.

Beantwoord

Waar komt de melding ''netwerk kan worden bijgehouden'' vandaan?

  • 18 January 2020
  • 8 reacties
  • 1294 Bekeken

 

Mijn vraag
Ik kan sinds een dag of 4 al geen gebruik meer maken van mijn data, nou dacht ik weer eens te laat betaald te hebben maar nee. Als ik de notificatiebalk naar beneden haal staat er onder de tijd en datum ''Netwerk kan niet worden bijgehouden'' en als ik er vervolgens op druk komt er ''Er is een certificeringsinstantie geinstalleerd op dit apparaat. Je beveiligde netwerkbeheer kan worden bijgehouden of aangepast'' in beeld.

Nou vind ik dat niet erg goed klinken, alsof iemand toegang tot me mobiel heeft. Weet iemand hier iets over of iemand die me hier mee kan helpen? Bvd

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een Samsung Galaxy A7 (2018) Modelnummer SM-A750FN/DS

icon

Beste antwoord door Ouael 19 January 2020, 16:44

Bekijk originele reactie

8 reacties

Je hebt je vraag ook gesteld op Tweakers

 

Heb je de tip daar gegeven al gedaan?

Reputatie 4
Badge +4

Hey DamianKers,

 

Welkom op het Simyo Forum!

Dat klinkt wel heel erg raar inderdaad. Maar dit is niet een melding die wij vanuit het netwerk uitsturen. Maar ik denk dit vooral een waarschuwing is dat je verbinding met het internet niet veilig is. Kan je een kruistest doen? Je kan de simkaart van ons testen in een andere mobiel en een andere simkaart in jouw toestel. Op deze manier kunnen wij testen of de melding blijft hangen.

 

Thanks voor je reactie Ray! 

 

Groetjes,

Ouael

Je hebt je vraag ook gesteld op Tweakers

 

Heb je de tip daar gegeven al gedaan?

Hallo, de tips ben ik al nagegaan en ben inderdaad een certificaat tegen gekomen wat er niet hoorde. Die heb ik vervolgens verwijderd waardoor de melding zichzelf verdween maar ik kom vooralsnog niet op mijn data.

Hey DamianKers,

 

Welkom op het Simyo Forum!

Dat klinkt wel heel erg raar inderdaad. Maar dit is niet een melding die wij vanuit het netwerk uitsturen. Maar ik denk dit vooral een waarschuwing is dat je verbinding met het internet niet veilig is. Kan je een kruistest doen? Je kan de simkaart van ons testen in een andere mobiel en een andere simkaart in jouw toestel. Op deze manier kunnen wij testen of de melding blijft hangen.

 

Thanks voor je reactie Ray! 

 

Groetjes,

Ouael

Hallo Ouael, ik beschrik helaas nog over een tweede werkende telefoon. Ook is de melding ondertussen weg maar ik kan nog steeds niet op mijn data.

 

Er bleek inderdaad een certificaat gedownload te zijn van een of andere vpn.

Controleer eens of de APN goed staat ingesteld.

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/device/samsung/galaxy-a70-dual-sim-sm-a750fn/topic/internet/handmatig-instellen

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @DamianKers,

 

Fijn dat de oorzaak van de melding hebt kunnen opsporen, maar wel vervelend dat je nu nog steeds geen internet blijkt te hebben!

Ik heb de optie voor het Internet op de simkaart voor de zekerheid voor je gereset, zou jij de telefoon kunnen uitschakelen voor een kwartier?

 

En via de link die @ Friesian  heeft gegeven kun je inderdaad checken of jouw APN instellingen goed staan.

 

Laat je ons weten of deze oplossingen hebben geholpen?

 

Groetjes,

Tessanne 

Hoi @DamianKers,

 

Fijn dat de oorzaak van de melding hebt kunnen opsporen, maar wel vervelend dat je nu nog steeds geen internet blijkt te hebben!

Ik heb de optie voor het Internet op de simkaart voor de zekerheid voor je gereset, zou jij de telefoon kunnen uitschakelen voor een kwartier?

 

En via de link die @ Friesian  heeft gegeven kun je inderdaad checken of jouw APN instellingen goed staan.

 

Laat je ons weten deze oplossingen hebben geholpen?

 

Groetjes,

Tessanne 

Hallo Tessanne, 

 

Na het herstarten kwam het 4G symbooltje weet tevoorschijn, dus het resetten heeft geholpen. 

Hartstikke bedankt!

 

Groet,

Damian

Reputatie 7
Badge +6

Hoi DamianKers,

 

Goed dat het weer werkt!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer