.

Beantwoord

verschrikkelijk slecht ontvangst,klantenservice niet bereikbaar

  • 26 September 2012
  • 49 reacties
  • 3676 Bekeken

sinds ik overgestapt ben van kpn naar simyo(zou ook kpn zijn)heb ik verschrikkelijk slecht ontvangst en ben daardoor slecht of niet bereikbaar...diverse keren meer dan 20 minuten in de wacht gestaan bij de klantenservice zonder iemand aan de lijn te krijgen...geprobeerd te mailen...krijg ik een server error......ontvangst wisseld per dag...de ene dag is het redelijk goed en de volgende dag verschrikkelijk slecht...

hebben meer mensen hier last van?
icon

Beste antwoord door Arie 28 September 2012, 11:06

Bekijk originele reactie

49 reacties

Badge +2
Beste wouter01,

Alle gegevens staan bij ons goed ingesteld op het netwerk. Wij adviseren je je simkaart in een ander toestel uit te proberen. Op deze mannier kunnen wij achterhalen of het een simkaart of een toestel gerelateerd probleem is. Graag vernemen wij de uitkomst.

Groetjes,

Arie
Bedankt voor de reactie maar heb div telefoons geprobeerd zonder resultaat...het vreemde is dat t ontvangst de ene dag redelijk goed is en de dag erop vreselijk slecht...vind t erg vreemd
Badge +2
Beste wouter01,

Dit is inderdaad vreemd. Graag vernemen wij in welke postcode je problemen met het bereik zodat wij kunnen controleren hoe het met de dekking zit in het desbetreffende gebied.

Groetjes,

Aries
Hoi Alex,

Ook ik heb het probleem van zeer slechte ontvangst. Bij sommige (let op: SOMMIGE) gesprekken lijkt get alsof ik luister naar een lange golf radio uitzending.
Ik ben sinds 19-10-12 overgestapt en sindsdien heb ik het probleem. Ook mensen die mij bellen worden bij beantwoorden afgekapt.
Al in andere gsm geprobeerd. Ook daar is het dan weer goed, dan weer niet.

Postcode is 5706kx
Arie ipv Alex uiteraard. Excuus
ik had niet vernomen dat er gereageerd was maar mijn postcode is 6971
ben afgelopen week een dag in vianen geweest en heb zelfs inpandig de hele dag volop bereik gehad,zodra ik arnhem voorbij ben richting apeldoorn zie je het signaal afzwakken

ik hoor graag van je
       groeten wouter
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Alex,

Ook ik heb het probleem van zeer slechte ontvangst. Bij sommige (let op: SOMMIGE) gesprekken lijkt get alsof ik luister naar een lange golf radio uitzending.
Ik ben sinds 19-10-12 overgestapt en sindsdien heb ik het probleem. Ook mensen die mij bellen worden bij beantwoorden afgekapt.
Al in andere gsm geprobeerd. Ook daar is het dan weer goed, dan weer niet.

Postcode is 5706kx


Welkom op het forum Marijn,

We hebben een postcode check gedaan. De technische dienst geeft aan dat zowel de 2g als 3g dekking goed is. Ook zijn er geen andere (soortgelijke) meldingen binnen gekomen. Ik wil je vragen het volgende te proberen. Zet 3g uit op je toestel. Volgens onze gegevens maak je gebruik van een Iphone. Je kunt 3g uit zetten via instellingen - algemeen - netwerk. Overigens geeft de technische dienst aan dat de simkaart alleen nog connectie heeft gehad met ons netwerk in de Iphone. Ik wil je daarom vragen de simkaart uitgebreid in een ander toestel te testen.

ik had niet vernomen dat er gereageerd was maar mijn postcode is 6971
ben afgelopen week een dag in vianen geweest en heb zelfs inpandig de hele dag volop bereik gehad,zodra ik arnhem voorbij ben richting apeldoorn zie je het signaal afzwakken

ik hoor graag van je
       groeten wouter


Hoi wouter01,

Kan je de volledige postcode doorgeven? Dan kunnen we een postcode check doen.

Groetjes,

Alex
Ook ik heb vaak slechte ontvangst , zelfs vaak helemaal geen ontvangst.
Ik zit nu gewoon thuis waar ik met andere providers nooit ontvangstproblemen heb gehad (?)

Op dit moment geeft mijn iPhone ook "heen service" weer.

Postcode is 1338KR
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum popeye68,

Ik heb jouw aansluiting op het netwerk gereset. Zou je even kunnen laten weten of de situatie hierdoor verbeterd is?
Welkom op het forum popeye68,

Ik heb jouw aansluiting op het netwerk gereset. Zou je even kunnen laten weten of de situatie hierdoor verbeterd is?



Bedankt ,  maar ik heb nog steeds binnenshuis op de benedenverdieping geen ontvangst.
Op zolder heb ik prima ontvangst.
Reputatie 2
Badge +1
Hey popeye68,

Dit ligt hoogstwaarschijnlijk aan de isolatie van jouw huis. Om deze reden kunnen wij hier helaas geen invloed op uitoefenen.
Badge
Helaas hebben ik en mijn vrouw allebei vaak geen of erg slecht bereik op ons woonadres, postcode 4508AH. Onze toestellen geven geregeld aan geen netwerk te vinden, maar ook als er wel netwerk gevonden wordt valt bij een binnenkomend gesprek de verbinding vaak weg. Ook als je zelf iemand belt vaakt wegvallend netwerk/verbreken van de verbinding. Voorheen jaren een prepaid toestelletje gehad (AH Mobiel) wat ook gebruik maakte van KNP netwerk en daar eigenlijk nooit problemen mee ondervonden, sinds de overstap naar Simyo (is volgens mij ook KPN netwerk) dus wel.
Hallo Wayne,


Ik heb met andere providers en dezelfde telefoon nooit problemen gehad hiermee.

