.

Beantwoord

Waarom heb ik buitenbundelkosten zonder bewust gebeld te hebben?

  • 9 February 2019
  • 24 reacties
  • 1029 Bekeken

Badge
Ik heb een rekening van 140 euro buiten bundel over twee dagen! Ik heb de nummers nagekeken, het gaat om twee nummers.1 is een 06 gesprek van twee minuten geweest, terwijl er voor 70 euro aan kosten staat, het andere nummer heb ik niet eens gebeld, 70 euro! Wat moet ik doen?
icon

Beste antwoord door Lu. 9 February 2019, 13:59

Bekijk originele reactie

24 reacties

Wat een merkwaardig iets. Staat er echt bij de specificatie gebeld naar 06xxxxxx?

Omdat het weekend is is het niet zeker dat een moderator je topic oppikt, gebeurt vanzelf op werkdagen.
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Barbara,

Oeh, dat zijn wel hele hoge kosten voor het bellen! Ik zie dat je op 6 februari gebeld hebt naar een 06-nummer én een vast nummer. Op dat moment was jouw belbundel al helemaal op.

Het gesprek naar het vaste nummer lijkt op een broekzakgesprek waardoor je ruim acht uur hebt gebeld. Zelf geef je aan niet bewust naar dat nummer te hebben gebeld. Het is mogelijk dat je er ‘per ongeluk’ naar hebt gebeld, omdat het toestel niet vergrendeld was. Een reden dat het gesprek zo lang doorliep kan zijn omdat je in het keuzemenu zat.

Je kunt controleren of het gesprek heeft plaatsgevonden door in je telefoon te kijken naar alle uitgaande gesprekken.

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Lu
Badge
Dag Lu,

dank je voor je snelle reactie!. Ik heb hier de lijst van telefoontjes met de bedragen erbij, voor de duidelijkheid.

ik heb naar een 06 nummer gebeld,de duur van het gesprek was zelfs minder dan 2 minuten ik herinner me nu dat het alleen om een vraag ging die beantwoord moest worden toen het gesprek ten einde was, was het gewoon afgesloten,

de andere uren die naar een lokaal nummer verwijzen, bestaan niet. was een gesprek dat helemaal niet heeft plaatsgevonden! Ik heb absoluut niet naar dat nummer gebeld!
Het was een zgn 'telefoontje; naar een uitzendbureau waar ik NOOIT naar toe bel, we hebben alleen contact per e-mail, en de laatste e-mails zijn maaanden geleden verstuurd, Het is alsof iemand in de contacten van mijn mobieltje gegraaid heeft, of een virus, is zoiets mogelijk?


Duur / Aantal Bedrag
6 februari 2019, 3:24:16
Gesprekken naar vaste nummers, Gesprek naar 050311xxxx 2:00:00 uur € 37,20
6 februari 2019, 1:24:16
Gesprekken naar vaste nummers, Gesprek naar 050311xxxx 2:00:00 uur € 37,20
6 februari 2019, 13:16:33
Gesprekken naar mobiele nummers, Gesprek naar 06411xxxx 0:37 min € 0,31
6 februari 2019, 11:24:16
Gesprekken naar vaste nummers, Gesprek naar 0503112xxxx 1:53:13 uur € 35,34
6 februari 2019, 9:24:16
Gesprekken naar vaste nummers, Gesprek naar 050311xxxx 1:33:00 uur € 28,83

Dit klopt totaal niet!!


