.

Beantwoord

Waarom geeft mijn nieuwe simkaart de melding 'niet aangemeld bij netwerk'?

  • 26 November 2017
  • 20 reacties
  • 877 Bekeken

Reputatie 1
Ik heb sinds deze week een prepaid kaart maar ik krijg de melding 'niet aangemeld bij netwerk'.
Hebben jullie een oplossing?
De kaart is geactiveerd. Ook al geprobeerd om het in een andere telefoon te doen, maar krijg dan dezelfde mededeling.
Graag hoor ik van u
icon

Beste antwoord door Niels 27 November 2017, 12:31

Bekijk originele reactie

20 reacties

Kleine controle.
Is de telefoon simlockvrij?

Een moderator van Simyo meldt zich nog bij je...
Reputatie 1
De telefoon is simlockvrij.
Dat heb ik gecheckt
Reputatie 6
Badge +5
Hi JisvdD,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat leuk dat je nu een Simyo prepaid simkaart hebt. Onhandig dat deze het niet lijkt te doen. Ik zie dat de simkaart is geactiveerd, daarnaast geef je aan dat het kaartje het in een ander toestel niet doet. Ik ga de sim voor je resetten, deze meldt zich dan opnieuw aan op het netwerk. Zou je je telefoon een kwartiertje uit kunnen zetten? Daarnaast wil ik je ook vragen om je telefooninstellingen door te lopen met onze toestelhulp. Ik hoor graag of je na deze stappen wel weer bereikbaar bent!

Bedankt voor het meedenken Friesian :)

Groetjes,
Niels
Reputatie 1
De telefoon geeft nog steeds de melding: 'niet aangemeld bij netwerk'. Ik heb de telefoon meer dan een kwartier uit gehad. Maar welke telefoon instellingen moet ik doorlopen?
Groet Jis
Reputatie 1
Heeft u al een oplossing?
@JisvdD moderators van Simyo reageren op werkdagen binnen 24 uur, dus (morgen) geduldig w88.
Komt ongetwijfeld goed, probeer in de tussentijd eens een kruistest.

Kruistest
Jouw sim-/-andere telefoon.................andere sim-/-jouw telefoon. Controle is het probleem de sim of de telefoon.

Soft reset.
En indien mogelijk...telefoon uit, simkaart verwijderen en microSD, 15 minuten w88, daarna , microSD, sim en batterij terug. Weer aanzetten van telefoon.
Reputatie 1
Ik heb al met de sim kaarten gewisseld. Een andere provider dan doet de telefoon het wel, maar omgekeerd dus niet. De Simyo kaart (de niet werkende) in een andere telefoon, maar dan doet ie het nog steeds niet.
De moderator gaf aan....
Zou je je telefoon een kwartiertje uit kunnen zetten? Daarnaast wil ik je ook vragen om je telefooninstellingen door te lopen met onze toestelhulp. Ik hoor graag of je na deze stappen wel weer bereikbaar bent!


Groetjes,
Niels

**Wanneer je handmatig netwerk selecteert helpt dat?**
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-heb-geen-netwerk-of-bereik-83?c=44

Kijk of je bereik hebt. Dit zie je aan het aantal streepjes dat bovenin of aan de zijkant van je scherm staat. Staan er geen streepjes?

*Selecteer dan handmatig het KPN netwerk via de netwerkinstellingen van je telefoon.

De andere provider is dat ook een ander netwerk ?
Reputatie 1
Soft reset geprobeerd
Kruistest geprobeerd
Ander netwerk en provider geprobeerd
Bereik is twee streepjes
15 minuten toestel uit met batterij eruit geprobeerd
Groet,Jis
Werkt het nu wel via Simyo? Of 2 balkjes bij andere sim zoals ik het lees.....
Ander netwerk en provider geprobeerd
Bereik is twee streepjes
Reputatie 1
Het werkt nog steeds niet via Simyo. Terwijl ik wel 2 streepjes heb bij het Simyo netwerk. Hij blijft steeds die melding geven. En als ik het netwerk (nl kpn) handmatig wil instellen zegt ie niet beschikbaar. Een ander lid in de familie gebruikt hetzelfde netwerk, ook een simkaart van Simyo, en die werkt wel.
Dus daarom snap ik het ook niet, waarom dit kaartje het dan niet doet.
Dan lijkt het dat de reset niet heeft geholpen (edit - ook vanuit Simyo) en/of je een nieuwe simkaart nodig hebt.

Dus wederom, hoe vervelend het ook is, wachten op de moderator.
Houdt je ons wel op de hoogte? Ook wanneer de oplossing, een werkende sim er is...
Reputatie 1
Ik hou u op de hoogte. Bedankt voor de hulp.

Wordt er nu een nieuwe sim kaart naar ons toe gestuurd?

Vr. Gr. Jis
Dat laat de moderator weten na lezen van onze laatste reacties, [ hij/zij beslist ] wordt vervolgd.

Succes en graag gedaan !
Friesian
Nog even een paar tips @JisvdD, controleer op jouw mijn Simyo de adresgegevens op juistheid.

Je zou in de tussentijd een andere (nood) simkaart kunnen halen. Dan kun je i.i.g. voorlopig weer verder, indien je dat wilt. (bijvoorbeeld kruidvat)
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Jis,

Balen dat het nog niet heeft gewerkt! 😞

Ik heb contact gehad met mijn collega van de technische afdeling en er blijkt iets mis te zijn gegaan met het activeren van je simkaart op het netwerk van KPN. Dit probleem is doorgezet naar KPN, zodat zij je aansluiting kunnen activeren. Binnen enkele dagen zal je simkaart weer verbinding moeten kunnen maken met het netwerk. Houd je me hiervan op de hoogte?

@ Friesian, bedankt voor je hulp! :)

Groetjes,
Els
Reputatie 1
Bedankt voor jullie bericht. Ik ga er vanuit dat de aansluiting binnenkort gaat werken. En hou jullie op de hoogte.

Groetjes, Jis
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Jis,

Graag gedaan namens Els en Niels!

Hopelijk werkt je aansluiting gauw! Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Asma
Reputatie 1
Hallo mensen van Simyo!

Het is eindelijk gelukt! De sim kaart is geactiveerd en doet het. Bedankt voor het oplossen.

Groetjes, Jis ☺👍
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jis,

Gelukkig! 😃 Dat is echt fijn om te horen. Laat je het weten als je nog een andere vraag hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer