.

Beantwoord

Waarom heb ik al heel lang slecht bereik binnen huis?

  • 19 February 2017
  • 5 reacties
  • 569 Bekeken

hallo,
ik heb eigenlijk met bellen al heel lang een slecht bereik binnen huis, als ik naar buiten ga is het wat beter maar nog steeds slecht.
mijn post code is 2333 vw. kan daar wat aan verbeterd worden?

met vriendelijke groet Joep
icon

Beste antwoord door Caspar 20 February 2017, 14:03

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Heey Jtes,

misschien even iets proberen.
Als je een android telefoon hebt ga dan naar:
Instellingen>Meer>mobiele netwerken>voorkeursnetwerken en dan switchen van 4g/3g naar 2g of iets anders.
Bij mij is er namelijk altijd een wezenlijk verschil. Als je toch geen data binnenshuis gebruikt kan je sowieso 2g proberen.

2g is naar mijn ervaring altijd stabieler en bij mij altijd vol bereik terwijl dit niet altijd met 3g en 4g is.

Groet Paul
Volgens de dekkingskaart van KPN heeft 3G+ de beste dekking. Ik weet niet of je 4G hebt bij Simyo maar die kan dus slechter zijn dan gewenst. Maar de vraag is of je ook last hebt met bellen en/of gebeld worden.

Tevens kunnen diverse externe factoren van invloed zijn op je dekking. Denk hierbij aan bebouwing in jouw buurt, veel en hoge bomen en de isolatie van je woning. Ook zou je kunnen kijken of je beter bereik hebt met een andere telefoon door middel van een kruistest. Jouw simkaart in een andere telefoon en anders om.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi jtes,

Wat vervelend dat je slecht bereik hebt in huis. Super onhandig natuurlijk.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en je simkaart gereset. hiermee worden alle instellingen opnieuw op het netwerk aangemeld. Doe even je toestel voor 10 minuten helemaal uit en kijk of het heeft geholpen.

@PaulH en Ray bedankt voor jullie hulp.

Groetjes,
Caspar
@casper
Bedankt voor het resetten van mijn simkaart maar helaas heeft dat niet geholpen. Mijn vrouw ervaart dezelfde problemen (ook simyo), als ik haar thuis wil bellen dan bel ik meestal naar ons vaste nummer zodat ik zeker weet dat de telefoon over gaat. Ik heb het idee dat het te maken heeft met een slechte dekking van het netwerk. Zijn er nog andere opties om te proberen?
Badge +7
Hoi jtes,

Wat jammer dat de reset niet geholpen heeft! Het lijkt inderdaad op een netwerk probleem.

Daarom heb ik onze netwerkspecialisten gebeld. Zij geven aan dat de binnenhuisdekking op jouw adres inderdaad erg slecht is. Zij geven je dezelfde tip als PaulH je eerder al gegeven heeft. Als je je toestel inschakelt op 4G/LTE, zou je wel dekking binnenshuis moeten hebben. Als je toestel hiervoor niet geschikt is, kun je ook proberen om je toestel op 2G te zetten. Heb je dan een beter bereik binnenshuis?

Groetjes,
Samantha

Reageer