.

Telfort netwerk

  • 9 February 2012
  • 2 reacties
  • 937 Bekeken

Badge +1
Volgens een medewerker van KPN, zou het Telfort netwerk gebruik maken van een verouderd netwerk van KPN. Volgens mij is dit niet zo. Telfort is een merk van KPN dat gewoon ook op het netwerk van KPN zit. Klopt dit wel wat KPN mij verteld heeft dat Telfort op een oud netwerk van KPN zit en dus van mindere kwaliteit is?
Ik heb eens een test gedaan: Bij het uitbellen in een bepaald gebied waairn veel verkeer is: KPN maakt gewoon een connexie met diegene die je belt. Echter bij Telfort krijg je sneller de melding "Netwerk Bezet" ik heb het idee dat KPN bellers wel voorrang krijgen dan Telfort bellers. De lijnen worden dus sneller dichtgeknepen bij Telfort is mijn ervaring.

2 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Telfort maakt net als alle andere providers welke onder KPN vallen, gebruik van het netwerk van KPN. Er is geen sprake van afknijpen of voorrang voor KPN klanten.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Via het zelfde netwerk van KPN kun je met een prepaid van de Aldi Talk SMS'n voor slechts 4 eurocent. Bij Simyo is dit 100% duurder namelijk 8 eurocent. Volgens mij koopt de Aldi gewoon in bij de KPN? Want het adres (Groningen) is hetzeflde als van KPN. Aldi Talk is mvno. Mobiel Virtuele Netwerk Operator.


Daarnaast heb je nog Kruidvat Mobiel, de inlog gaat daar wel langzaam, Kruidvat zit ook op het netwerk van KPN Telecom.

Reageer