelijk? Ik bezit een recreatiewoning in een buitengebied en verblijf daar regelmatig.
Naast dat het heel verontrustend is dat bij ernstige calamiteiten niet snel iemand bereikbaar is door een slechte mobiele verbinding bestuur ik ook nog een bedrijfje thuis en mis door het slechte bereik ook nog eens potentiële business.
Commentaar van buitenstaanders zonder inzicht in de problematiek acht ik zeer ongewenst op het forum.
Reputatie 7
Beste,

Wel jammer dat u alleen reageert op de laatste alinea van mijn bericht. Het idee van een forum is dat iedereen kan en mag reageren om zodoende een bijdrage te leveren. Als u dat niet wenst en u geen buitenstaanders wenst dan is het forum misschien niet het geschikte medium voor u. U kunt namelijk ook mailen of bellen met de klantenservice, geen last van buitenstaanders.

Verder wil ik meegeven dat ook ik het belangrijk vind dat u bereikbaar bent. Ik ben zelf klant en zou dat ook belangrijk vinden. Echter, zoals ik al zei, de vragen die gesteld zijn worden niet voor niks gevraagd, daar zit een doel achter. Maar i.p.v. daarvan duurt het een maand voor u reageert, met uitkomsten van de kruistesten, maar beticht Simyo wel van een wanprestatie. Dat vind ik onredelijk.

Ik wens u veel succes en hoop dat het probleem snel word opgelost.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Meikever,

Mooi dat je de kruistest hebt uitgevoerd! Nu weten we inderdaad dat het aan de simkaart lijkt te liggen. Ik heb je daarom een vervangende simkaart opgestuurd! Laten we kijken of deze wel werkt. Je zult de simkaart binnen een paar werkdagen binnen hebben. De simkaart wordt verstuurd naar het adres wat op Mijn Simyo staat. Als de simkaart ook niet werkt, gaan we naar andere oplossingen kijken.

Ik wil nog wel even vermelden dat Raytje een klant is die wilt helpen. Hij hoeft het natuurlijk niet te doen, maar zoals hij zelf al zei, wilt hij ook dat je goed te bereiken bent. Zoals Raytje ook vermeldt, is het wellicht handig om in de toekomst je vraag te mailen of met je vraag naar de klantenservice te bellen wanneer hulp van andere klanten niet gewenst is. Het forum is daar namelijk bedoeld voor!

Verder wil ik ook nog even zeggen dat wanneer je toestel ook maar enig bereik (van welk netwerk dan ook) kan vinden, je altijd naar 112 kan bellen wanneer er iets mis is. Wanneer dit niet kan, ligt het dus aan de telefoon en niet aan de simkaart. Wellicht wist je dit nog niet, maar daar hoef je je dus geen zorgen over te maken!

Kun je me laten weten of de simkaart die ik zojuist heb opgestuurd, werkt op de locatie van je recreatiewoning?

@Raytje heel erg bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar

Reageer