.

Beantwoord

Waarom heb ik geen service?

  • 14 February 2018
  • 16 reacties
  • 814 Bekeken

Badge
Ik heb momenteel geen service (bellen en internet) op mijn telefoon.
Ik denk dat het komt omdat mijn verbruik in de min stond. Ik heb dit gisteren opgewaardeerd, maar het bedrag is nog niet gecorrigeerd en daarom heb ik nog steeds geen service (denk ik). Ik heb de telefoon al uitgeschakeld (meer dan 15 min) en ook de simkaart in een andere telefoon gestopt, maar dit lost het probleem niet op.
icon

Beste antwoord door Els 14 February 2018, 15:08

Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Een moderator zal zich melden in dit topic, nadat de moderator de aansluiting heeft bekeken.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Flower88,

Goed dat je hier je vraag stelt! Wat onhandig dat je na het opwaarderen nog geen service hebt. :(

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie geen blokkade staan. Je simkaart zou dus gewoon nog actief moeten zijn. Voor de zekerheid heb ik je simkaart gereset, hierbij wordt hij helemaal opnieuw bij het netwerk aangemeld. Zou je je telefoon nu voor vijf minuten willen uitzetten? Start hierna je telefoon opnieuw op.

Lukt het nu wel om verbinding te krijgen met het KPN-netwerk?

@Groentjuh, Bedankt!

Groetjes,
Els
Badge
Hi Els,
Dankwoord je reactie. Ik heb gedaan wat je zegt, maar ik heb nog steeds geen service. Ik zie ook op mijn Simyo dat mijn beltegoed 5 euro is terwijl ik 2.50 in de min stond, dus dit is nog niet bijgewerkt. Kan dit ermee te maken hebben?
Groet Lianne
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Lianne,

Ai, balen dat je nog steeds geen service hebt! Ik zie namelijk geen blokkades meer staan op je aansluiting.

We hebben je beltegoed op de 13e van februari aangevuld naar €0,-. De opwaardering die je hebt gedaan is dus gewoon toegevoegd als beltegoed. 🙂

Zou je kunnen proberen om het KPN netwerk handmatig te selecteren? Wat gebeurt er dan?

Groetjes,
Els
Badge
Ah ok dank!
Ik ben momenteel in het buitenland dus KPN krijg ik niet als optie, maar ik zie wel 4 andere providers als ik handmatig zoek. Ik kan deze ook aanvinken alleen gebeurt er dan nog niets.
Groet,
Lianne
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Lianne,

Ontzettend balen dat je nog steeds geen service kunt verkrijgen! :(

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je beltegoed is opgewaardeerd. Dat is mooi! Dit betekent dat je probleemloos gebruik kunt maken van je simkaart in het buitenland.

Volgens onze gegevens staat de optie 'Bellen in het naar het buitenland' aan. Voor de zekerheid heb ik deze instelling voor je gereset, evenals je simkaart. Ik zou je graag willen vragen om je telefoon uit en aan te zetten, waarna je handmatig naar een netwerk kunt zoeken.

Kom je er zo uit?

Groetjes,
Asma
Badge
Hi Asma,

Dank voor je reactie en hulp.
Ik heb mijn telefoon opnieuw uit en aan gezet, maar direct krijg ik weer "geen service" te zien.
Handmatig zoeken laat me 4 providers zien, en als ik er eentje aanvink gebeurt er niks.
Echt heel vervelend! Nog andere suggesties?

Groet,
Lianne
Hoi Lianne.

Om het 1 en ander uit te sluiten raadt ik je toch echt een kruistest aan. Dan kun je of de telefoon of de sim uitsluiten.

Jouw sim andere telefoon en andere sim in jouw telefoon. Laat je weten of dit kan en/of het resultaat aub?

