.

Beantwoord

Waarom ben ik niet aangemeld op netwerk?

  • 23 August 2016
  • 2 reacties
  • 164 Bekeken

Badge
Hallo, kan iemand mij helpen. Mijn telefoon geeft weer eens "niet aangemeld op netwerk" aan. Ik weet dat het met 3g en 4g te maken heeft. Je kunt niet bellen met 4g maar je telefoon probeert het wel. Dan krijg je deze melding. Je moet je telefoon dus weer op 3g zetten maar hoe en waar kan dat doen.
icon

Beste antwoord door Ilias 24 August 2016, 11:39

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Beste Ilse,

als je een android telefoon hebt, waar ik van uitga dan kun je het als volgt doen.
Ga naar instellingen druk op meer, mobiele netwerken en dan voorkeursnetwerktype, zet dit naar 3g of 2g, wat voor jou werkt.
zie je dit niet probeer dan instellingen, gegevensverbruik, klik op het menu teken, bij mij drie puntjes. dan op mobiele netwerken en dan voorkeursnetwerktype en dan ook 3g of 2g.

Groet Paul
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Ilse houbiers,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat enorm vervelend dat je niet aangemeld bent op het netwerk! Dat is niet fijn.

Ik heb meteen je aansluiting erbij gepakt en een reset uitgevoerd op de instellingen van je simkaart. Kun je jouw toestel voor tien minuten uitschakelen en het vervolgens weer aanzetten? Ik verwacht dat het probleem dan is opgelost.

Als het probleem nog niet is opgelost, kun je dan je simkaart in een ander toestel plaatsen en een andere simkaart in je eigen toestel? Aan de hand van deze 'kruistest' kunnen wij achterhalen of het ligt aan (de instellingen van) het toestel of aan de simkaart. Laat je weten wat het resultaat is?

Verder is het inderdaad handig om te kijken of je handmatig het KPN netwerk kunt selecteren met de bijbehorende instellingen voor de snelheid van het netwerk, namelijk 3G. De 4G bundel bij Simyo is enkel van toepassing bij klanten die gebruik maken van een internetbundel en dat is bij jou niet het geval. Ik raad je dus aan om de instellingen te zetten op 3G of 2G.

PaulH, je bent lekker bezig! Fijn dat je zo actief meehelpt op het Forum. Dankjewel!

Groetjes,
Ilias

Reageer