.

Beantwoord

Waarom heb ik zo weinig bereik thuis?

  • 30 June 2019
  • 6 reacties
  • 2425 Bekeken

Ik heb al tijden slecht bereik overal in huis soms maar 1 a 2 streepjes waardoor ik niet tot zeer slecht te verstaan ben voor anderen. Ik heb mijn telefoon op 4g staan verder heb ik de simkaart er al uit gehaald en er weer opnieuw in gedaan. Kan er wat aan gedaan worden?
icon

Beste antwoord door Ray 1 July 2019, 13:23

Bekijk originele reactie

6 reacties

Kun je jouw simkaart eens in een ander toestel doen en andersom? Wat komt daar uit? Dit heet een kruistest en kan verduidelijken waar het het probleem zich kan bevinden.

Isolatie van de woning kan ook van invloed zijn.

Hier kun je de dekking op jouw postcode bekijken en hier of er storingen zijn.
dit al gedaan die heeft ook krap aan 2 soms 3 streepjes bereik heb met de samsung a 70 ook al de instellingen van het netwerk veranderd nu naar 3g gezet zoals aangegeven bij jullie op de site en dan krijg ik heel af en toe eens 3 streepjes bereik daar zit dus iets winst in.
Ik ben ook klant hoor, wel één van een select groepje die andere klanten helpt. 😄

Ik lees dat dit sinds kort speelt. Is er iets veranderd in uw omgeving wat dit kan verklaren? Een nieuwe telefoon bijvoorbeeld. Speelt dit bij u thuis alleen binnen of ook buiten? Bijvoorbeeld in de tuin.

Ik begrijp ook dat u de dekking heeft gecontroleerd en of er misschien een verstoring is op jullie postcode?

Om welke toestellen gaat het precies? Samsung A70 en?
verder niet echt wat veranderd ja heb een nieuwe telefoon dat is de Samsung A70 het is alleen binnens huis apeldoorn postcode gebied 7328vk in een flat 3 hoog maar.heb het probleem ook met de samsung galaxy J3 2018
Kunt u onderstaand eens proberen. Misschien is uw telefoon geschikt. Het verbeterd niet het bereik maar wellicht wel de kwaliteit van de gesprekken. Kost niks extra's.

[h4]4G bellen inschakelen op een Android-telefoon[/h4]
  • Open het instellingenmenu.
  • Druk op ‘Verbindingen’.
  • Druk op ‘Mobiele netwerken’.
  • Schuif de slider naast ‘Bellen via 4G’ naar rechts.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Betty,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je verbinding binnenshuis niet ideaal is! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat er in jouw postcodegebied prima bereik zou moeten zijn. Het zou inderdaad kunnen komen door bijvoorbeeld de isolatie van je huis. Dan is bellen via 4G of bellen via wifi wel een oplossing wellicht! Vooral bellen via wifi kan ideaal zijn! Dit is hoe je dat aanzet:

Wifi bellen (VoWiFi) instellen op een Samsung-telefoon


  • Open de ‘Bellen’-app
  • Druk op ‘bel-instellingen’.
  • Scroll naar beneden.
  • Activeer ‘Wifi bellen’
Meer informatie vind je op deze pagina. Als je naar beneden scrolt, zie je daar meer informatie over bellen via wifi. Het bellen via wifi betekent niet dat je via het internet belt, maar slechts dat je wifi-verbinding thuis jouw telefoonverbinding een soort 'boost' geeft.

Laat je mij weten of je er zo uit komt?

@ Ray, dankjewel voor je reacties! 🙂 Dankzij jou is er veel informatie op tafel gekomen, top!

Groetjes,
Jihane

Reageer