.

Beantwoord

Waar komen die vreemde oproepen plotseling vandaan?

  • 30 July 2015
  • 8 reacties
  • 612 Bekeken

Badge
Gisteren oproep ontvangen van nummer +31 880016695 met nogal bizar bericht voor mevrouw Rollator! Gelijk opgehangen en op mijn Iphone het nummer geblokkeerd. Later tegen de avond volgden diverse sms berichten over vorderingen bij Nuon. Deze berichten niet geopend en gelijk verwijderd. Geen zuivere koffie! Nu echter, zie ik dat de kosten van de voicemail van mijn bel tegoed zijn afgeschreven. Hoe ga ik dit in de toekomst voorkomen?
icon

Beste antwoord door Tiury 31 July 2015, 12:56

Bekijk originele reactie

8 reacties

Eerste zoekresultaat op Google: http://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0880016695

En wat is het nummer van de smsjes?
Reputatie 7
Badge +9
Kan het misschien zijn dat een 'grappen'maker jouw nummer gebruikt / misbruikt?
Badge
Eerste zoekresultaat op Google: http://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0880016695

En wat is het nummer van de smsjes?


Het nummer is het 088 nummer als gemeld in mijn bericht, maar omdat ik ze voortijdig al heb weggegooid kan ik ze nu niet meer blokkeren in mijn sms box.
Badge
Kan het misschien zijn dat een 'grappen'maker jouw nummer gebruikt / misbruikt?

Een grappenmaker die blijkbaar landelijk mobiel actief is volgens internet (nummer zoeken).
Eerste zoekresultaat op Google: http://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0880016695

En wat is het nummer van de smsjes?


Het nummer is het 088 nummer als gemeld in mijn bericht, maar omdat ik ze voortijdig al heb weggegooid kan ik ze nu niet meer blokkeren in mijn sms box.


Je bericht zei niet dat de smsjes van hetzelfde nummer afkomstig waren. Vandaar mijn vraag.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi emmeg00,

Wat vervelend dat je plotseling overlast hebt op je telefoon. Het lijkt er inderdaad op dat iemand je telefoonnummer heeft gevonden ergens. Hou je in de gaten of dit aan blijft houden? Dan kunnen we eventueel een overlast klacht voor je indienen.

Om op je voicemail vraag in te gaan; bellen naar 1233 gaat altijd van je beltegoed af. Dit is gewoon een verbinding met het netwerk, dus hier worden kosten voor in rekening gebracht. Wil je dit voorkomen? Zet dan je voicemail uit door te bellen naar 12339.

Heb je zo antwoord gekregen op je vraag?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor jullie reacties, de leon en Raytje 🙂.
Hoi emmeg00,

Wat vervelend dat je plotseling overlast hebt op je telefoon. Het lijkt er inderdaad op dat iemand je telefoonnummer heeft gevonden ergens. Hou je in de gaten of dit aan blijft houden? Dan kunnen we eventueel een overlast klacht voor je indienen.

Om op je voicemail vraag in te gaan; bellen naar 1200 gaat altijd van je beltegoed af. Dit is gewoon een verbinding met het netwerk, dus hier worden kosten voor in rekening gebracht. Wil je dit voorkomen? Zet dan je voicemail uit door te bellen naar 12339.

Heb je zo antwoord gekregen op je vraag?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor jullie reacties, de leon en Raytje 🙂.


1200 is toch gratis = Klantenservice.

Voicemail = 1233

Tiury is vast aan het weekend toe 🆒
Reputatie 4
Badge +10
1200 is toch gratis = Klantenservice.

Voicemail = 1233

Tiury is vast aan het weekend toe 🆒


Scherp Raytje 😉 Ik heb het even aangepast. Hij bedoelt natuurlijk: 'bellen naar 1233 gaat altijd van je beltegoed af'.

Reageer