.

Beantwoord

Telefoongesprekken spontaan afgekapt. Hoe kan dat?


Ik heb de afgelopen tijd dat als ik een telefoongesprek voer dat het gesprek spontaan verbroken wordt.

Ik heb 2 gesprekken gelogd waarbij dit is gebeurt.

  • Woensdag 16 mei 2018 omstreeks 21:49u werd ik gebeld door een anoniem nummer (is een bekende van mij die anoniem belt met zijn vaste lijn). Na 14 min en 43 seconden werd het gesprek abrupt verbroken en kreeg de andere kant te horen dat ik momenteel niet bereikbaar was.
  • Het 2e gesprek was vandaag. Ik belde zelf naar onze MyIT afdeling en het gesprek werd na 7 minuten en 30 seconden afgekapt.
In beide gevallen had ik volledig bereik. Met name de 2e keer. Dit was op mijn werk en daar hebben wij een KPN netwerk in het pand voor mobiele telefonie.

Het kan ook niet zijn dat ik de verbinding bijvoorbeeld verbrak met mijn wang. Mijn scherm gaat immers ut ter voorkoming van zoiets.


Het is bij mij vaker voorgekomen met verschillende toestellen en simkaarten. Vond het wel eens tijd om dit aan te kaarten.
icon

Beste antwoord door Thomas 23 May 2018, 13:13

Bekijk originele reactie

25 reacties

Had degene die jou belde ook goed bereik? Zou het probleem bij de ander kunnen liggen?
Vaste lijn zoals ik al schreef 😉
Ray, het gebeurt mij soms dat ik mobiel wordt teruggebeld omdat de vaste lijn stoort.

  • Woensdag 16 mei 2018 omstreeks 21:49u werd ik gebeld door een anoniem nummer (is een bekende van mij die anoniem belt met zijn vaste lijn). Na 14 min en 43 seconden werd het gesprek abrupt verbroken en kreeg de andere kant te horen dat ik momenteel niet bereikbaar was.
  • Het 2e gesprek was vandaag. Ik belde zelf naar onze MyIT afdeling en het gesprek werd na 7 minuten en 30 seconden afgekapt.


Ter verduidelijking, beide gesprekspartners zaten op een vaste lijn. Ik was mobiel
Reputatie 6
Badge +4
Hi Ray,

Onhandig zeg dat je gesprekken zo plots worden afgekapt zonder duidelijke reden. De meest voor de hand liggende oorzaken (je wang, slechte verbinding aan de andere kant) heb je al uitgesloten. Als het gaat om een vaste verbinding waarbij gebruik gemaakt wordt van een DECT telefoon zou het eventueel nog aan de batterij of de verbinding van de 'vaste' telefoon' kunnen liggen. Weet je of degenen met wie je belde zo een toestel gebruiken?

In je gegevens zie ik ook dat je simkaart nog een jonkie is. Ook zie ik verder niets bijzonders terug wat dit zou kunnen verklaren. De enige lijn die ik zie is dat het een week na elkaar gebeurt grofweg. Voor de zekerheid heb ik je simkaart even gereset, laten we kijken of dit het verhelpt. 😉 Zoals je weet is het nog wel nodig om nog even je telefoon 10 minuutjes uit te zetten en dan weer aan te zetten voor de reset is voltooid.

Hou je ons op de hoogte?

Friesian, bedankt voor het meedenken! ;)

Groetjes,
Thomas
Hoi Thomas,

De eerste beller heeft een vaste aansluiting bij Ziggo.

Op het werk hebben we vaste telefoons, geen Dect. Deze toestellen werken met een ip adres.

Ten tijde van het schrijven staat de telefoon uit en mag over 8 minuten weer aan.

Hou je / jullie op de hoogte..
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Ray,

Geen dect telefoon dus. Het zou dan wel heel apart zijn als beide bellers problemen zouden hebben van hun VoIP aansluiting. Ik hoop dan ook dat de simkaart reset heeft geholpen.

We wachten rustig af.. :)

Groetjes,
Thomas
@Thomas

Wederom afgekapt.

Vandaag, 3 juni 2018 om 14:00 uur tijdens een peperduur gesprek met 9292 i.v.m. onduidelijkheid over mijn treinreis morgenochtend binnen Nederland. En dit kwam dus niet niet door mijn wang want ik had een oortje in. 13 minuten duurde dit gesprek a 90 cent per minuut zonder dat ik een antwoord heb gekregen. Zomaar even 11,70 euro de vuilnisbak in.. 😫
Kan niet meer editen, uur voorbij. Maar heb mijn telefoon ook een reset gegeven.
Reputatie 7
Badge +7
Mijn eerste gedachte is iets met je toestel. Als je een gesprek voert heb je je toestel vast, en wordt het dus warmer. Niet alleen door het vasthouden trouwens, maar ook doordat er gewoon dingen gedaan worden in de telefoon.

Door het warmer worden zetten er dingen uit, en dat zou kunnen leiden tot een minder goed contact ergens.

Als dat het geval is, is de oplossing simpel: toestel op Marktplaats of in de Kliko.

Heb je ergens een reservetoestel om te gebruiken? Dan kun je testen of het aan je sim ligt of niet.
Hoi wimj12.

