.

Beantwoord

Waarom hoor ik een Luide pieptoon en onhoorbare persoon tijdens bellen?

  • 13 April 2019
  • 6 reacties
  • 4133 Bekeken

Beste Simyo community,

Ter info:
3 weken geleden heb ik een nieuwe telefoon ( iPhone 8 ) & bijbehorende nieuwe Simkaart aangeschaft (van Simyo natuurlijk).

Probleem:
Een paar dagen geleden heb ik gebeld naar mijn ouders, en enkele andere telefoonnummers van vrienden en bedrijven, in totaal maar 6 keer. In alle gevallen zeiden personen dat ik nauwelijks te horen was en klonk er een luide pieptoon uit de luidsprekers terwijl we aan het praatten waren en moet ik bijna schreeuwen om gehoord te worden. De persoon aan de andere kant kan ik gewoon horen, en komt alles duidelijk door.

Bij een test waarbij ik naar mijn telefoon belde via een andere telefoon, klonk de persoon aan de andere kant alsof deze de telefoon twee meter van zich af hield.

Vraag:
Wat kan de mogelijke oorzaak zijn van dit probleem? Ligt dit aan de verbinding, het apparaat of iets anders? Heeft nog iemand anders dit probleem gehad?
icon

Beste antwoord door Scotsman 13 April 2019, 17:53

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Omdat het een nieuwe iPhone is zou ik aanraden om even terug te gaan naar de winkel. Als het een Applestore betreft kunnen ze het toestel eenvoudig testen en vaststellen of het probleem in het toestel zit. Als dat zo is en het euvel is niet 123 op te lossen dan krijg je waarschijnlijk een nieuwe. Als de simkaart defect is dan vertellen ze dat.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi RvdM,

Welkom op het Simyo forum!

Wat een vreemd probleem! Zoals Scotsman ook al aangaf, verwacht ik dat dit een foutje in het toestel is. Gelukkig is het een vrij nieuw toestel en zullen ze dit waarschijnlijk gewoon netjes voor je oplossen. Laat het vooral even weten als ze toch verwachten dat dit iets met de simkaart te maken zou hebben. Dan gaan we dit natuurlijk voor je onderzoeken!

Dankjewel voor het antwoorden Scotsman!

Groetjes,

Kevin
Hoi Kevin & Scotsman,

Sorry voor de late reacties, maar meestal wacht ik even voordat ik reageer om zoveel mogelijk verklaringen te verzamelingen van anderen.

Hoe dan ook, ik ben langsgeweest bij Ivizi, en zij hebben het probleem onderzocht, en vonden inderdaad een defect aan het apparaat. Helaas door bijkomstige omstandigheden kon het apparaat niet worden gerepareerd onder garantie, maar dat is minder relevant, belangrijker is dat het waarschijnlijk komt door een defect aan het apparaat zelf en niets te maken had met de Simkaart of de provider.

Nog bedankt voor de hulp,

Rutger 😄
/- - - - - - - - - - -\
Voor mensen met hetzelfde probleem, die een nieuwe simkaart hebben en als hun apparaat nog binnen de garantieperiode valt:
  • Dit is waarschijnlijk geen Simkaart defect
  • Dit is een defect aan de telefoon
  • Check dit voor de zekerheid bij de desbetreffende winkel waar je het apparaat gekocht hebt
Reputatie 7
Badge +10
Hi RvdM,

Dankjewel voor je terugkoppeling 😃 Goed om te weten wat het antwoord bleek te zijn. Jammer dat het niet onder de garantie gerepareerd kon worden :(

Laat jij het weten als je nog een andere vraag hebt?

Groetjes,
Jihane
Beste @Jihane,

Geen probleem! Verder heb ik geen vragen meer, dus op deze vraag kan een 🔒 (als jullie die tenminste hanteren bij Simyo 🤔).

Met vriendelijke groet,

RvdM
Reputatie 5
Badge +4
Hoi RvdM,

Wat balen dat het buiten de garantie valt! We hebben geen slotjes op het forum. Zo kan iedereen gewoon blijven reageren als ze hetzelfde probleem hebben of hier nog vragen over hebben!

Een hele fijne dag nog verder!

Groetjes,

Kevin

Reageer