Groetjes
Friesian
Badge
Dank voor je reactie.
Ik heb net mijn simyo simkaart in een andere telefoon gedaan.
Wederom heb ik geen service.
Als ik een andere simkaart in mijn 'simyo' telefoon stop, werkt dit wel gewoon.
Het ligt dus in ieder geval niet aan de telefoon.
Nog andere ideeen?
Dank en groet,
Lianne
Was de andere sim een lokale sim?
De oplossing is dus duidelijk een lokale (prepaid) sim.
[Edit]
Simyo levert in het buitenland geen sim. Een mogelijke optie, een kennis.[/edit]

Graag gedaan Lianne.

Fijne voortzetting van de avond.
Groetjes
Friesian
Badge
Nee was geen lokale sim. Is mijn Engelse simkaart/nummer die ik gebruik voor werk.
Ik vind een lokale sim aanschaffen niet echt een optie want dan heb ik dus geen Nederlands nummer voor de komende weken.
Kan een Simyo moderator hier AUB nogmaals naar kijken?
Groet,
Lianne
Reputatie 6
Badge +5
Hi Lianne,

Ik begrijp heel goed dat je je Nederlandse nummer de komende tijd ook wilt blijven gebruiken. Wat vreemd dat de Simyo simkaart het in een ander toestel ook niet doet. Hoewel het niet aan de telefoon lijkt te liggen, zou ik je toch willen vragen om de instellingen na te kijken door middel van onze toestelhulp. Het zou best eens zo kunnen zijn dat het toestel met de huidige instellingen wel met een Britse simkaart werkt. Ik zie overigens in je originele berichtje dat je het ook hebt over internet gebruiken. Met een prepaid simkaart is dit buiten Nederland helaas niet mogelijk. Ik hoor graag of je door het nalopen van de instellingen weer verbinding kan maken :)

Bedankt voor het meedenken en de hulp, Friesian!

Groetjes,
Niels
Badge
Hi Niels,
Dank voor je reactie.
Welke instellingen moet ik precies nakijken? In de Toestelhulp gids zie ik onderwerpen die voor mij niet echt relevant zijn geloof ik.
Nee, internet werkt niet op prepaid, sorry daar heb je gelijk in. Het gaat dus alleen om mijn bel netwerk dat ik momenteel niet heb.
Groet,
Lianne
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Flower88,

Het klopt dat niet alle instellingen relevant zijn voor jou. Via het Toestelhulp vind je de instructies om bellen in het buitenland op je telefoon mogelijk te maken. Selecteer hiervoor jouw telefoon en versie besturingssysteem.

Kom je er alsnog niet uit? In dat geval wil ik je met alle liefde een simkaart toesturen. De simkaart wordt afgeleverd naar een Nederlands adres. Het is van belang dat een kennis van jou 'm even in gebruik neemt op het KPN netwerk in Nederland. Zo weet je namelijk zeker dat het werkt in het buitenland.

Ik hoor graag van je of je een vervangende simkaart wilt.

Groetjes,
Asma
Badge
Hi Asma,
Dank voor je reactie.
Dit lost het probleem helaas niet op.
Graag zou ik daarom een vervangende simkaart ontvangen.
Ik neem aan dat ik wel mijn nummer kan behouden?
Ik hoor graag of je verder nog iets van mij nodig hebt.
Groet,
Lianne
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Lianne,

Jeetje wat onhandig dat het nog niet is opgelost!

Ik heb zojuist contact gezocht met de netwerkspecialisten van KPN. Zij zien geen belemmeringen op je netwerk, je simkaart zou dus gewoon verbinding moeten kunnen maken met netwerk in het buitenland.

Zou je nog iets kunnen testen voor me? Kun je wel verbinden met een netwerk als je de netwerkmodus aanpast naar GPRS/2G in je telefoon? Deze optie kun je terugvinden bij de instellingen van mobiele netwerken. Heb je een iPhone? Dan raden de netwerkspecialisten aan om de netwerkinstellingen te resetten via je instellingen-menu. Als deze instellingen niet goed staan, dan heeft een nieuwe simkaart namelijk ook geen zin.

Uiteraard is het mogelijk om na deze test een nieuwe simkaart toe te sturen, alleen niet naar een adres in het buitenland. Controleer je adresgegevens via Mijn Simyo om na te gaan of deze juist is voor een vervangende simkaart.

Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Els

Reageer