.

Beantwoord

Valt 1888 onder de blokkade van servicenummers?

  • 20 September 2018
  • 4 reacties
  • 534 Bekeken

Badge
Online heb ik het gebruik van servicenummers geblokkeerd. Ik beheer het nummer van mijn geestelijk gehandicapte zwager en het gaat om zijn nummer. Nu heeft hij gebeld met 1888 het sevicenummer van de KPN. U raad het al 3,90 extra afgeschreven voor het bellen van servicenummer. Het callcenter heeft geprobeerd om uit te leggen dat niet elk servicenummer een servicenummer is. Krijg bij uitzondering de belkosten terug. blokkeren is geen optie.

LET OP ALLEMAAL.

Als je online servicenummers blokkeert dan is dit geen garantie dat je geen rekening krijgt voor het bellen van servicenummers.

Hoe is dit juridisch uit te leggen?
icon

Beste antwoord door Thomas 20 September 2018, 15:48

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge
Online heb ik het gebruik van servicenummers geblokkeerd. Ik beheer het nummer van mijn geestelijk gehandicapte zwager en het gaat om zijn nummer. Nu heeft hij gebeld met 1888 het sevicenummer van de KPN. U raad het al 3,90 extra afgeschreven voor het bellen van servicenummer. Het callcenter heeft geprobeerd om uit te leggen dat niet elk servicenummer een servicenummer is. Krijg bij uitzondering de belkosten terug. blokkeren is geen optie.

LET OP ALLEMAAL.

Als je online servicenummers blokkeert dan is dit geen garantie dat je geen rekening krijgt voor het bellen van servicenummers.
Reputatie 7
Badge +9
1888 is een servicenummer. Hij staat onder "Servicenummers" met tarief: "Kosten servicenummer + Normale verbruikskosten".

Onder Mijn Simyo blokkeer je echter "Informatienummers" en daarvan is de definitie "Informatienummers zijn de 0900-nummers van bedrijven." (volgens mij.)

@Mods: Willen jullie naar de "Informatienummer" en "Servicenummer" definities en hun gebruik kijken. Ze worden door elkaar gebruikt en dat schept verwarring! Het verschil tussen de verschillende "Informatie- en Servicenummers" is niet duidelijk en moet mijn inziens beter!

(Dubbel post van deze post. Laten we hier verder gaan.)
Reputatie 7
Badge +9
Dubbelpost. Laten we hier verder gaan. Het is beter om je vraag maar op één plek te stellen, dan blijft het forum overzichtelijk.
Reputatie 6
Badge +4
UPDATE:
Excuses voor de verkeerde informatie die hieronder gegeven is. Het nummer 1888 valt niet onder informatienummers en is dan ook ten alle tijden te bereiken.

Hoi bos.gijsbert,

Van harte welkom op het Simyo Forum! 🙂 Om het forum overzichtelijk te houden heb ik je twee losse topics samengevoegd en verplaatst naar het bijbehorende subforum.

Wat goed dat je dit stuk informatie deelt met de andere forumgebruikers. Zoals je aangeeft kun je in Mijn Simyo aangeven of je wilt dat zulke nummers (hier vind je een overzicht van welke nummers) wilt kunnen bellen met je simkaart of niet. Zo kun je voorkomen dat je kosten maakt voor het bellen naar zulke nummers, dan is het wel belangrijk dat dit ook gaat zoals het hoort. Ik zie dat je vanmiddag met een collega gesproken hebt die aan gaf dat je wel 1888 zou moeten kunnen bellen, maar dat klopt niet. Excuses daarvoor.

Ik heb nog wat dieper gegraven en ik zie dat je in maart heel snel drie keer op het schuifje hebt geklikt om 'informatienummers' uit, aan en weer uit te zetten. Hierdoor is de wijziging in instellingen vastgelopen, bellen naar informatienummers staat daarom nog aan op de aansluiting, ondanks dat je in Mijn Simyo ziet dat het uit staat. Mijn collega's van de technische afdeling hebben dit voor je rechtgetrokken zodat het in de toekomst niet meer mis kan gaan. De vergoeding van de kosten die je zwager gemaakt heeft, is dan ook niet meer dan op zijn plaats. Deze zal door mijn collega's worden verwerkt de komende dagen.

Mocht je hier nog vragen over hebben, laat het dan vooral weten. Nogmaals excuus dat het is misgegaan en er sprake was van miscommunicatie.

Groentjuh dank voor het meedenken, de term blijft wat verwarrend ik kaart het aan via de Wall of Change! :)

Groetjes,
Thomas

Reageer