.

Beantwoord

Waarom ben ik steeds niet bereikbaar?


Badge
Hallo,

Waarom ben ik steeds niet bereikbaar.
Ik kan niet gebeld worden, tegoed is nog 3,63, krijg geen sms binnen.
Ik kan zelf niet bellen en ook geen sms versturen.
Grrrr. Steeds weer.
Ik heb hem al een paar keer aan en uit gezet, maar niks helpt.
Wat nu?
Ik heb hier al vaker een vraag over gesteld.
Waarom heb je een mobiel????? Juist.... om te bellen.....
icon

Beste antwoord door Caspar 15 March 2017, 15:00

Bekijk originele reactie

21 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi ElineS,

Vervelend dat het probleem terug blijf komen.

Ik neem aan dat je de suggestie uit dit topic https://forum.simyo.nl/bellen-netwerk-85/waarom-krijg-de-melding-niet-ingelogd-netwerk-35668 hebt opgevolgd.

Het kan aan de simkaart liggen, heb je al een kruisproef geprobeerd? Dit is een test waar jouw simkaart in een andere, simlockvrije, mobiel wordt geplaatst en die andere in die van jou.

Deze test wijst uit of het aan de simkaart of het toestel ligt.

Laat je even weten of je deze test hebt gedaan en wat de uitkomst is?
Badge
De suggestie uit het topic weet ik niet te vinden. Ik kijk bij Mobiele netwerken, en dan staat er netwerk operators. Als ik dan klik op netwerken zoeken, dan komen er na lang, lang, lang wachten 3 namen te staan.
NL KPN
T-Mobile NL
vodafone NL
Als ik dan klik op NL KPN dan staat er geregistreerd op netwerk.
Als ik dan probeer met de vaste telefoon naar mijn mobiel te bellen, dan lukt dat niet. Dit nummer is niet bereikbaar.
En daarna heb ik hem opnieuw opgestart. Nu zegt hij: geselecteerde netwerk NL KPN is niet beschikbaar.....
Badge
En.... nou ja, voor nu lijkt hij het weer te doen....! Bedankt weer! Hoop dat hij het nu blijft doen. Blijft dat altijd vanzelf staan nu, of moet ik dat steeds opnieuw instellen als ik hem uit heb gehad?
Reputatie 7
Badge +9
Heb je dat alleen binnen of ook buiten ElineS?
Badge
Als ik op school of onderweg ben en ik wil naar huis bellen dan lukte dat niet. Nu heb ik even buiten gebeld en doet hij het wel. Ik wacht maar af hoe lang het duurt. Want vorige keer deed hij het ook weer een poos. Maar ik hoop dat het nu opgelost is.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi ElineS,

Wat vervelend dat je soms geen bereik hebt.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en je simkaart gereset. Hierdoor worden alle instellingen opnieuw aangemeld op het netwerk. Doe zelf even je toestel uit en aan om de reset te voltooien.

Hou verder even in de gaten waar je wel, en waar je geen bereik hebt. Het kan namelijk zijn dat het locatie gebonden is.

Ik hoor graag van je!

@franswon bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Badge
Ik heb hem uitgezet en weer aan en nu zegt hij weer Geen Netwerk. Moet ik dan steeds weer opnieuw dat netwerk selecteren als hij uit geweest is?
En het was wel altijd zo dat als hij het niet meer deed, dat dat zowel binnen als buiten is.
Dus ook als ik thuis ben.
Maar het is dan ineens zo dat ik niet meer bereikbaar ben. Dat zie je nergens aan of zo, maar ineens kon ik dan niet meer bellen of gebeld worden.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi ElineS,

Het kan aan je simkaart liggen, heb je de mogelijkheid om een kruistest te doen? Dit is jouw simkaart in een andere simlockvrije telefoon en die andere simkaart in die van jou.
Met deze test kunnen we zien of het aan jouw toestel ligt of aan de simkaart.

Laat je even weten hoe de resultaten van die test zijn?
Badge
Helaas kan ik die test niet doen op dit momoent. ik heb nog niemand gevonden. ik blijf zoeken.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi ElineS,

Wanneer jij je telefoon uit- en aan hebt gezet, kun je weer handmatig op zoek naar een netwerk. Op deze manier zoekt je telefoon naar de meeste sterke verbinding in de buurt.

