.

Beantwoord

Waarom heb ik geen sms gehad toen mijn belbundel op was?

  • 29 October 2017
  • 7 reacties
  • 242 Bekeken

Badge
Beste Simyo,

Zojuist zie ik dat ik voor een bedrag van € 25,- buiten mijn bundel heb gebeld. Ik heb nooit bericht ontvangen dat ik mijn bundel had verbruikt. Wel heb ik een sms-bericht ontvangen dat ik mijn extra internet bundeld verbruikt zou hebben, maar hiervan blijk ik nog 422 MB over te hebben. Wellicht is er bij het verbruik van mijn bundel niet het goeie bericht uit gegaan.

Ik heb na het sms-bericht bewust mijn mobiele data uitgezet, maar ik wist niet dat ik geen belminuten meer had. Als ik hiervan bericht had ontvangen had ik hier zeker op gelet en had ik nu niet zo veel extra kosten gemaakt.

Kan hiervoor een oplossing worden gezocht? Ik hoop dat Simyo mij, gelet op de (onjuiste) berichtgeving, mij hierin tegemoet kan komen.

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,
Myrthe
icon

Beste antwoord door Jihane 30 October 2017, 14:40

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hi Myrthe,

Over belminuten/SMS wordt geen bericht gestuurd, dit verbruik heb je zelf in de hand, met internet zie je niet zo gauw hoeveel MB's je verbruikt, dit kan erg in de tijd variëren afhankelijk van je effectieve snelheid.
Bij bellen ligt dat veel eenvoudiger, een minuut of een gedeelte hiervan is gewoon een minuut, een SMS telt als 1 minuut. Vrijwel iedere moderne telefoon geeft na afloop van het gesprek de gespreksduur weer op je display.
Bovendien kan je via de site en de app het gebruik, met enige vertraging volgen.

Over een eventuele coulance kan ik geen mededeling doen, een moderator zal je hierover verder berichten.

.
Badge
Beste Frans,

Bedankt voor de snelle reactie.
Ik vind het eerlijk gezegd opmerkelijk dat er wel een bericht wordt gestuurd als het aantal MB's is overschreden, maar bij het verbruik van de belminuten/smsjes berichtgeving uitblijft.
Via mijn Simyo kunnen klanten weliswaar naar hun verbruik kijken, maar dit geldt net zo goed voor het internetgebruik. Net zoals ik niet na elk verbruik van MB's mijn Simyo raadpleeg, ook omdat ik weet dat ik erop gewezen wordt als ik bijna door mijn internetbundel heen ben, doe ik dit ook niet nadat ik heb gebeld. Dat zou betekenen dat ik zelf na elk telefoontje het aantal minuten moet noteren en alles bij moet houden. In dat opzicht zie ik geen verschil met het verbruik van MB's en ben ik van mening dat Simyo klanten ook mogen verwachten dat zij worden gewaarschuwd op het moment dat zij buiten hun bundel gaan bellen en dus extra kosten zullen maken. De gedachte achter een waarschuwingsbericht bij overschrijding van het aantal MB's is mijns inziens niet anders.

Gelet op het voorgaande ontvang ik graag bericht van een moderator.

Met vriendelijke groet,
Myrthe
Reputatie 7
Badge +10
Hi Myrthe,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je door je bundels heen bent! Wat Frans zegt klopt: je krijgt wel een sms als je door je internetbundel heen zit, omdat je internetverbruik een grijzer gebied is. Het is nooit echt helder voor je hoeveel MB's een bepaalde online activiteit kost. Als je dan alleen afhankelijk zou zijn van Mijn Simyo, zou dat misschien niet altijd goed gaan. Daarom sturen we altijd een sms als je op 80% en als je op 100% van je bundel zit. Je kunt dan lekker op tijd 500 MB's kopen of je internetbundel uitzetten.

Bij je belbundel zit dat toch iets anders. Omdat een belminuut makkelijker bij te houden is, krijg je daar geen sms voor. Dit kun je namelijk zelfs grofweg simpeler in de gaten houden. Als je bijvoorbeeld vier keer een halfuurtje hebt gebeld, weet je dat je ongeveer 120 belminuten verbruikt hebt. Wist je dat je nu ook extra minuten kunt bijkopen? Je koopt dan 50 minuten voor € 2,- via Mijn Simyo.