Ik heb nu mijn mobieltje uitgezet, sim card eruit gehaald, maar dat is natuurlijk een noodoplossing,
Het was zie ik nu niet tussen 6 en 8 februari, maar alleen op 6 februari,
Ik weet absoluut niet wat ik moet doen.

groet,Barbara
Badge
Dag Lu,

dank je voor je snelle reactie!. Ik heb hier de lijst van telefoontjes met de bedragen erbij, voor de duidelijkheid.

ik heb naar een 06 nummer gebeld,de duur van het gesprek was zelfs minder dan 2 minuten ik herinner me nu dat het alleen om een vraag ging die beantwoord moest worden toen het gesprek ten einde was, was het gewoon afgesloten,

de andere uren die naar een lokaal nummer verwijzen, bestaan niet. was een gesprek dat helemaal niet heeft plaatsgevonden! Ik heb absoluut niet naar dat nummer gebeld!
Het was een zgn 'telefoontje; naar een uitzendbureau waar ik NOOIT naar toe bel, we hebben alleen contact per e-mail, en de laatste e-mails zijn maaanden geleden verstuurd, Het is alsof iemand in de contacten van mijn mobieltje gegraaid heeft, of een virus, is zoiets mogelijk?


Duur / Aantal Bedrag
6 februari 2019, 3:24:16
Gesprekken naar vaste nummers, Gesprek naar 050311xxxx 2:00:00 uur € 37,20
6 februari 2019, 1:24:16
Gesprekken naar vaste nummers, Gesprek naar 050311xxxx 2:00:00 uur € 37,20
6 februari 2019, 13:16:33
Gesprekken naar mobiele nummers, Gesprek naar 06411xxxx 0:37 min € 0,31
6 februari 2019, 11:24:16
Gesprekken naar vaste nummers, Gesprek naar 0503112xxxx 1:53:13 uur € 35,34
6 februari 2019, 9:24:16
Gesprekken naar vaste nummers, Gesprek naar 050311xxxx 1:33:00 uur € 28,83

Dit klopt totaal niet!!


Ik heb nu mijn mobieltje uitgezet, sim card eruit gehaald, maar dat is natuurlijk een noodoplossing,
Het was zie ik nu niet tussen 6 en 8 februari, maar alleen op 6 februari,
Ik weet absoluut niet wat ik moet doen.

groet,Barbara
Dit is een overzicht van je MijnSimyo. @Lu. vroeg om naar je belgeschiedenis in je telefoon te kijken. Want wat je nu toont ziet Simyo ook dus daar hoeft ie niet naar te vragen.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi BarberaR,

Ik kan me voorstellen dat dat even schrikken is! Helaas is het echt zo dat er al die uren een verbinding met dat vaste telefoonnummer is geweest. Dit is namelijk geregistreerd op het netwerk, ik snap ook dat dit vast niet bewust gedaan zal zijn maar de kosten kloppen wel.

Dit zul je ook terug zien in de oproepgeschiedenis van je toestel. Wil je dat nog even nakijken?

Groetjes,

Kevin
Badge
Sorry Kevin,

waar vind ik de oproepgeschiedenis van mijn toestel?

Opperhoofd Ray, kun je je overbodige commentaar achterwege laten? Ik weet niet wat Symio wel of niet ziet, dat kan ik niet ruiken. Ik ben geen expert. zoals jij. Ik weet weinig van deze dingen af, ik weet niet waar ik mijn oproegeschiedenis kan vinden en het is voor het eerst dat me zoiets gebeurt.
Wat is je motto? Behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden. Doe dat dan, Hou anders je mond. Ik snap trouwens helemaal niet waar je je mee bemoeit. Laat het werk maar over aan de echte moderators.

Lu en Kevin, heel erg hartelijk bedankt dat jullie me willen helpen in het weekend. Zeer gewaardeerd.

Groetjes,

Barbara
Je kunt controleren of het gesprek heeft plaatsgevonden door in je telefoon te kijken naar alle uitgaande gesprekken.

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Lu



Ik probeerde enkel iets te verduidelijken omdat je iets plaatste waar niet om gevraagd werd. Ik kan namelijk niet ruiken of je die kennis wel of niet hebt. En ik snap ook wel dat niet iedereen een expert in bepaalde zaken is, ben ik ook niet. Met alle respect, er staat toch echt duidelijk het woord telefoon en niet MijnSimyo. Of zeg ik dan iets raars?

