.

Beantwoord

Waarom heb ik een slechte GPS/Satellietverbinding?

  • 14 June 2019
  • 5 reacties
  • 473 Bekeken

Beste Simyo forum,

Ik merk al een tijdje dat ik met mijn Samsung Galaxy S8 (SM-G950F) eigenlijk altijd slechte GPS/Satellietverbinding heb. Meestal heb ik 1/2 van de 4 streepjes verbinding. Het is uitzonderlijk als die hier boven komt. Soms heb ik ook gewoon helemaal geen verbinding meer! Ik hou eigenlijk altijd mijn telefoon up-to-date dus de laatste updates zijn geïnstalleerd. Voor mijn werk wat ik tegenwoordig doe als bijbaan is het niet echt handig.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?
icon

Beste antwoord door Kevin 16 June 2019, 13:12

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hoi mkjagers,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat je telefoon niet optimaal werkt. We gaan dit voor je oplossen! Nog wel even wat opmerkingen. Je geeft aan dat je vaak maar 2 streepjes verbinding ziet. Deze streepjes geven je bereik aan. Ook met één streepje kun je gewoon met dezelfde kwaliteit bellen. Dit geeft enkel aan hoe ver de dichtstbijzijnde zendmast is. Naast deze streepjes zie je als het goed is 3G of 4G in je scherm. Dit is de kwaliteit van het internet. Heb je ook problemen met bellen en normaal internetten?

Ik vraag me ook af, hoe je merkt dat de GPS niet goed is. De streepjes bereik in je toestel hebben hier namelijk maar beperkt invloed op. Heb je bijvoorbeeld problemen wanneer je de navigatie gebruikt? In dat geval kun je eens proberen een andere navigatie app te gebruiken om te zien of het misschien niet ligt een die app.

Laat je het me nog even weten? Dan help ik je graag verder!

Groetjes,
Hoi Kevin,

Voor heen had ik eigenlijk altijd 4 streepjes verbinding, dus dacht dat het hier misschien wel iets mee te maken had. Mijn 4g veranderd ook voortdurend. Ik heb niet precies her op gelet maar meestal zie ik hier alleen H+ staan! Dit baard mij erg zorgen omdat dit bij 0-1 streepje eigenlijk altijd is en dan is het internetten erg sloom tot gewoon niks. Bellen wordt eigenlijk altijd automatisch overgeschakeld naar bellen over wifi. als ik geen wifi bereik heb dan wordt het heel lastig. een van de kant van de lijn is dan vaak onhoorbaar of met tussenpauzes.

Mijn GPS verbinding merk ik tijdens het bezorgen van boodschappen. In Google Maps krijg ik vaak de melding GPS signal verloren en/of geeft die aan dat ik op de weg naast de weg waar ik daadwerkelijk op zit rijd. Soms is het zelfs zo dat die tussen de 0 en 90 graden draaid terwijl ik gewoon rechtdoor rij. Voorheen navigeerde ik met FlitsMeister, maar merkte dat die app redelijk laat reageert met afslaan en geeft ook regelmatig verkeerde info.

Ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi mkjagers,

Dank voor de toelichting! Ik heb nog even een aanvullende vraag: heb je deze problemen overal? Of vooral in jouw postcodegebied?

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane,

Dit probleem ondervind ik op zijn minst in de volgende omgevingen:
  • Waardenburg
  • Tiel
  • Culemborg
  • Utrecht
en alle tussengelegen gebieden.

Mij valt wel op dat het random gebeurd, soms heb ik wel GPS verbinding op een gebied waar ik dat juist eerder niet had en andersom. Het probleem ondervind zich wel meestal in druk bezette gebieden met veel kruisingen en straten. Dit maakt het nog frustrerender... Ook is het soms onnauwkeurig in dit soort gebieden.

Groetjes
Reputatie 5
Badge +4
Hoi mkjagers,

Aangezien dit om een hele grote omgeving gaat. Zal dit niets te maken hebben met het netwerk. In een van je vorige berichten gaf je ook aan dat je soms H+ in je scherm ziet staan. H+ staat gelijk aan meer dan 3,5G. Dit is dus een prima internetverbinding.

Mocht je internetverbinding nou minder goed zijn. Dan kan het zijn dat je navigatie app hierdoor ook minder goed werkt. Je locatievoorziening heeft geen data nodig, maar de app werkt vaak zelf wel via het internet. Vooral apps die ook live informatie doorgeven zoals Flitsmeister. Ik zou je willen vragen om eens uit te proberen of je deze problemen ook hebt wanneer je de simkaart in een ander toestel plaatst. Mocht het dan nog steeds niet goed gaan dan kunnen we je een nieuwe simkaart opsturen. Is het probleem verholpen in het andere toestel dan ben ik bang dat het aan je telefoon ligt.

Groetjes,

Kevin

Reageer