Gisteren belde ik vanuit een supermarkt in de buurt , ik moest bij het raam gaan staan voor ontvangst.


p.s. Ik heb thuis net een sim van mijn vrouw geprobeerd van een andere provider , daarmee heb ik 3 streepjes ontvangst op de zelfde
plek.

Gebruikt Simyo wel het volle potentieel van het KPN netwerk ?
Ik heb ook regelmatig heel slecht ber
Ik heb ook vaak slecht bereik. Maakt niet uit waar ik ben ben mijn Samsung mobieltje.
Reputatie 7
Guidok, wanneer ben je het slechte bereik gaan ervaren? Vanaf het moment dat je bij Simyo bent? Ook bij een eerdere provider? Ervaar je de problemen binnens- of buitenshuis? Wanneer heb je wel goed bereik en wanneer niet en bij welke postcodes (ofwel zendmasten....)?

Met deze info kan Simyo onderzoeken of het probleem bij hen ligt.
Badge
Vraag getwitterd: antwoord: stuur een DM met je mobiele nummer. Twitter duurt 1 dag. Mail duurt 3 dagen. Telefoon is om 9 uur al over bezet. Hoe kun je gewoon zo snel mogelijk hulp krijgen?
Reputatie 2
Badge +1
Hey Taiwana,

De meest efficiente manier om zo snel mogelijk hulp te krijgen is door direct de vraag te stellen zodat er niet gevraagd hoeft te worden waar wij je mee van dienst kunnen zijn.

Waar kan ik jou mee van dienst zijn?
Arie wil je mijn postcode ook even controleren? Ik heb 2 toestellen, beide de laatste week hakkerige ontvangst.
2415be bedankt Erna
Reputatie 5
Badge +10
Helaas hebben ik en mijn vrouw allebei vaak geen of erg slecht bereik op ons woonadres, postcode 4508AH. Onze toestellen geven geregeld aan geen netwerk te vinden, maar ook als er wel netwerk gevonden wordt valt bij een binnenkomend gesprek de verbinding vaak weg. Ook als je zelf iemand belt vaakt wegvallend netwerk/verbreken van de verbinding. Voorheen jaren een prepaid toestelletje gehad (AH Mobiel) wat ook gebruik maakte van KNP netwerk en daar eigenlijk nooit problemen mee ondervonden, sinds de overstap naar Simyo (is volgens mij ook KPN netwerk) dus wel.

Welkom op het forum Swa en ernaa,

Ik heb contact gehad met de technische dienst. Uit de postcode check voor beide postcodes blijkt dat het UMTS netwerk niet optimaal is. Ik wil jullie daarom vragen om te controleren of je hetzelfde ervaart als je de netwerkmodus op GSM zet.

Hallo Wayne,


Ik heb met andere providers en dezelfde telefoon nooit problemen gehad hiermee.

Gisteren belde ik vanuit een supermarkt in de buurt , ik moest bij het raam gaan staan voor ontvangst.


p.s. Ik heb thuis net een sim van mijn vrouw geprobeerd van een andere provider , daarmee heb ik 3 streepjes ontvangst op de zelfde
plek.

Gebruikt Simyo wel het volle potentieel van het KPN netwerk ?


Hoi popeye68,

Wij maken gewoon volledig gebruik van het KPN netwerk. Helaas kunnen we verder niets aan jouw situatie doen.

Ik heb ook vaak slecht bereik. Maakt niet uit waar ik ben ben mijn Samsung mobieltje.

Welkom op het forum Guidok,

Zoals RicoK aangeeft hebben we meer informatie nodig om je te kunnen helpen. Kan je de gevraagde informatie hier delen?

Groetjes,

Alex
Mijn mobiel staat op gsm 900 - 1800, er is nog een andere optie nl; 1900.
maakt dat uit voor de ontvangst?

ps gisteren prima ontvangst, zonder iets te wijzigen.

Groet Erna
Badge
Alex,

Bedankt voor je actie/reactie, we proberen het uit. Had gisteren, net zoals ernaa, zonder iets gewijzigd te hebben, opeens stuk betere ontvangst (?). Misschien dat de "atmosferische omstandigheden" soms ook van invloed zijn ? Wordt vervolgd.
Badge
Ik had thuis vandaag ook heel slecht bereik, en de andere kant was niet te verstaan en omgekeerd. Geluid was bij verschillende gesprekken wat ik begreep erg blikkerig. Nu weet ik dat in huis mijn bereik minder kan zijn maar het ene moment problemen en vervolgens gewoon weer goed.

Mijn postcode is 2134ZV
Reputatie 2
Badge +1
Hey Sandertju,

Ik heb jouw aansluiting een reset op het netwerk gegeven. Zou je jouw toestel uit en in kunnen schakelen en daarna even kunnen laten weten of het bereik verbeterd is?
Badge
Wayne, ik ga het morgen even checken. Is handiger als ik gebeld word. Gebeurt zo weinig 's nachts, zag je berichtje pas laat..

Reageer