.

Beantwoord

Waarom geen wektoon bij gebruik voLTE?

  • 23 March 2019
  • 15 reacties
  • 1177 Bekeken

Ineens krijgen mensen als ze mij bellen geen kies toon meer. Ik. Word wel gebeld en ik hoor hem overgaan. Maar soms hangen mensen nu al omdat ze denken dat hij het niet doet. Hoe kan dit nu ineens?
icon

Beste antwoord door Jihane 25 March 2019, 13:29

Bekijk originele reactie

15 reacties

De kiestoon is de toon die je hoort na het oppakken van de telefoon en stelt je in staat om een nummer te kiezen. Wat jij bedoelt is de wektoon.

Jouw bellers horen dus niet de telefoon overgaan, jij wel.

Nu is de vraag. Degene die jouw bellen, zitten die bij één bepaalde provider of bij verschillende.

Het hoeft namelijk niet aan jou kant te liggen dus het is belangrijk om het ook vanuit hun te bekijken.
IJa de wektoon bedoel ik. De bellers zitten bij verschillende providers. Als ik dat volte in me instellingen in de telefoon uitzet heb ik er overigens geen last van. Nou ja degene die mij bellen dan. Gek toch? Dus heb nu dat volte maar uitgezet
Dat is op zich gek. Maar zou een bug kunnen zijn. Zal Simyo moeten onderzoeken, wellicht met KPN.

Zij pakken dit op en reageren hier.
Thx
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Nanuno,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat een vreemd probleem. Ik wil graag verder gaan laten onderzoeken wat hier aan de hand kan zijn. VoLTE is pas een paar weken beschikbaar bij ons dus ik moet hier wel even voor langs de technische afdeling.

Zou je me willen laten weten wat voor toestel je hebt? Ook ben ik benieuwd welke providers de bellers gebruiken die de toon dus niet horen. Misschien zijn het wel verschillende providers maar maken ze gebruik van hetzelfde netwerk, net zoals wij gebruikmaken van het netwerk van KPN.

Zou je me deze informatie even door willen sturen? Dan ga ik hier maandagochtend meteen mee aan de slag! :)

Dankjewel voor het antwoorden Ray!

Groetjes,

Kevin
Hoi Kevin,

Ik heb een Huawei mate 20. De bellers hebben Simyo tele2 en 't mobile😀
Heb hem. Nu maar even van dat volte afgehaald in mijn telefoon en dan doet hij het wel. Raar maar waar.

Gr Nathalie
Reputatie 7
Badge +10
Hi Nathalie,

Dankjewel voor de informatie! Ik heb net overlegd met mijn collega's van de technische afdeling én heb even gebeld met de netwerkspecialisten van KPN. De netwerkspecialisten wilden graag voorbeelden van contactmomenten waarop het goed gaat, en van momenten waarop het niet goed gaat. Contactmomenten zien er zo uit, bijvoorbeeld:

26 maart 2019 - 15:03
27 maart 2019 - 19:50

De netwerkspecialisten wilden graag twee contactmomenten waarop de andere beller wél een kiestoon hoorde (met voLTE uit dus!) en twee waarop de andere beller geen kiestoon hoorde (met voLTE aan). Zorg je er bij die contactmomenten voor dat er wel verbinding wordt gemaakt? Dus dat er wel een kort telefoongesprek plaatsvindt (al is het maar één seconde)?

Ik hoor het snel van je!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +10
Hi Nathalie,

Aanvullend ben ik ook benieuwd naar welke versie van de Mate 20 jij hebt. Is het een van onderstaande toestellen?

Huawei Mate 20 Dual-SIM (Model HMA-L29)
Huawei Mate 20 Lite Dual-SIM (Model SNE-LX1)
Huawei Mate 20 Pro Dual-SIM (Model LYA-L29)

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Jihane
Ook ik heb dit probleem nog steeds als ik bellen over 4G aan heb staan.
Sommige anderen krijgen geen wektoon te horen als ze mij bellen, een ander deel hoor ik er niet over.
Als ik de functie uitschakel, krijgt iedereen weer een wektoon te horen.

Ik gebruik een Xiaomi Mi A2 Lite met Android 9 en laatste Android-patches en laatste "Carrier Services" (paar dagen geleden nog update van geinstalleerd)

Wat is de status van dit probleem?
Reputatie 7
Badge +10
Hi EBoogaard!

Vooralsnog is er geen update, omdat ik geen voorbeelden heb mogen ontvangen van contactmomenten! Zou jij daar een kort lijstje van willen bijhouden en opsturen?

Dan kunnen we daarna op onderzoek uit!

Groetjes,
Jihane
Beste Jihane,

ah okay. Meteen uitgeprobeerd door collega te laten bellen:
  • 19-6 12:45 - VoLTE aan - geen wektoon - telefoon wel opgenomen (we horen elkaar dan wel)
  • 19-6 12:45 - VoLTE aan - geen wektoon - telefoon niet opgenomen
  • 19-6 12:46 - VoLTE uit - wel wektoon - telefoon niet opgenomen
  • 19-6 12:50 - VoLTE uit - wel wektoon - telefoon wel opgenomen
  • 19-6 12:50 - VoLTE uit - wel wektoon - telefoon wel opgenomen
  • 19-6 12:46 - VoLTE aan - geen wektoon - telefoon wel opgenomen
Ik ga ervan uit dat je mijn nummer uit mijn profiel kunt halen om die contactmomenten te traceren, klopt dat?
Reputatie 7
Badge +10
Hi EBogaard,

Dank voor de lijst! 🙂 Ik ga hiermee aan de slag. Je hoort snel van me!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +10
Er is een onderzoek gestart! Ik hou je op de hoogte!

Groetjes,
Jihane
Hi Jihane,

is er al wat bekend?
Ben benieuwd of ik VoLTE nu kan inschakelen zonder dat de andere kant soms denkt dat de telefoon niet over gaat en meerdere keren gaat bellen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ebogaard,

Goed dat je even aan de bel trekt! Ik ben zelf even met vakantie geweest, maar ik zie dat er vooralsnog geen reactie is van KPN. Ik ga dit vandaag voor je uitzoeken!

Groetjes,
Jihane

Reageer