Tevens ben je op een forum waar een ander het recht heeft om te reageren. Ik mag dus reageren, dat recht heb ik als mede klant. Wil je dat niet, kun je dat netjes aangeven.

Om je gesprek geschiedenis in te zien druk je op het horentje van je telefoon. Als het goed is zie je dan een overzicht van je gevoerde gesprekken staan. Dit is een gok, omdat niet duidelijk is wat voor telefoon je hebt (merk en model).

Maar goed, ik wens je verder succes.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Barbera R,

Je plaatst je vraag op een openbaar forum zodat ook andere klanten opmerkingen of antwoorden kunnen geven. Wanneer je één op één contact wilt dan zijn hier meer dan genoeg andere mogelijkheden voor (telefonisch, chat, Whatsapp, Facebook of Twitter).

Zoals Ray ook al aangaf, zou je de oproepgeschiedenis moeten kunnen zien in je toestel als je drukt op het groene horentje (alsof je iemand gaat bellen), hier zal dan een lijst te zien zijn met de laatstgekozen nummers. In de meeste toestellen kun je vervolgens klikken op meer informatie om de exacte tijd en gespreksduur terug te vinden.

Laat je het ons even weten wat hier uit kwam?

Groetjes,

Kevin
Badge
Hallo Kevin,

ik vind het forum juist fijn, omdat je mensen om raad kunt vragen, een positieve bijdrage om iemand te helpen, interactie. En natuurlijk kan iedereen reageren, ik vond de manier waarop Ray schreef niet leuk, en heb daarop gereageerd. Maar dat is verder niet van belang.Ik heb een lijst gemaakt van mijn begelschiedenis van 1 tot en met 7 februari. Is dit wat je bedoelde? Alle telefoongesprekken zijn outgoing, ik ben gedurende die dagen niet gebeld.

1 februari
17.32 2 min 48 sec

2 februari
10.08 23 sec
10.48 20 sec

4 februari
12.25 46 sec
12.26 18 min 6 sec
21.51 18 sec
12.52 6 sec
12.52 2 min 1 sec
12.25 54 sec
13.09 1 min 3 sec

6 februari

zo ziet de pagina met telefoonnummers van 6 februari er uit:
12.25 46 sec
13.16 37 sec

en dan deze lijst, ik heb de volgorde zoals die geschreven stond aangehouden:

22.18 canceled
22.15 canceled
22.15 canceled
22.12 canceled
22.10 canceled
22.05 canceled
21.41 canceled
20.25 canceled
20.09 canceled
20.07 canceled

01.24 11 uur 5....

7 februari
15.41 40 sec
15.42 2 min 24 sec


Zoals je ziet, een hele rare lijst is ik heb 6 februari niet tussen 20.07 en 01.45 niet gebeld. Het klopt totaal niet. Ik hoop dat het nu wel duidelijk is dat er geen 'telefoontje' heeft plaatsgevonden. Er is maandenlang geen telefonisch contact geweest met dit nummer.
Ik sta hier volledig buiten. En zit met een rekening van 140 euro.

Als je nog meer info nodig hebt, laat je me weten?

dank je en groetjes,

Barbara
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Barbara,

Bedankt voor je belgeschiedenis! Allereerst is het forum inderdaad een openbare plek waar ook klanten een bijdrage leveren om jou te helpen.

Zoals je in Mijn Simyo ziet hebben wij op 6 februari wel gesprekken geregistreerd op de tijdstippen: 01:24, 03:24, 09:24 & 11:24. Gesprekken berekenen we alleen als deze daadwerkelijk via jouw simkaart zijn verlopen. Is er misschien iemand bij jou thuis die heeft gebeld naar het lokale nummer?

Kun je zoals Kevin aangeeft de gesprekken verder specificeren met een exacte tijd en gespreksduur?

