Beantwoord

Waarom ben ik onverstaanbaar wanneer ik bel naar een bepaalde vaste lijn?

• 1 april 2020
  • 4 reacties
  • 300 Bekeken

Beste Simyo klantenservice,

ISSUE:
Indien ik [mobile] bel naar een specifieke [vaste] lijn, of van diezelfde lijn gebeld wordt; dan hoort de ander mij uitstekend, maar kraakt-ruist-piept de ander onverstaanbaar voor mij. Het gebeurt zowel als ik de ander bel, als dat ik door hen gebeld wordt. 

Het gaat om bellen met:
- provider: SKP
- postcode: 2643 MC Pijnacker

Dit gebeurt sinds ik diegene bel, op nieuw adres met nieuwe provider [met hunzelfde telefoonnummer. Het gebeurt enkel tussen mij en diegene; ik heb dit verder niet en nooit gehad, en de ander heeft het verder met niemand anders. Die andere gebruiker en provider hebben ook al e.e.a. uitgezocht, maar komen niet verder. Mijn SIM, toestel, en bereik zijn verder goed.

VRAAG:
Weten jullie wat er mogelijk aan de hand is? Of kunnen jullie uitzoeken vanuit Simyo, evt samen met SKP? 

MvG, Steve

icon

Beste antwoord door Tessanne 2 april 2020, 12:30

Hoi Stevin,

Welkom op het Simyo Forum! 

Wat een vreemd probleem! Goed dat je even contact opneemt. Ik zou je willen vragen om je toestel voor 10 minuten helemaal uit te schakelen en daarna te checken of dit heeft geholpen. Je geeft al heel veel nuttige informatie, toch ben ik ook erg benieuwd naar de antwoorden op RicoK zijn vragen. 

We horen graag van je! 

Bedankt voor het meedenken RicoK! :)

Groetjes,

Tesssanne

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 6

@Stevin Dus het gebeurt alleen in het specifieke geval met bellen van en naar een nummer? Al jouw andere gesprekken verlopen voor zowel de beller als de ontvanger wel goed? Ervaar je dit steeds vanaf dezelfde locatie? Binnens- en buitenshuis? Of ervaar je dit ook op/vanaf andere locaties?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi Stevin,

Welkom op het Simyo Forum! 

Wat een vreemd probleem! Goed dat je even contact opneemt. Ik zou je willen vragen om je toestel voor 10 minuten helemaal uit te schakelen en daarna te checken of dit heeft geholpen. Je geeft al heel veel nuttige informatie, toch ben ik ook erg benieuwd naar de antwoorden op RicoK zijn vragen. 

We horen graag van je! 

Bedankt voor het meedenken RicoK! :)

Groetjes,

Tesssanne

Dag @RicoK @Tessanne 

Bedankt voor de reacties.
Ja bijzonder specifiek issue.
En correct, ik heb elders geen issues, en niet gehad.

De tips heb ik gedaan:
- mijn telefoon 10+ minuten uitgezet;
- ik ben op andere locaties [buiten] geweest;
Mijn issue is daarmee nog niet opgelost helaas.

Wel herziene informatie:
Indien ik de ander bel blijkt het WEL goed te gaan.

Het issue/topic is nu dus:
De ander is onverstaanbaar, als diegene naar mij belt [van vast naar mobiile]?
In dit geval: van SKP vast, naar Simyo mobile.

Enig idee wat mogelijk de aanleiding kan zijn?
Kan Simyo & SKP eenvoudig de verbinding testen?

Mvg,
Steve

Reputatie 5
Badge +4

He Stevin,

Jammer dat het niet gewerkt heeft, kun je misschien proberen of je hetzelfde probleem hebt wanneer je de simkaart in een ander toestel plaatst? Misschien ligt het namelijk aan de simkaart zelf en heb je een nieuwe nodig. 

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,

Daisy

Reageer