.

Beantwoord

Tablet als telefoon gebruiken

  • 1 July 2013
  • 8 reacties
  • 9788 Bekeken

Ik heb deze vraag ook al via e-mail gesteld (ticketnr. 488368), maar vervolgens nooit antwoord gekregen, behalve "wat vond u van onze dienstverlening?" Vandaar dat ik het zo probeer:

Graag zou ik mijn telefoon van de hand doen en een tablet kopen: deze tablet wil ik dan als smartphone gaan gebruiken. 1
1.) Kan ik mijn Simyo-simonlyabbonnement (bellen en internet) en mijn normale Simyo-simkaart daar voor gebruiken?
2.) Kan ik dan met een geschikte tablet overal bellen, gebeld worden en internetten? Dus ook internetten als er geen wifi in de buurt is?
3.) Zijn de onderstaande twee tablets geschikt om met mijn Simyo-abonnement overal te bellen (zonder headset!) en te internetten?
- Samsung Galaxy Tab 2 7.0 (P3100) WiFi en 3G / 8GB
- Samsung Galaxy Tab 3 8.0 (T315) WiFi en 4G

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Charlene 2 July 2013, 14:22

Bekijk originele reactie

8 reacties

Badge +8
Ik heb deze vraag ook al via e-mail gesteld (ticketnr. 488368), maar vervolgens nooit antwoord gekregen, behalve "wat vond u van onze dienstverlening?" Vandaar dat ik het zo probeer:

Graag zou ik mijn telefoon van de hand doen en een tablet kopen: deze tablet wil ik dan als smartphone gaan gebruiken. 1
1.) Kan ik mijn Simyo-simonlyabbonnement (bellen en internet) en mijn normale Simyo-simkaart daar voor gebruiken?
2.) Kan ik dan met een geschikte tablet overal bellen, gebeld worden en internetten? Dus ook internetten als er geen wifi in de buurt is?
3.) Zijn de onderstaande twee tablets geschikt om met mijn Simyo-abonnement overal te bellen (zonder headset!) en te internetten?
- Samsung Galaxy Tab 2 7.0 (P3100) WiFi en 3G / 8GB
- Samsung Galaxy Tab 3 8.0 (T315) WiFi en 4G

Alvast bedankt!


Hoi Rebecca,

Jouw email is op 21-6-2013 beantwoord. Blijkbaar is dat niet goed gegaan. Dit heb ik ook meteen doorgestuurd, om te achterhalen hoe dat is gekomen. Het antwoord dat naar jou is verstuurd was:

"Beste R. Zomer,

Bedankt voor uw e-mail.
Met een tablet kunt u niet bellen/gebeld worden. U kunt uitsluitend gebruik maken van internet op de tablet. Uiteraard kunt u wel via Skype (via het internet dus) op de tablet bellen/gebeld worden.

Simyo biedt geen abonnementen aan waarmee u alleen op internet kunt. Dit betekent dat u verplicht bent om een bel/sms-bundel aan te schaffen en hieraan een internetbundel te koppelen. Met deze simkaart kunt u vervolgens internetten op uw tablet. Dit betekent echter dat de bel/sms-eenheden niet gebruikt kunnen worden, deze kunt u namelijk alleen in een toestel gebruiken. Dit zou zonde zijn van de maandelijkse bel/sms-eenheden.

Aangezien het bij Simyo niet mogelijk is om uitsluitend een data-abonnement aan te schaffen, raden wij het gebruik van uw huidige simkaart (Simyo Geregeld + Internetbundel Geregeld) af in een tablet.

Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten."

Dit is helaas niet het antwoord wat je graag had willen hebben, denk ik.
Om echt te kunnen 'bellen' blijft een telefoontoestel nodig. Skype of andere gespreksdiensten over internet, kan je wel gebruiken met je tablet.

Groetjes,
Charlene
Hallo: ik heb hier nog een paar jaar oude Galaxy TAB GT P1000. Daar kon ik wel mee bellen.
Niet stuk te krijgen, maar uiteraard verouderde software.

Wat zijn de beweegredenen, om het gewone bellen niet meer mogelijk te maken?

Ik heb nu een LG G4 maar ik vind het een enorm gepruts, zeker als je geen toetsenbord in de buurt hebt.

Wie weet een tablet van bv. 8 inch waar je wel mee zou kunnen bellen en dan overal toch kan internetten, zoals met de LG G4

Met dank voor de aandacht en mogelijke hulp.

Groetjes Aart (76)
Reputatie 6
Badge +7
Hoi SYLaar750999,

Welkom op het Forum!

Het is niet aan ons om te bepalen of je met een tablet kunt bellen, hoor. Dit is afhankelijk van het tablet dat je in gebruikt neemt. Om te kunnen bellen met je tablet is het van belang dat dit tablet onze frequenties ondersteunt. Verder kunnen wij niet garanderen dat onze simkaart in het tablet werkt, omdat wij 'm hebben ontwikkeld voor gebruik in een toestel.

Ik ben niet zo bekend met tablets, maar gelukkig kun je op Tweakers.nl zelf op zoek naar een tablet dat het beste bij jou past. Op deze site kun je ook reviews terugvinden van de apparaten. Goed, hè?

Kom je er zo uit?

Groetjes,
Asma
Asma

Bedankt voor uw antwoord. Omdat er zo weinig opstond waren mijn verwachtingen laag gespannen.

Ik ga het proberen. Mocht het later lukken, dan zal ik het bij leven en welzijn meedelen.

(Moet naar ziekenhuis)

Aart w
Asma,

Gaat het ook met Dongels: Het lijkt wel te kunnen

Aart w
Reputatie 7
Badge +7
Simyo en tablets is een optie waarbij je voorzichtig moet zijn. De buitenbundel waarschuwingen komen alleen per SMS, en die ga je missen.
Je kan dan makkelijk ongemerkt buiten je bundel komen.
Hallo Wimj,

Ik had elders ook al waarschuwingen gezien. Vooralsnog blijf ik mijn telefoon maar gebruiken

Bedankt
Reputatie 6
Badge +5
Goede tip @wimj12! Het is inderdaad zo dat je op deze manier snel kosten buiten de bundel kan maken.

Het zou kunnen dat je simkaart in een dongel werkt @SYLaar750999. Hou er wel rekening mee dat het kaartje (zoals al eerder aangegeven) is gemaakt voor een telefoon, we kunnen het dus niet garanderen 😉 Het lijkt mij inderdaad het beste om gewoon je toestel te te gebruiken.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Niels

Reageer