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Lu
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Barbara,

Ik zie dat je ons ook hebt gemaild hierover! Via deze weg is er al een oplossing aangeboden. Ik ga ervan uit dat alles verder duidelijk is.

Is dat niet zo? Laat het me dan eventjes weten!

Groetjes,
Lu
Badge
Hoi Lu,

het is voor het eerst sinds gisteren dat ik weer achter de computer zit, ik heb de mail nog niet gelezen, ik ga het zo doen. En laat het je weten. In elk geval, verdere specificaties kon/kan ik niet geven, ik heb letterlijk opgeschreven wat ik aan info op mijn mobieltje zag, meer is er niet helaas.

Groetjes

Barbara
Badge
ps nee, niemand thuis heeft naar dit nummer gebeld.
Badge
Hoi Lu,

ik heb de mail gelezen, het is nog niet opgelost, maar dat gaat nu denk ik buiten het forum om per e-mail of telefonisch contact.
Ik bedank in ellk geval jou en Kevin heel, heel hartelijk voor jullie hulp, suggesties goede raad en de steun die jullie me gegeven hebben. In het weekend nog wel.

heel hartelijk bedankt.

Groetjes,

Barbara
Reputatie 7
Badge +9
Het is makkelijker voor moderatoren om inderdaad een kanaal te gebruiken. Dan heb je niet dat meerdere Simyo medewerkers tegelijkertijd naar dezelfde oplossing zoeken.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Barbara,

Ik zie inderdaad dat je per mail correspondentie hebt met mijn collega's 🙂 Zoals Groentjuh zegt is het inderdaad handiger om het contact via één kanaal te laten verlopen, zodat je zo goed en snel mogelijk geholpen kunt worden. Anders kruist al het contact, en dat is voor niemand overzichtelijk ;)

@ Groentjuh, precies!

Groetjes,
Jihane
Badge
aan iedereen,

toen ik een bedrag van 150 euro aan belkosten die niet te verklaren waren op mijnsymio zag staan, raakt ik in paniek.😲 ik heb alle kanalen gebruikt om hulp te vragen, .als het mogelijk was geweest had ik ook nog gebeld, Maar het was weekend, dus die optie viel weg. Jullie hebben gelijk, maar probeer je ook in mijn positie te verplaatsen. Is dat mogelijk? 😐
De verklaring is nog steeds niet gevonden en ik zit nog steeds met een rekening.☹️

groetjes

Barbara
Badge
p.s. het kanaal dat ik nu gebruik is e-mail, toch nog even een kanttekening: ik heb twee erg aardige mails ontvangen van een medewerker en heb nu een mail van een collega van hem ontvangen waaruit blijkt dat ze totaal niet -of zeer beperkt- op de hoogte is van de situatie. Sluit totaal niet aan bij briefwisseling tussen eerste medewerker en mij. Was wel belangrijk dat welke collega dan ook ervan op de hoogte was. Miscommunicatie? Mensen van een kanaal praten totaal langs elkaar heen. Ik was nogal verbluft.🤔 Slechte service.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Barbara,

Het geeft helemaal niets als je op meerdere kanalen iets stuurt omdat je graag geholpen wil worden 🙂 Niemand die je dat kwalijk neemt! Ik zie inderdaad dat de e-mail van mijn collega voornamelijk gericht was op de vergoeding die ze je wilde aanbieden, en niet zozeer inhoudelijk in ging op de rest van je vragen. Excuus daarvoor!

Ik zie nu ook dat je de vergoeding afwijst, omdat de telefoongesprekken niet hebben plaatsgevonden. Mijn collega heeft je een e-mail gestuurd waarin ze uitlegt dat we alleen het systeem kunnen volgen omdat we niet kunnen zien wat er verder op jouw mobiel gebeurt. Er is eenmaal een verbinding geconstateerd via je simkaart, en daarom zijn er kosten in rekening gebracht.

Weet je zeker dat je af wil zien van die vergoeding van 50% van de kosten?

