.

Beantwoord

Waarom heb ik problemen met een mobiel netwerk vinden?

  • 17 October 2017
  • 7 reacties
  • 169 Bekeken

Hallo, Sinds 2 dagen heb ik problemen met het netwerk en geen bereik, (alleen noodoproepen) Dit wisselt enorm van minuut tot minuut. Er is een nieuwe simkaart onderweg, ik dacht dat ie kapot was, maar nu begin ik te twijfelen.
Heeft het ermee te maken dat ik destijds niet voor 4G heb gekozen en daardoor geen bereik heb?
Kan dit ook aangepast worden? En wat zijn de extra kosten dan?
B.V.D.
Gr Suuz
icon

Beste antwoord door franswon 17 October 2017, 14:16

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo Suuz,

Het al of niet 4G zal er weinig tot niets mee te maken hebben, 4G gebruikt andere frequenties dus binnenshuis kan het enig verschil maken.
Ik denk echt dat het aan je simkaart of telefoon ligt, zeker als het probleem zich op meerdere plaatsen voordoet.
Ik zou eerst even kijken wat de nieuwe simkaart doet.
Als je toestel geschikt is voor 4G dan kan je dat op Mijn Simyo gratis aanzetten, je krijgt dan een snellere internetverbinding, voor spraak wordt er wel omgeschakeld naar een lagere band omdat KPN/Simyo nog bezig is met VoLTE, hier loopt de spraak dan ook over 4G.
Door de hogere snelheid van 4G kan je ook een hoger verbruik krijgen, zit je nu al krap met je bundel dan raad ik je aan om of een grotere internetbundel te kiezen of de 4G optie niet in te schakelen.
Hai Frans,

Bedankt voor het meedenken. Heb net mn nieuwe simkaart geactiveerd en in de tel gedaan, maar tevergeefs. Het ligt aan de tel, dus zal een nieuwe moeten bestellen.
Dankjewel voor advies van 4G ook. Heldere uitleg. 😊
Groetjes!
Suuzzz, wacht het even af, het gebeurt vaker dat zich de sim 'herstelt' na activatie op de site.

Ken je iemand met wie je een kruistest kunt plegen?
Reputatie 6
Badge +5
Hi Suuzzz,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig zeg, dat je simkaart het niet goed doet. Ik zie inderdaad dat er sinds 15 oktober geen verbruik meer heeft plaatsgevonden, kreeg je daarvoor wel een goede verbinding? En heb je geen netwerk op een bepaalde plaats, of eigenlijk overal. Ik ben het met Friesian eens dat er misschien niet eens een nieuwe telefoon nodig is om je aansluiting weer werkend te krijgen.

Zou je bijvoorbeeld eerst kunnen kijken of de simkaart het in een ander toestel wel naar behoren doet? Daarnaast kan je via Mijn Simyo kosteloos 4G aanzetten op je aansluiting, dit proberen is ook nog een optie 😉 Ik wil je ook wijzen op onze toestelhulp, stel het mobiele netwerk opnieuw in door een paar stappen uit te voeren. Welke toestel gebruik je eigenlijk?

Ik hoor graag of het netwerk het inmiddels weer naar behoren doet!

Bedankt voor jullie reacties franswon en Friesian :)

Groetjes,
Niels
Hai Frieslan en Niels,

Dank je voor warme welkom ! :)

Vandaag zit ik op m'n werk met nieuwe simkaart. Gister had ik met m'n oude kaart elke 5 min nog wel bereik, heel sporadisch, Maar dat is vandaag helemaal niet.
Ik denk zelf dat er los contact in de tel zit. (Daarvoor nooit problemen gehad idd)
Het is een Samsung 5 mini. Bijna 2 jaar oud, dus volgens mij is dat best bejaard toch? ;)
Ik heb oude simkaart wel even in andere telefoon gehad en zag dat ie het toen even deed. (Toen had ik nieuwe simkaart al besteld)
Conclusie, 2 simkaarten die niet werken in een tel, zal vast aan toestel liggen. (helaas pindakaas)

Groetjes! ik zal de 4 G eens aanzetten.

Update, Niks Nada, geen bereik. ⭕️ (deze staat in beeld met schuine streep)
Suuzzz, 4G aanzetten heeft geen invloed op wel of niet netwerk. 4G houdt alleen in dat je data snelheid hoger is dan 3G. 3e generatie internet.

Trouwens, ik heb een Samsung galaxy xcover 2 die al zeker 4 jaar oud is. Kan wat te weinig apps op, maar verder goed. Gedroeg zich ook een tijd lang verkeerd door een foute accu, lees niet origineel.

Daar zit de Simyo kaart in.

Persoonlijk geloof ik dat de antenne module kaduuk is, omdat de simkaart wel gelezen wordt door de card reader.

Stap eens een telefoonwinkel binnen en je zou kunnen vragen wat een reparatie zou kosten.

Jouw telefoon is echt niet oud. Misschien is een refurbished ook een optie om eens naar te kijken.

Suuk 6.
Friesian
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Suuzzz,

Oeh, balen dat het nog steeds niet werkt!

Voordat wij je telefoon de schuld geven, zou ik toch nog even kruistest willen uitvoeren. Hiervoor plaats jij je simkaart in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon. Op deze manier kunnen wij achterhalen of een andere simkaart het wel in jouw telefoon doet.

Mocht dit niets uitmaken, kun je hierna proberen om een plakbandje achter je Simyo simkaart te plakken. Het komt namelijk wel eens voor dat een simkaart contact verliest in een Samsung S4/S5, omdat de simkaartconnector wat ruimer is.

Laat je mij weten wat hiervan de uitkomst is?

Groetjes,
Asma

Reageer