.

Beantwoord

Waarom ben ik onverstaanbaar wanneer ik bel naar een bepaalde vaste lijn?


Beste Simyo klantenservice,

ISSUE:
Indien ik [mobile] bel naar een specifieke [vaste] lijn, of van diezelfde lijn gebeld wordt; dan hoort de ander mij uitstekend, maar kraakt-ruist-piept de ander onverstaanbaar voor mij. Het gebeurt zowel als ik de ander bel, als dat ik door hen gebeld wordt. 

Het gaat om bellen met:
- provider: SKP
- postcode: 2643 MC Pijnacker

Dit gebeurt sinds ik diegene bel, op nieuw adres met nieuwe provider [met hunzelfde telefoonnummer. Het gebeurt enkel tussen mij en diegene; ik heb dit verder niet en nooit gehad, en de ander heeft het verder met niemand anders. Die andere gebruiker en provider hebben ook al e.e.a. uitgezocht, maar komen niet verder. Mijn SIM, toestel, en bereik zijn verder goed.

VRAAG:
Weten jullie wat er mogelijk aan de hand is? Of kunnen jullie uitzoeken vanuit Simyo, evt samen met SKP? 

MvG, Steve

icon

Beste antwoord door Tessanne 2 April 2020, 12:30

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 7

@Stevin Dus het gebeurt alleen in het specifieke geval met bellen van en naar een nummer? Al jouw andere gesprekken verlopen voor zowel de beller als de ontvanger wel goed? Ervaar je dit steeds vanaf dezelfde locatie? Binnens- en buitenshuis? Of ervaar je dit ook op/vanaf andere locaties?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Stevin,

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Wat een vreemd probleem! Goed dat je even contact opneemt. Ik zou je willen vragen om je toestel voor 10 minuten helemaal uit te schakelen en daarna te checken of dit heeft geholpen. Je geeft al heel veel nuttige informatie, toch ben ik ook erg benieuwd naar de antwoorden op RicoK zijn vragen. 

 

We horen graag van je! 

 

Bedankt voor het meedenken RicoK! :)

 

Groetjes,

Tesssanne

 

 

Dag @RicoK @Tessanne 

Bedankt voor de reacties.
Ja bijzonder specifiek issue.
En correct, ik heb elders geen issues, en niet gehad.

De tips heb ik gedaan:
- mijn telefoon 10+ minuten uitgezet;
- ik ben op andere locaties [buiten] geweest;
Mijn issue is daarmee nog niet opgelost helaas.

Wel herziene informatie:
Indien ik de ander bel blijkt het WEL goed te gaan.

Het issue/topic is nu dus:
De ander is onverstaanbaar, als diegene naar mij belt [van vast naar mobiile]?
In dit geval: van SKP vast, naar Simyo mobile.

Enig idee wat mogelijk de aanleiding kan zijn?
Kan Simyo & SKP eenvoudig de verbinding testen?

Mvg,
Steve

Reputatie 7
Badge +6

He Stevin,

 

Jammer dat het niet gewerkt heeft, kun je misschien proberen of je hetzelfde probleem hebt wanneer je de simkaart in een ander toestel plaatst? Misschien ligt het namelijk aan de simkaart zelf en heb je een nieuwe nodig. 

 

Ik hoor het graag van je!

 

Groetjes,

Daisy

Hallo allemaal,

Dit is zeker nog niet opgelost hoor.
Ik zie e.e.a aan “beantwoord” “antwoord” en “beste antwoord” [in het groen], maar dat klopt dus niet.

Ja goed idee, om te proberen om mijn SIM in een ander toestel te plaatsen. Hebben jullie een ander toestel voor me?

Kan Simyo/KPN i.s.m SKP de betreffende verbinding testen?

MvG,
Steve

Reputatie 7

@Stevin Jammer, dat het nog niet is opgelost. Ook jammer, dat je er na twee maanden nog eens op terug komt...;)

Nee, natuurlijk, uitzonderingen daar gelaten, niemand/niet veel mensen hebben een tweede mobiele telefoon, maar wat wordt bedoeld is, heb jij in je omgeving (huisgenoten, familie en vrienden) niemand met een mobiele telefoon waarin jij even jouw simkaart kan steken voor een test?

Eerst even dit:

“Jammer dat ik er (...) nog eens op terugkom”?? Dat klinkt alsof je me niet wilt helpen. Of stoort het dat dit “na twee maanden is”? Ik kom erachter dat ik niets hoor, waarschijnlijk omdat dit topic op “beantwoord” staat. Het is dan ook niet “Jammer” dat het nog niet is opgelost, maar erg vervelend dat dit als beantwoord wordt beschouwd.

Dat zal wel liggen aan het medium, met verschillende mensen die een beetje losse flodders schieten op dit topic.

Mijn laatste vraag wordt steeds genegeerd--terwijl aan mij veel gevraagd word om uit te proberen.

Het begint erop te lijken dat dit komt doordat acties die kunnen/moeten worden ondernomen door Simyo/KPN worden ontweken, en ik aan het werk wordt gezet / lijntje wordt gehouden.

 

 

Ok. Voor derde maal: mijn telefoon en sim zijn ok. Echt nul problemen elders.

Jullie voorstel is om mijn sim in een ander toestel te proberen. Prima. Helaas heb ik geen extra telefoon in de omgeving. Dus dan zal er toch een toestel moeten komen.

En ik heb nog steeds geen antwoord op deze vraag: Kan Simyo/KPN i.s.m SKP de betreffende verbinding testen?

MvG,
Steve

Ook geen telefoonwinkel in de buurt waar je even naar binnen kan lopen en de situatie voorleggen? 

Is er door degene van de vaste lijn al onderzoek gedaan? Heeft diegene het ook alleen met jou? 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Laat ik eerst even beginnen met dat “Forum experts” behulpzame klanten zijn. Zij kunnen net als jij op andere vragen reageren om mensen te proberen te helpen.

Forum moderatoren zijn daadwerkelijk medewerkers van Simyo. Zij kunnen je aansluiting inzien en actie ondernemen. Zij markeren ook reacties als antwoord als de vraagstarter dat niet doet. Dat betekend niet dat de moderatoren dan niet meer lezen wat geplaatst wordt.

Ok. Voor derde maal: mijn telefoon en sim zijn ok. Echt nul problemen elders.

Een kruistest wordt wel eens naar gevraagd om uit te sluiten of het echt niet toch ofwel iets in een toestel is of toch iets in een simkaart is. Het is een zeer krachtig diagnostisch middel dat in dit soort vervallen wel om wordt gevraagd. Je zou niet de eerste zijn waarbij een instelling bij bijvoorbeeld een opgeslagen contact zorgt dat die iemand je bijvoorbeeld niet meer kan bereiken. Een simkaarten kunnen ook op de meest vage manieren kapot gaan.

Ik heb op dit forum in ieder geval nog nooit gezien dat iemand een toestel te leen krijg voor een kruistest en als jij zegt dat je geen mogelijkheid ziet om dit te doen, dan heeft een moderator het daar maar mee te doen. Die moderator kan dan op basis hiervan maximaal toch besluiten je een simkaart op sturen puur om uit te sluiten dat het de simkaart is. Dat duurt echter al snel 2 werkdagen, want zo lang duurt het nou eenmaal tot zo'n nieuwe simkaart er is. Vaak is een kruistestje dan veel sneller gedaan dan daar eventueel op moeten wachten.

En ik heb nog steeds geen antwoord op deze vraag: Kan Simyo/KPN i.s.m SKP de betreffende verbinding testen?

Geen idee of Simyo zelfstandig zoveel in het netwerk kan zien. Ik denk dat Simyo niets anders kan dan een netwerktechneut van KPN kan contacteren. Daardoor is dit doorgaans al niet echt eenvoudig! Dit is echter allemaal aannames en inschatting op basis van alles wat ik heb gezien, dus laten we de reactie van een moderator afwachten. Het kan zo zijn dat pas maandag dit inhoudelijk bekeken gaat worden.

Mocht je de mogelijkheid zien om een kruistest te doen, dan hoort een moderator ongetwijfeld graag een eventueel uitslag daarvan. Dat maakt dingen veelal gemakkelijker voor de moderators en daardoor veelal sneller opgelost.

Dank! Helder.

Dan begrijp ik dat dit kanaal niet werkt voor mijn issue.

Succes verder.

MvG,
Steve

Reputatie 7
Badge +9

Dank! Helder.

Dan begrijp ik dat dit kanaal niet werkt voor mijn issue.

Succes verder.

MvG,
Steve

Dit kanaal is niet beter of slechter dan andere kanalen. Persoonlijk denk ik dat jouw soort probleem prima via het forum aan de man te brengen is. Het is vaak overigens ook niet bevorderlijk om het probleem over allerlei kanalen te sturen.

Wacht gewoon reacties van moderatoren af en negeer eventuele andere reacties. Of probeer suggesties van andere. Voor het zelfde geld helpt het met het oplossen van dit probleem.

Dankjewel, maar ik laat het hier verder bij.

Groet!

Reputatie 4
Badge +4

Hey Stevin,

 

Dat kan! Wij staan via het forum of een van onze andere kanalen voor je klaar als je toch nog vragen hebt.

 

Groetjes,

Ouael

Reageer