Groetjes,
Jihane
Badge
Dag Jihane,

je slaat nu wel een heel andere toon aan dan voorheen!

eerst schrijf je:

Ik zie inderdaad dat je per mail correspondentie hebt met mijn collega's 🙂 Zoals Groentjuh zegt is het inderdaad handiger om het contact via één kanaal te laten verlopen, zodat je zo goed en snel mogelijk geholpen kunt worden. ANDERS KRUIST HET CONTACT EN DAT IS VOOR NIEMAND OVERZICHTELIJK.
En schrijf je nog een keer nadrukkelijk: Groentjhuh precies!

Vervolgens schrijf je PRECIES HET TEGENOVERGESTELDE, (zie hieronder) Dat slaat toch nergens op.

En bied je je excuses aan! .

HET GEEFT HELEMAAL NIETS ALS JE OP MEERDERE KANALEN IETS STUURT OMDAT JE GRAAG GEHOLPEN WIL WORDEN 🙂 NIEMAND DIE JE DAT KWALIJK NEEMT

???????????

Eerst wordt het me wel kwalijk genomen, daarna wordt het me niet kwalijk genomen, wat krom allemaal!

Per e-mail gaan je collega's volledig langs elkaar heen, op het forum biedt jij je excuses aan voor wat je eerder geschreven hebt...

en dan wordt me per e-mail door JOU gevraagd, (snap niet waarom jij wel twee kanalen gebruikt, forum en e-mail?) wat ik van de klantenservice vind omdat het enorm belangrijk is hoe tevreden klanten zijn.
Wat dacht je dat mijn antwoord is? 🙄

En last but not least, je schrijft me: weet je zeker dat je de coulance van 50% wilt afwijzen? Dat heb ik helemaal niet gezegd! Hoe kom je erbij dat te schijven? Heb je een kristallen bal of zo? 🙂

Zullen we het hier maar bij laten?

Groet,

Barbara
Badge
Nogmaals mijn hartelijke dank aan Lu en Kevin
Hoi Barbara.

Niemand beweert dat het je kwalijk wordt genomen. Alleen zijn er ruim 60 medewerkers, je begrijpt wel dat een gesprek via een centraal kanaal gemakkelijker en overzichtelijker werkt.

Vrijwilligers zijn ook actief om mee te denken, ondersteuning te bieden. Andere FE, klanten die vrijwillig helpen kunnen alleen zich richten op de communicatie binnen deze community, ook zij kunnen problemen hebben die nog complexer zijn.

Een reactie met veel hoofdletters wordt ervaren als online schreeuwen en dat leest dus niet prettig.

Omdat je weer een reactie plaatst op de community kan er dus ook een reactie terug worden geplaatst.

En dat je Jihane treft in mail en forum is niet meer dan normaal, dat kan gebeuren. Als community manager maakt ze deel uit van het team van Simyo, de KS (klantenservice)

Dan een vraag van mijn kant.

Kan er iemand anders ook met je telefoon bellen?
Want als ik lees dat er een (broekzak)gesprek is geweest dan zou in theorie het te vinden zijn in de gesprekken lijst ALS deze niet gewist is.

Wat moet ik doen?
Kalm blijven en stapje voor stapje oplossen.🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hi Barbara,

Ah! Het was niet de bedoeling om een 'andere toon' aan te slaan 😉 Ik bedoelde slechts dat niemand het je kwalijk neemt als je meerdere kanalen gebruikt, maar dat het gewoonweg minder handig is. We nemen je sowieso niks kwalijk!

Wat de vergoeding afwijzen betreft: dat heb je per mail doorgegeven aan mijn collega's. Ik heb de mail-correspondentie gewoon gelezen 🙂

Ik zie dat je graag wil opzeggen, omdat je die vergoeding van 50% niet wil aannemen. Jammer!

Is er iets anders dat ik voor je kan doen?

@ Friesian, dankjewel voor je uitgebreide reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer