.

Beantwoord

Thuis niet mobiel bereikbaar

  • 29 October 2014
  • 12 reacties
  • 781 Bekeken

Badge
Als ik thuis zit, met  mijn mobiel, krijgen (mobiele) bellers: dit nummer is niet bereikbaar. Ik krijg dan iets later een SMS van gemiste oproep.
Mijn vrouw (ook Simyo) krijgt dat ook. Zelf kan ik wel uit bellen.
Om te testen bel ik mij met de vaste lijn (Ziggo) en dan ben ik wel bereikbaar.  Toestel Nexus5 met Android4.4.4
Wat kan er aan de hand zijn?
icon

Beste antwoord door Ernst 30 October 2014, 14:06

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi JohanV, welkom op het forum van Simyo!

Als ik het goed begrijp hebben jij en je vrouw thuis geen bereik wanneer je gebeld wordt. Zelf bellen gaat wel en naar je mobiel bellen vanaf je vaste lijn werkt ook?

Hebben jullie dit allang? En ook problemen met internet, of dat niet?
Badge
Hoi JohanV, welkom op het forum van Simyo!

Als ik het goed begrijp hebben jij en je vrouw thuis geen bereik wanneer je gebeld wordt. Zelf bellen gaat wel en naar je mobiel bellen vanaf je vaste lijn werkt ook?

Hebben jullie dit allang? En ook problemen met internet, of dat niet?


Ernst,
Mijn vrouw heeft geen problemen met bereikbaarheid (Samsung S3) alleen ik.
Na wat meer tests blijkt het ook voor te komen als ik me met de vastelijn bel.
Met internet geen probelemen maar thuis gaat dat via WiFi.

Dit probleem is van de laatste weken, voorheen had ik geen problemen.
Ik ben wat tests gaan doen door de telefoon op een andere plek neer leggen open op tafel en zowaar 1x oproep ontvangen.

Nog tips?
Badge +6
Hoi JohanV,

Zou je in dat geval je simkaart eens in een andere telefoon willen plaatsen, bijvoorbeeld in de telefoon van je vrouw, om te kijken of je daarin hetzelfde probleem ervaart?

Dit om na te gaan of het aan de simkaart/het netwerk ligt of misschien aan je telefoon.

Ik verneem graag je bevindingen! 🙂
Ik woon in postcode gebied 1069, ik weet dat KPN hier op zoek is naar een locatie voor een antenne.
Het bereik is binnen beroerd, telefoon valt regelmatig weg. Is er bij jullie iets bekend of KPN de antenne binnenkort gaat plaatsen? Moet anders helaas naar een adere aanbieder.

Frans
Badge +8
Hoi Frans M,

Dat is voor ons niet te achterhalen, helaas.
Ik weet wel dat KPN bezig is met de uitrol van de UMTS 900 frequentie in Nederland. Dat zou het bereik binnenshuis in heel NL moeten verbeteren. Maar ik kan je dus helaas geen termijn geven :(
Is het zo erg bij jullie binnen? In Osdorp moet het bereik gewoon goed zijn, hoor?
Ik zet voor de zekerheid je simkaart even opnieuw op het netwerk. Als je je toestel dan even 10 minuten uitzet, en daarna weer aan, dan kunnen we zien of dat wat verbeterd heeft.

Laat je het weten?

Groetjes,
Charlene
Charlene,

Ik heb de boel opnieuw opgestart net 1 bolletje van de 5, geen 3G. Gesprekken zijn inkomend soms wel te volgen maar mijn geluid is als een robot. Nog andere oplossingen? Buiten houdt het overigens ook niet over de ontvangst.

Groet,
Frans
Badge
Hoi JohanV,

Zou je in dat geval je simkaart eens in een andere telefoon willen plaatsen, bijvoorbeeld in de telefoon van je vrouw, om te kijken of je daarin hetzelfde probleem ervaart?

Dit om na te gaan of het aan de simkaart/het netwerk ligt of misschien aan je telefoon.

Ik verneem graag je bevindingen! :)


Hallo Kim,

Zojuist kaartjes kunnen omwisselen. Na het opnieuw opstarten van beide telefoons zijn ze allebij bereikbaar. Na ong. 30minuten opnieuw geprobeerd, en nu is mijn nr (in de Samsung van mijn vrouw) NIET meer bereikbaar. Nr van mijn vrouw werkt wel in mijn Nexus. Dus lijkt mijn simkaart het probleem te geven. 
SIM kaart is pas 2 maanden oud... ik had een vervanging besteld omdat de oude niet in mn nieuwe telefoon paste. 
Hoe nu verder?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Frans M,

Hoe zijn je uitgaande gesprekken?
Zou jij net als JohanV jouw simkaart in een andere telefoon kunnen proberen?
Op die manier kunnen we achterhalen of het aan je telefoon ligt, of aan je simkaart.
Kun je laten weten hoe je bereik is met je simkaart in een andere telefoon?

JohanV,

Ik heb je zojuist een nieuwe simkaart gestuurd. Met een beetje geluk heb je die morgen al in huis, en anders zaterdag.
In je gegevens zie ik dat je via e-mail hierover ook contact hebt. Het is niet nodig om via meerdere kanalen contact te hebben over hetzelfde probleem.
Dit levert enkel maar dubbel werk op. Het ticket heb ik dan ook gesloten.

Kun je laten weten hoe het gaat met je nieuwe simkaart?
Zie mijn reactie, geplaatst als nieuw bericht.
Reputatie 2
Badge +6
Hey Frans M,

Ik zie nergens een nieuwe reactie van je staan 😕

Je mag ook gewoon in dit topic reageren 😉
Mijn telefoon kaart testen met iemand anders zijn tel. Moet een goede bekende zijn met nanosim kaart. Dat wordt lastig, zijn er andere opties? Groet, Frans
Reputatie 5
Badge +11
Hi Frans M,

Het kan inderdaad wel lastig zijn als er niemand in je omgeving een nano sim heeft.
Een andere optie zou zijn om een vervangende simkaart te bestellen op Mijn Simyo. Alleen áls het aan je huidige simkaart ligt en zo'n kruistest wijst dat uit, dan krijg je die van ons. In dit geval zou je de €5 zelf moeten betalen.

Reageer