.

Beantwoord

Waarom heb ik een gemiste oproep, terwijl het bereik goed is en de beller naast mij zit?

  • 16 January 2017
  • 10 reacties
  • 903 Bekeken

Ik heb vrij vaak een gemiste oproep, terwijl de telefoon niet overgaat.
Dit gebeurt met verschillende bellers en zelfs terwijl ze ter check naast mij zitten
Andere telefoon of zelfs nieuwe simkaart hielp niet
icon

Beste antwoord door RicoK 16 January 2017, 15:26

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Als je een iPhone hebt dan kan deze ook op 'niet storen' staan. Heb je een iPhone en kun je dit eens checken?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi EvaMessiah,

Welkom op 't forum.

Nou, dat is me ook wat! Zit je naast de andere persoon en dan gaat de telefoon niet eens over... Kijk eens of je toestel, zoals RicoK zegt, op de 'niet storen' stand staat. Dit kun je bijvoorbeeld bij de iPhone zien aan een icoontje van een maan aan de bovenkant van je scherm. Wat voor telefoon heb jij?

@RicoK bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Goedemorgen.

Ik heb hetzelfde probleem. Iedereen krijgt de melding dat mijn nummer niet bereikbaar is ook als ze naast mij staan. Het berichtje over de gemiste oproep komt dan niet direct binnen vaak pas na 2 uur of soms de volgende dag pas.

Ik dacht dat het aan mijn telefoon lag en heb een ander toestel genomen. Helaas nog steeds hetzelfde probleem. Bij mij is het begonnen toen mijn kaart werd overgezet naar prepaid. Ik was een Low-call klant en betaalde altijd achteraf mijn gebelde minuten. Mijn telefoon staat niet op niet storen en is ook niet doorgeschakeld.
Wat nu?

Ik wens jullie een fijne dag,
groet Cisca
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Cisca,

Welkom op het Forum!

Ik vind het erg vervelend dat oproepen soms niet bij je doorkomen. De sms'jes hiervan ontvang je ook nog eens te laat! Dat is niet handig..

Gek dat je dit probleem hebt sinds je bent overgestapt naar Simyo Prepaid. Als oud-Lowcall klant maakte je namelijk gebruik van hetzelfde netwerk!

Om dit probleem voor je te verhelpen, heb ik je aansluiting erbij gepakt en je simkaart gereset. Kun jij je telefoon over tien minuten even uit- en aanzetten? Op deze manier registreert je simkaart zich namelijk met de juiste gegevens op ons netwerk.

Als het probleem blijft bestaan, dan kun je het beste de kruistest uitvoeren. Hiervoor plaats jij je simkaart in een andere telefoon en een andere simkaart op jouw telefoon. Zo kunnen wij achterhalen wat er precies misgaat.

Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Asma
Hallo Asma

Bedankt voor de reactie en de reset.
Ik ben nu een paar keer gebeld en de telefoon is elke keer overgegaan. Als ik niet oppakte kreeg ik direct erachteraan het berichtje.
Ik hoop dat het zo blijft.
Hartelijk dank!

Fijne dag verder,
groet Cisca


Hoi Cisca,

Welkom op het Forum!

Ik vind het erg vervelend dat oproepen soms niet bij je doorkomen. De sms'jes hiervan ontvang je ook nog eens te laat! Dat is niet handig..

Gek dat je dit probleem hebt sinds je bent overgestapt naar Simyo Prepaid. Als oud-Lowcall klant maakte je namelijk gebruik van hetzelfde netwerk!

Om dit probleem voor je te verhelpen, heb ik je aansluiting erbij gepakt en je simkaart gereset. Kun jij je telefoon over tien minuten even uit- en aanzetten? Op deze manier registreert je simkaart zich namelijk met de juiste gegevens op ons netwerk.

Als het probleem blijft bestaan, dan kun je het beste de kruistest uitvoeren. Hiervoor plaats jij je simkaart in een andere telefoon en een andere simkaart op jouw telefoon. Zo kunnen wij achterhalen wat er precies misgaat.

Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Asma
Badge +7
Hoi Cisca,

Wat fijn om te horen dat het tot nu toe allemaal nog goed gaat 😃 Laten we hopen dat het zo blijft.

Graag gedaan namens Asma :)

Groetjes,
Samantha
Hoi Cisca,

Wat fijn om te horen dat het tot nu toe allemaal nog goed gaat 😃 Laten we hopen dat het zo blijft.

Graag gedaan namens Asma :)



Groetjes,
Samantha


Hallo.
Helaas is het weer gaande met de onbereikbaarheid.
Ik had al geschreven dat ik eerst dacht dat het aan mijn telefoon lag en had een nadere telefoon aangeschaft.
Helaas hetzelfde probleem, dus kruistest eerder al gedaan.

Wat nu?
Groet Cisca
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Cisca,

In dat geval lijkt het erop dat jouw simkaart niet helemaal naar behoren werkt. Voordat ik je een nieuwe simkaart opstuur, wil ik toch het zekere voor het onzekere nemen. Je hebt namelijk nu jouw simkaart in een andere telefoon getest, maar nog geen andere simkaart in jouw nieuwe telefoon. Nu kan ik me bijna niet voorstellen dat het probleem bij je nieuwe toestel ligt. Maar ik weet het liever zeker zodat we jou een passende oplossing bieden.

Heb je de mogelijkheid om een simkaart van iemand anders te testen in je telefoon? Ik hoor graag wat de uitkomst is. Ik zorg er dan voor dat er, wanneer nodig, kosteloos een nieuwe simkaart naar je opgestuurd wordt :)

Groetjes,
Angela
Hoi Cisca,

In dat geval lijkt het erop dat jouw simkaart niet helemaal naar behoren werkt. Voordat ik je een nieuwe simkaart opstuur, wil ik toch het zekere voor het onzekere nemen. Je hebt namelijk nu jouw simkaart in een andere telefoon getest, maar nog geen andere simkaart in jouw nieuwe telefoon. Nu kan ik me bijna niet voorstellen dat het probleem bij je nieuwe toestel ligt. Maar ik weet het liever zeker zodat we jou een passende oplossing bieden.

Heb je de mogelijkheid om een simkaart van iemand anders te testen in je telefoon? Ik hoor graag wat de uitkomst is. Ik zorg er dan voor dat er, wanneer nodig, kosteloos een nieuwe simkaart naar je opgestuurd wordt :)

Groetjes,
Angela


Hallo Angela.

Met een andere sim in mijn toestel gaat het wel goed.
Vandaag staan wachten op mijn zoon, zijn berichtje van 15:43 uur over dat het later werd moet nog steeds binnenkomen.
Zou mooi zijn als het op te lossen is met een nieuwe simkaart, want dit is echt bagger.

Fijne dag verder,
groet Cisca
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Cisca,

Mooi dat je het getest had! Ik heb je nu gelijk een vervangende simkaart opgestuurd. Deze simkaart is over enkele dagen binnen. Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Caspar

Reageer