.

Beantwoord

Waarom heb ik een slechtere dekking in een dualsim telefoon?

  • 8 August 2018
  • 9 reacties
  • 1481 Bekeken

Ik heb een dual-sim telefoon. 1 sim van KPN, van mijn werk en 1 simyo sim, privé. Hoe komt het dat ik op KPN altijd zeer goed ontvangst/bereik heb en gelijktijdig via Simyo zeer slecht?? Jullie zeggen dat je op het KPN netwerk zitten. Ook in het buitenland, nu Frankrijk, schakelt beide sim's naar Orange F. Weer Simyo heel slecht......
icon

Beste antwoord door Groentjuh 8 August 2018, 23:28

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Vele dual-sim telefoons kunnen niet 2 keer met 4G verbinden. Het is mogelijk dat de ene simkaart (KPN) op 4G zit en de andere terug (Simyo) moet vallen op 3G of zelfs 2G.

En 3G en 2G kunnen best veel minder bereik hebben ten op zichten van 4G.
Reputatie 7
Badge +7
Zou je dat kunnen testen door se Sims te wisselen van plaats?
Ik vraag me af, al is het opzich een goed idee, of het wel praktisch is. Simslot 1 kan standaard zijn en 2 micro. Heb je de key bij voor de simtray?
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Montyismijnnaam,

Welkom op het Simyo Forum! Goed om te zien dat je hier om raad vraagt. Wel balen dat je met twee simkaarten tegelijk niet een optimaal bereik hebt.

Simyo maakt gebruik van het KPN-netwerk en met een Sim Only zou je dus evenveel 4G-dekking moeten hebben als je KPN-simkaart. Heb je inmiddels al een van de tips opgevolgd door je simkaarten van plaats te laten wisselen? Het zou namelijk goed kunnen zijn dat je telefoon niet voor twee simkaarten tegelijk een optimale dekking kan bieden. Maakt het verplaatsen van de simkaarten een verschil?

@Groentjuh, Wimj12 en Friesian, bedankt voor jullie tip!

Groetjes,
Els
Dank voor de reacties (@Groentjuh, Wimj12 en Friesian), en sorry voor deze late reactie. (ik was op vakantie)

Nog 1 kleine toevoeging Sim 1 is een Simyo kaart, abonnement met internet. Sim 2 is abonnement zonder internet van KPN, alleen bellen & SMS (van mijn werk).

Alles geprobeerd, sim-kaarten verwisseld, 1 Sim uitgezet, andere providers gekozen, maakt niets uit.
KPN sim blijft veel meer bereik houden.

Nu thuis in Nederland Sim KPN 3/4 bereik, Sim Simyo 1/4.

Ik ben er van overtuigd dat Simyo wel meelift op het KPN netwerk, maar als "2e rang".
KPN altijd en overal goed tot zeer goed ontvangst, Simyo zit daar altijd onder.

Denk verkooptrucjes, het goedkopere moet ergens vandaan komen natuurlijk....
Reactie van Simyo valt erg tegen, die moeten weten hoe dit in elkaar steekt
Volgens mij werd er geschreven dat Simyo gewoon dezelfde sterkte heeft als KPN.

Simyo maakt gebruik van het KPN-netwerk en met een Sim Only zou je dus evenveel 4G-dekking moeten hebben als je KPN-simkaart.

Mag ik vragen hoe oud de simkaart is? Die hebben namelijk ook niet het eeuwige leven.
Inderdaad Ray, Simyo zegt dat het dezelfde sterkte moet zijn.
Mijn Sim kaartje is nu 3 jaar oud denk ik.
Maar dat moet toch niet uitmaken?
Dat is eigenlijk een kaartje met info erop om je aan te melden bij een providor, meer niet.
Reputatie 7
Badge +9
Misschien dat een app zoals Network signal Info meer informatie kan geven over de 2 verbindingen. Misschien dat ze op verschillende Netwerk types zitten of op andere masten(Cell).

Ook is signaalsterkte in dBm iets meer zeggend dan streepjes. Steepjes zijn per toestel anders.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi allemaal,

Dat is een goede tip, Groentjuh! @ Montyismijnnaam, zou je dit kunnen testen?

Groetjes,
Els

Reageer