Ik zou je graag willen vragen om een kruistest uit te voeren, zoals Franswon heeft aangeraden. Ik kan mij goed voorstellen dat je dit niet direct kunt uitvoeren. Wanneer je iemand hebt gevonden met wie je van telefoon kunt wisselen, zou dat heel fijn zijn! ☺

Laat je ons weten wat hiervan de uitkomst is?

Groetjes,
Asma
Badge
Nog steeds geen kruisproef kunnen doen, maar ik weet nu wel dat als ik naar buiten ga dat het dan mis gaat.
Ik had mijn mobiel zaterdag meegenomen en nu was ik ineens niet meer bereikbaar. Ik weet niet of jullie dat op kunnen lossen? Als ik dus thuis blijf dan doet hij het nog. Neem ik hem mee, dan gaat het mis.
Nu doet hij het ook niet meer, ook al selecteer ik het netwerk.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi ElineS,

Het is een beetje lastig voor ons om te bepalen waar het probleem precies ligt. Juist omdat je nog geen kruistest hebt kunnen uitvoeren. Wat vind je ervan als wij jou een nieuwe simkaart opsturen om het hier eens mee te proberen. Zo kunnen we in ieder geval zien of het ligt aan jouw simkaart of niet. Als je hiermee akkoord gaat, zal ik er voor deze keer 1 gratis opsturen voor je. Laat je het weten?

Groetjes,
Angela
Badge
Hallo, dat vindt ik goed, hoor!
Maar hou ik dan wel mijn eigen telefoonnummer?

Groet,

Eline
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Eline,

Je houdt gewoon je nummer hoor, controleer wel voor alle zekerheid op Mijn Simyo of je adresgegevens nog kloppen!
Badge
Dank je wel! Die kloppen nog hoor.

Eline
Badge
Er staat nog wel beltegoed op, hoe werkt dat? Komt dat op de nieuwe?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi ElineS,

Super! 😃 Ik ga er meteen eentje jouw kant op sturen. Een vervangende simkaart kun je zien als een fietsband vervangen. De fiets blijft precies hetzelfde; het stuur, het zadel, etc. Alleen het wiel is anders. Zo gaat dat ook met een vervangende simkaart. Je telefoonnummer, beltegoed, etc. blijven precies hetzelfde, behalve dat je een ander kaartje hebt. Zodra het kaartje bij jou op de mat ligt (over 2 werkdagen ongeveer) kun je 'm online activeren. Dat doe je door dan in te loggen op Mijn Simyo en te surfen naar Instellingen > Simkaart. Je vult dan het nieuwe simkaartnummer in (wat je op je nieuwe simkaart terugvindt) en voilà: de nieuwe simkaart is actief!

Ik heb er vertrouwen in 😃 Laat je ons weten of je er zo uit komt?

@ Franswon, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Badge
Hallo, na 3 maanden zijn we toch aan het proberen om de simkaart te activeren. Het is hier een poosje blijven liggen door gezinsomstandigheden. Maar helaas werkt het nog steeds niet. Geen netwerk beschikbaar zegt hij. Ik kan niet gebeld worden en niet bellen.Wat moet ik nu doen?
Reputatie 7
Badge +10
Hi Eline,

Dankjewel voor je terugkoppeling. Wat jammer dat het nog steeds niet werkt 😞 Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je je simkaart gisteren hebt geactiveerd. Heb je deze simkaart ook in je toestel geplaatst?

Ik heb een reset uitgevoerd op deze simkaart. Dat betekent dat ik de instellingen op netwerkniveau vernieuwd heb. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Wil je ook op je toestel via Instellingen > Aanbieder, KPN of Simyo selecteren? Als het goed is, zou je toestel dat automatisch al moeten doen. Maar een duwtje in de juiste richting kan geen kwaad.

Als dat ook niet werkt, wil je dan die simkaart in een ander toestel stoppen en andersom? Zo kom je erachter waar de kern van het probleem zich bevindt.

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Badge
Intussen doet hij het. Hopelijk is het nu opgelost!
Badge +7
Hoi Eline S,

Wat fijn dat weer werkt, laten we hopen dat het zo blijft. Alvast een fijn weekend :D

Groetjes,
Samantha

Reageer