Heb je Ray zijn openingspost gelezen?
Toestel gaat zeker niet de kliko in. Is nog geen jaar oud. Heb zowel een Nokia 6 als 8. Het gaat om de 8. De 6 zit een prepaid kaart. Ik kijk het even aan nu na de reset, mocht het weer gebeuren dan ga ik de simkaart testen in de 6. Al heb ik het met vorige toestellen en simkaarten ook gehad.


Wordt vervolgd.
Vreemd Ray... Nokia 5 een sim only geen probleem. Maar ja, dat is misschien ook wel simpel te verklaren.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi wimj12.

Heb je Ray zijn openingspost gelezen?

Ja, en je vraagt dit vast om mij duidelijk te maken dat ik volgens jou een domme vraag stel, en de “duim omlaag” knop ontbreekt.

Hoi wimj12.

Heb je Ray zijn openingspost gelezen?
Ja, en je vraagt dit vast om mij duidelijk te maken dat ik volgens jou een domme vraag stel, en de “duim omlaag” knop ontbreekt.

Wat is dit nu voor een reactie op een normale vraag?
Nou ja, als je liever bij de hand wilt wezen.

Een fijne dag wens ik niet met een dergelijke reactie!
Reputatie 7
Badge +7
Jouw reactie had iets moeten zijn in de vorm van “Ray zegt dat .........”. Dan had ik daar inhoudelijk op kunnen ingaan.

Ik wens jou trouwens wel smakelijk eten (indien van toepassing) en een prettige avond.
Dus een normale reactie kan toch.. gelukkig maar.

En jouw reactie had mogen zijn....ja, dat heb ik. Dan had je ook inhoudelijk gereageerd.

Dan had je ook het onderste blok gelezen.....

En laten we het maar niet over smakelijk eten hebben, de details bespaar ik je om het netjes te houden op het forum.
Maar ik ben er niet blij mee, dat kan ik je wel melden.

Jij ook een fijne avond!
Ray, ik weet dat het hier los van staat maar het zou ook pech kunnen zijn mocht het de telefoon zijn, dat begrijp je net als ieder ander..

Mijn vader kocht in het verleden in een grote garage een Opel Kadett. Op nog geen meters afstand stond er nog 1 dichtbij, je kon er net tussendoor.

Hij kocht de ene, de andere kocht een inseminator van de k.i..
De inseminator moest bij regen de auto vol zetten met emmers, mijn vader niet...😏😁

Heb een fijne avond ! 😎
@Ray

Je hebt dit gehad met verschillende simkaarten en toestellen. Waren dit simkaarten van jou en je collega's? Verschillende providers?
Nee enkel bij Simyo. Alle simkaarten (2 of 3) waren van mij. Andere providers en mijn collega's hebben hier niks mee te maken.
Reputatie 6
Badge +4
Nee enkel bij Simyo. Alle simkaarten (2 of 3) waren van mij. Andere providers en mijn collega's hebben hier niks mee te maken.

Dat is niet zo mooi om te horen Ray! Wat jammer dat het blijft gebeuren, helemaal bij zo'n ontzettend duur nummer als dat van 9292. Het kan zijn dat ik iets heb gemist, maar is dit altijd wanneer je op je werk belt?

En de andere simkaarten waarbij je dit ook ervoer. Waren dat simkaarten op hetzelfde nummer of ook verschillende nummers? Omdat het zo sporadisch is, kan ik geen logische trend ontdekken. Een kruistest met je andere Nokia lijkt me een logische stap als het weer/vaker gebeurt.

Groetjes,
Thomas
@Thomas

Hoi

Nee het is ook thuis of ergens anders. Deze keer denk ik wel dat het aan m'n telefoon ligt, de Nokia 8. Hij heeft nu nog meer kuren en ben nu in Duitsland tot en met volgende week dinsdag. De 6 heb ik thuis laten liggen. Na m'n vakantie maar eens contact opzoeken met Bol.com.

Bedankt zover.

Groetjes vanuit Dortmund
Reputatie 6
Badge +4
Hey Ray,

Wat onhandig zeg! Hopelijk ben je wel gewoon bereikbaar in Duitsland of doet je telefoon héle rare dingen? Heb je nog recht op een garantiebeurt? :)

Veel plezier nog in Dortmund nog! :D

@Friesian en @wimj12 Laten we het gezellig houden op het Forum. Een bericht komt niet altijd aan zoals het bedoeld is.

Groetjes,
Thomas
Hey Ray,

Wat onhandig zeg! Hopelijk ben je wel gewoon bereikbaar in Duitsland of doet je telefoon héle rare dingen? Heb je nog recht op een garantiebeurt? :)

Veel plezier nog in Dortmund nog! :D

@Friesian en @wimj12 Laten we het gezellig houden op het Forum. Een bericht komt niet altijd aan zoals het bedoeld is.

Groetjes,
Thomas


Hi @Thomas

Er was een update geweest voor een betere camera en andere stabiliteit verbeteringen. Daar zit blijkbaar een bug in want ze zijn bezig met een fix. Ik had sinds gisteren dat het toestel steeds vastliep en deed herstarten. Was hier even een winkel binnen gewandeld :)


En dank je, Ik ga ook nog naar Dresden en Berlijn.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Ray,

Gelukkig ben je langs een winkel geweest! Nu weet je waar het probleem aan lag.

Ik heb gehoord dat Berlijn een leuke stad is. Zelf ben ik daar nog niet geweest. Laat je het ons weten hoe je het daar vond?

Groetjes,
Ashweeta

Reageer