.

Beantwoord

Soms wel / soms niet gebeld kunnen worden, hoe kan dit worden opgelost?

  • 9 June 2015
  • 8 reacties
  • 1867 Bekeken

Sinds een week kan ik bijna niet gebeld worden, maar soms weer wel. Ik krijg geen gemiste oproep op mijn scherm, maar later wel een sms.
icon

Beste antwoord door Naomi 10 June 2015, 13:01

Bekijk originele reactie

8 reacties

Beste Cinnepin,

Het probleem dat je soms wel gebeld kan worden en soms niet waarna je een bericht ontvangt dat je gebeld bent, lijkt op de niet storen functie op je telefoon.

Als je een iPhone hebt kan je naar de instellingen gaan en daar zie je een functie dat heet niet storen. Als je daarop drukt kan je de sup functie 'handmatig' uitschakelen. Als je dat doe is het probleem opgelost.

Als je Android telefoon hebt, dan heb je een soort gelijke functie die je via je telefoon uit kan schakelen. Check je handleiding om te achterhalen hoe dat moet. De handleiding is ook op internet te vinden.

Hopelijk heb je iets aan mijn antwoord.
Reputatie 4
Badge +8
Beste cinnepin,

Welkom op het forum van Simyo!
Mohammed heeft je al een goede tip gegeven, al kan het ook puur liggen aan het feit, dat je simkaart niet (meer) goed ingelogd staat op het netwerk.
Dit gebeurd als je jouw smartphone 24 uur per dag aan laat staan, en dus (bijna) nooit een keer uit doet.
Hierdoor kunnen dus problemen ontstaan, zoals jij die hebt omschreven in je bericht.

Ga daarom als volgt te werk:

Schakel je smartphone helemaal uit, en haal vervolgens even je simkaart uit het toestel.
Doe de simkaart weer terug, en wacht dan een kleine 5 minuten.
Zet je smartphone vervolgens weer aan, en toets je pincode vervolgens in.
Nu maakt jouw simkaart opnieuw contact met het KPN netwerk, en maakt tevens een nieuwe update.
Als het goed is, zouden jouw problemen nu zijn verholpen.

Tip: zet daarna je smartphone 1 a 2 keer per week even uit (bijvoorbeeld voor het slapen gaan), en daarna weer aan (als je s'morgens weer wakker bent), zodat je simkaart altijd up-to-date blijft en goed aangemeld blijft op het netwerk van KPN.

Daarnaast kun je ook nog even de netwerk dekking checken op jouw locatie, klik hiervoor op de volgende link en toets dan je postcode rechtsboven in: http://www.coveragechecker.nl/

Blijft het probleem bestaan, dan zou een medewerker van Simyo een reset op je simkaart kunnen uitvoeren, waardoor eventuele fouten verholpen kunnen worden.

Laat dus even weten of het heeft gewerkt.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi cinnepin, ook ik wil je welkom heten op het Simyo forum 🙂

Super dat Mohammed en MichD je al zoveel tips hebben gegeven. Ik heb hier weinig aan toe te voegen 😳 Wij horen graag van je of het heeft geholpen en wat er heeft geholpen.

Laat je het ons weten?

@Mohammed & MichD; super bedankt voor jullie hulp! Erg leuk om te zien dat jullie zulke volledige en duidelijke reacties hebben gegeven 😃
Bedankt allemaal, ik ga het proberen, ik heb een Windows Phone, dus zal de sim kaart er eerst maar even uithalen...ík laat nog weten of het gelukt is!
Het is niet gelukt..... wat nu?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi cinnepin,

Hmmm, wat vervelend dat het niet heeft geholpen.

Heb je je simkaart al eens getest in een andere telefoon? Zo krijgen we een beter idee in welke hoek we het moeten zoeken:D

Heeft je simkaart er in de andere telefoon geen last van. Dan ligt het waarschijnlijk aan 'iets' in je telefoon.
Wat je dan kunt proberen is je telefoon terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
Maak dan wel eerst een goede back-up 😉

Kun je laten weten of het is gelukt?
Hallo. Ik heb het zelfde probleem. Soms krijgt iemand te horen dat de telefoon tijdelijk buitenbereik is.
ik ontvang dan helaas ook geen sms. Als ik dan zelf bel en vraag of ze mij gebeld hebben wordt dat dus gezegd.
heel vervelend als je op belangrijke telefoontjes wacht. Ik heb dat zelf niet door want kan zelf wel bellen. Ik heb mij telefoon ook regelmatig op nieuw opgestart daardoor. Simyo gebeld en die heeft een reset van mijn simkaart gedaan maar ondanks dat toch weer dat zelfde probleem. Bij bcc wistrn ze het ook niet want met uittesten daar deed hij het gewoon. Toen maar een nieuwe telefoon gekocht maar wat blijkt vanmorgen weer een gesprek gemist. Een bedrijf zou een half uur van tevoren bellen voor er iets werd gebracht. Ging ik bellen omdat het dus werd gebracht zonder dat ik er was, hadden ze gebeld maar was mijn telefoon niet bereikbaar.
nou ja zeg. Nu weer simyo gebeld en die sturen mij nu een nieuwe simkaart op.
Nu maar hopen dat dat gaat helpen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Nel52,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat er soms iets mis gaat met je Simyo aansluiting 😞 Dit is zeker niet de bedoeling. Het is goed dat je nu een nieuwe simkaart ontvangt. Hou je ons op de hoogte? Ik hoop dat het daarmee wel gewoon goed gaat.

Groetjes,
Jihane

Reageer