Dat gezegd hebbende, wil ik met alle liefde je idee voor sms'jes krijgen wanneer je belbundel bijna op is, op onze Wall of Change hangen. Dat is de wand waar alle ideeën op komen te hangen, zodat ze besproken kunnen worden tijdens de vergadering.

Heb je hier nog andere vragen over?

@ Franswon, dank voor je hulp ❤️

Groetjes,
Jihane
Badge
Hoi Jihane,

Bedankt voor je reactie.
Ik begrijp dat het aantal MB's lastiger is bij te houden, maar toch blijf ik het een beetje gek vinden dat bij overschrijding van het aantal belminuten geen bericht wordt gestuurd. Hierdoor moet je dus eigenlijk aan het begin van elke maand gaan bijhouden hoe lang je gesprekken duren of regelmatig naar je verbruik kijken, maar dit kun je ook doen als je wilt zien hoeveel MB's je al hebt verbruikt. Daarom vind ik het verschil minimaal. In ieder geval lijkt het mij dus een goed idee om ook een waarschuwingsbericht te versturen als het aantal belminuten op is om dit soort 'onnodig' hoge kosten te voorkomen. Ik baal er uiteraard wel van. Ik had graag voor 2 euro 50 minuten bijgekocht.

Ik vraag mij overigens ook af of de extra in rekening gebrachte kosten ook de kosten zijn die ik daadwerkelijk gemaakt heb, aangezien het dus blijkbaar mogelijk is om voor een veel lager bedrag zo belminuten bij te kopen. Ik heb 38 minuten buiten mijn bundel gebeld waar nu meer dan 10 euro voor in rekening is gebracht, terwijl ik anders maar 2 euro kwijt was geweest. Ik kan mij niet voorstellen dat doordat ik geen extra minuten heb bijgekocht Simyo 8 euro extra aan kosten heeft gemaakt. Wellicht dat in dat opzicht nog iets mogelijk is? Al is het maar omdat ik een idee heb aangedragen dat bij daadwerkelijke realisatie daarvan een hoop blije Simyo klanten gaat opleveren 🙂 En niet te vergeten zou het mij als heel trouwe Simyo klant natuurlijk ook goed doen.

Ik zie je reactie graag tegemoet.

Groet,
Myrthe
Badge
Correctie: ik heb zelfs voor meer dan 25 euro buiten mijn bundel gebeld...
Beste Simyo,

Ik kreeg vandaag geheel onverwachts te maken met hetzelfde probleem, maar dan nog een graadje erger.
Een sms dat mijn nummer geblokkeerd was en dat er een bedrag van 226 euro openstaat! Mijn nummer werd pas weer gedeblokkeerd zodra ik minimaal 100 euro had betaald. Ik schrok mij helemaal rot! Ik heb i.v.m. een overlijden in de familie inderdaad meer gebeld dan normaal maar had minimaal een sms verwacht op het moment dat mijn belbundel op was. Simyo kan WEL een sms sturen met het bericht dat ik 226 euro moet betalen en dat ik geblokkeerd ben, maar blijkbaar geen waarschuwing vooraf? Extra zuur omdat een update van mijn belbundel naar onbeperkt bellen 4 euro extra per maand is... En ik maar denken dan Simyo zo'n klantvriendelijk bedrijf is?

Vriendelijke Groet,
Jeroen
Reputatie 7
Badge +10
Hi Eveline,

Jeetje, mijn excuses voor de late reactie! Het lijkt erop dat dit topic door onze collectieve vingers geglipt zijn. Sorry! Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt! Zoals ik in mijn vorige post uitlegde, krijg je geen waarschuwing omdat het relatief goed meetbaar is hoever je bent met je bundel. Je kunt dan op tijd die extra bundel van 50 minuten koopt. Als je dat niet doet, dan betaal je het buitenbundeltarief voor het bellen. Dat is dan € 0,31 per minuut/sms.

Ik ben toch echt bang dat ik die kosten niet voor je kan aanpakken, sorry!

Heb je hier nog andere vragen over?

@ Jeroenvdk, welkom op het Simyo Forum! Wat jammer dat dit je is overkomen, zeg! Ik zie inderdaad dat je flinke kosten hebt gemaakt Ik zie dat je contact hebt gehad met mijn collega per e-mail 🙂 Ik ben blij dat alles nu helder is.

Laat jij het ook weten als je nog een andere vraag hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer