.

Beantwoord

Waarom heb ik geen bereik meer in België?

  • 18 November 2020
  • 12 reacties
  • 2062 Bekeken

Beste Simyo, 

 

Sinds een paar dagen geen bereik meer in België. Alle instellingen gecontroleerd en telefoon aan en uit gezet. Handmatig netwerk lukt ook niet. Anders nooit een probleem gehad. Wat nu? 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Huisje 2 December 2020, 10:30

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Huisje,

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Wat naar dat je geen bereik meer hebt in België! Ik ga mijn best voor je doen, zodat dit probleem zo snel mogelijk is verholpen!

 

Zojuist heb ik op jouw aansluiting het bellen in en naar het buitenland voor je gereset. Jij hoeft alleen de telefoon nog maar voor 15 minuten helemaal uit te schakelen om deze reset te voltooien. Daarna kun je controleren of je de roaming aan hebt staan in jouw toestel en of jouw telefoon weer verbinding maakt met het netwerk. Lukt dit niet? Probeer dan via de instellingen handmatig een netwerk te selecteren. Dit zijn de netwerken waar wij een contract mee hebben:

  • Mobistar S.A.
  • KPNGroup Belgium SA/NV  (BASE)
  • Proximus (Belgacom Mobile N.V./S.A.)

 

 

Werkt dit ook niet? Test dan de simkaart in een ander toestel om na te gaan of je daarmee wel verbinding kunt krijgen met het netwerk. 

 

Ik hoor graag van je of deze tips hebben geholpen! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Dag Tesanne, 

 

Nog altijd geen bereik. Proxijus zegt dat het netwerk niet beschikbaar is. Ik wil graag kunnen bellen in België. 

Graag een oplossing! 

Reputatie 7

@Huisje Begeef je je op een en de zelfde locatie? België heeft namelijk, meer dan in Nederland, meerdere gebieden waar geen of een slechte netwerkverbinding mogelijk is.

Zodra ik van Nederland België in kom heb ik geen bereik. Binnen België ben ik meestal oo dezelfde plek. 

Tot vorige week had ik altijd bereik via proximus 

Indien mogelijk, probeer eens een soft reset. Soft reset = telefoon uit, simkaart verwijderen en een kwartier w88.

Daarna simkaart opnieuw in de telefoon, telefoon weer aanzetten. De simkaart meldt zich dan opnieuw bij het netwerk. Soms wil dit helpen. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Huisje,

 

Ik raad je aan de tip van Friesian nog even uit te voeren, anders zijn we benieuwd wat de simkaart in een toestel doet?

 

Thanks Friesian!

 

Groetjes,

Daisy

Dag Daisy, 

 

Dit helpt allemaal niet. Wil je dit probleem aankaarten bij de technische dienst? Ik kan nu al bijna drie weken niet bellen en gebeld worden in België.

Hallo @Huisje .

Is het mogelijk om een lokale simkaart te gebruiken? 

Neen. Ik heb een Nederlands nummer nodig voor mijn Nederlandse opdrachtgevers en ik heb dit nummer al jaren. Er is nog nooit een probleem mee geweest en nu ineens wel. Kijken jullie hier nu eindelijk aub naar? Kunnen jullie hier iets aan doen? Anders moet ik een andere prepaid service zoeken. Dit is wel slechte reclame voor Simyo als jullie dit niet op kunnen pakken. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Huisje,

 

Ik heb even met de netwerkspecialist gebeld, deze geven aan geen gekke dingen op het netwerk te zien. Verder staan de instellingen van je toestel ook goed. Verder kan ik niets voor je controleren, verblijf je nog lang in België? In dat geval zou ik handmatig een nieuwe simkaart naar je kunnen opsturen, wellicht dat dat helpt. Mocht dat zou zijn, stuur mij dan even een privébericht met het adres in België. 

 

Groetjes,

Daisy

https://forum.simyo.nl/buitenland-88/geen-service-in-het-buitenland-wat-nu-41432

 

Dag Daisy, 

Via bovenstaande link naar jullie forum heb ik uiteindelijk zelf de oplossing gevonden. Omdat ik geen reactie kreeg op het privébericht kwam ik weer op het forum terecht en toen vond ik het toevallig. Er moest blijkbaar nog een poort worden toegevoegd. Misschien handig om die kennis met jullie team te delen. Een nieuwe simkaart sturen is dus niet meer nodig. 

Reageer