.

Beantwoord

Waarom heb ik slechte geluidskwaliteit tijdens het bellen?

  • 19 June 2020
  • 4 reacties
  • 539 Bekeken

Badge

Sinds een maand heb ik een slechte geluidskwaliteit op mijn smartphone. De stem van de gebelde valt weg, vervormd en is ook met de speaker aan nauwelijks te verstaan. Aan mijn toestel is sindsdien niets gewijzigd. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

icon

Beste antwoord door Tessanne 20 June 2020, 13:10

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7

@Dialobo Wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn is lastig zo 1-2-3 te bepalen.

Om wat zaken uit te sluiten zou je het volgende kunnen proberen (indien niet al is geprobeerd);

  • De telefoon even helemaal uit zetten, even wachten, een paar minuten ofzo, om dan de telefoon weer aan te zetten, zodat de simkaart opnieuw op het mobiele netwerk wordt aangemeld.
  • Een kruistest doen; dat wil zeggen, probeer een simkaart van familie of huisgenoot bijvoorbeeld in jouw telefoon te doen en jouw simkaart in zijn/haar telefoon om te zien of het probleem zich blijft voordoen. Indien dit het geval is, dan ligt het aan jouw telefoon. Indien het euvel zich dan niet voordoet, dan zou het aan de simkaart kunnen liggen.

Succes! En wil je laten weten wat hier de uitkomst van was?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Dialobo,

 

Welkom terug op ons forum! Wat ontzettend balen dat de kwaliteit van jouw gesprekken zo slecht is! Ik zoek graag voor je naar een oplossing! 

 

Om er achter te komen waar precies het probleem vandaan komt heb ik nog een aantal vraagjes voor je: 

  • Heb je dit probleem overal, of alleen op een bepaalde plek?
  • Ervaar je de slechte kwaliteit alleen als bepaalde mensen je bellen of ervaar je het met elk gesprek?
  • Zou je net als RicoK vraagt een kruistest kunnen uitvoeren? 

Alvast bedankt voor de antwoorden! 

 

Ook heb ik de simkaart ook voor de zekerheid even opnieuw aangemeld bij het netwerk, kan jij de telefoon voor 15 minuten helemaal uitschakelen? 

 

RicoK, heel erg bedankt voor het meedenken! :grin::thumbsup:

 

Groetjes,

Tessanne 

Badge

De slechte geluidskwaliteit is er alleen wanneer ik een uitgaand gesprek voer (getest). Dit was tot voor een maand geleden nooit het geval.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Dialobo,

 

Dat is gek, heb je dat zelfde probleem wanneer je de simkaart in een ander toestel plaatst?

 

Groetjes,

Daisy

Reageer