.

Beantwoord

Slechte ontvangst / service, wat kan ik hieraan doen?

  • 11 August 2014
  • 10 reacties
  • 1124 Bekeken

Badge +2
Hallo
Ik weet niet hoe het bij andere is maar ik heb zeer slechte tot geen ontvangst met simyo.
icon

Beste antwoord door Tiury 12 August 2014, 14:53

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi it's me, welkom op het Simyo forum 🙂

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je slecht bereik hebt bij Simyo. Het kan meerdere oorzaken hebben, dus laat ik alvast beginnen met een oplossing zoeken!

Ik heb zojuist je simkaart een nieuwe netwerktoegang gegeven. Om dit te laten verwerken op je simkaart moet je de telefoon uitzetten, je simkaart uit je telefoon halen en voor 15 minuten eruit laten. Vervolgens plaats je de simkaart weer in je telefoon en zet je de telefoon weer aan 🙂 Dit zou al voor verbetering moeten zorgen.

Helpt dit niet, ben ik benieuwd naar de antwoorden op de volgende vragen:

-Heb je dit alleen thuis? Of ook buiten?
-Heb je dit op 2G en 3G? (Schakel om te testen even je internet uit)
-Heb je dit ook als je simkaart in een andere telefoon zit?

Ik hoor graag van je hoe het er nu voor staat 🙂 Alvast bedankt!
Badge +2
Hoi Tiury,

Ik heb geen G2 G3 G4  of wat dan ook, ik gebruik geen internet op mijn telefoon  (en dat wil ik ook zo houden):o
het is zowel binnen als buitenhuis

En in een andere telefoon = geen verbetering.

Ik heb de SIM eruitgehad en weer erin gezet, een hoop foutmedlingen, datum en tijd
alles weer goed gezet , ontvangst nog steeds minimaal


wat nu?

met viendelijke groeten




Hoi it's me, welkom op het Simyo forum :)

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je slecht bereik hebt bij Simyo. Het kan meerdere oorzaken hebben, dus laat ik alvast beginnen met een oplossing zoeken!

Ik heb zojuist je simkaart een nieuwe netwerktoegang gegeven. Om dit te laten verwerken op je simkaart moet je de telefoon uitzetten, je simkaart uit je telefoon halen en voor 15 minuten eruit laten. Vervolgens plaats je de simkaart weer in je telefoon en zet je de telefoon weer aan 🙂 Dit zou al voor verbetering moeten zorgen.

Helpt dit niet, ben ik benieuwd naar de antwoorden op de volgende vragen:

-Heb je dit alleen thuis? Of ook buiten?
-Heb je dit op 2G en 3G? (Schakel om te testen even je internet uit)
-Heb je dit ook als je simkaart in een andere telefoon zit?

Ik hoor graag van je hoe het er nu voor staat 🙂 Alvast bedankt!
Badge +6
Hoi it's me,

Dankjewel voor de extra informatie :)

Met 2G of 3G bedoelt Tiury niet zozeer je internetverbinding, maar 2G en 3G staan voor verschillende netwerken, namelijk het GSM (2G) netwerk of het WCMDA/UMTS (3G) netwerk, waarmee je ook kan bellen en sms'en.

Het is voor ons belangrijk om te weten of op beide netwerken je slecht bereik hebt of op één van de twee. Daarom wil ik je vragen om in je telefoon bij de instellingen en vervolgens netwerk, je netwerkmodus eens aan te passen naar alleen GSM (2G) en alleen WCDMA/UMTS (3G) en te kijken hoe dan je bereik zowel binnens- als buitenshuis is.

Daarnaast zou ik graag willen weten op welke postcode je deze problemen ervaart.

Ik hoor graag van je! 🙂
Hallo Kim
Ik heb precies hetzelfde probleem echt de helft van de tijd geen ontvangst , zowel met bellen als internet!
Woon in Sneek maar ben in een groot gedeelte van de stad niet bereikbaar en internet is een crime ik 3g een video laten is vrijwel onmogelijk

Met vriendelijke groet
Badge +8
Hoi Occis,

Dat is lastig, zeg 😞 Dan heb ik voor jou dezelfde vragen eigenlijk.
Ik heb een volledige postcode nodig om een postcode check te kunnen doen.
Daarnaast wil ik je vragen om je toestel even vast op 2G te zetten en daarna een tijdje op 3G om te testen wat het verschil in bereik is. Als je hier je toesteltype kunt vermelden kan ik je uitleggen hoe je dat doet.
Ook is het alvast handig om te weten wat je simkaart in een ander toestel doet.

Wanneer je me van het antwoord op die vragen kunt voorzien, dan kunnen we aan de slag om de situatie voor je te verbeteren.
Laat je het me weten?

Groetjes,
Charlene
Goedemorgen... ik heb hier t zelfde probleem.. ben sinds begin juni bij simyo en sindsdien heb ik slechte netwerk ontvangst.. ik begrijp echt dat simyo via kpn goed is maar voor mij werkt dit gewoon niet.. heb alle stappen al gehad heb zelfs een 2e simkaart gekregen..
Ik moet eerlijk zeggen het is ietsjes beter geworden betreft dat alsnik iemand bel t eindelijk overgaat.. maaaree ik kan t gesprek niet aanhouden het gooit me elke keer eruit.. ik moet dan minstens 4x terug bellen omt gesprek aftemaken.. en ik heb zo nog meer problemen.. willen jullie AUB mijn abonnement stoppeb..want ik hou dit geen jaar lang vol.. mvg fausia
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Fausia,

Wat vervelend om te horen dat je nog altijd geen goede dekking hebt. Ik heb de e-mail wisseling tussen jou en mijn collega Marleen van ons Backoffice team teruggelezen, maar ik zie dat je niet meer hebt gereageerd op haar laatste e-mail van 10-07-2014. Hierin stond een netwerkklacht formulier, die we graag ingevuld van je ontvangen 🙂 Met behulp van de antwoorden op die vragen, kunnen we inderdaad beslissen om je contract te ontbinden.

Heb je die e-mail nog? 😃
Badge +2
Hoi Kim

Het gebeuren 2G en 3G zegt mij eigenlijkniets, vandaar.

ik heb de instelling gewijzigd van : voorkeursnetwerkmodus GSM/wcda automatisch naar alleen GSM

mijn postcode is 5682 HK

ben heel benieuwd

met vrendelijke groeten



 
Hoi it's me,

Dankjewel voor de extra informatie :)

Met 2G of 3G bedoelt Tiury niet zozeer je internetverbinding, maar 2G en 3G staan voor verschillende netwerken, namelijk het GSM (2G) netwerk of het WCMDA/UMTS (3G) netwerk, waarmee je ook kan bellen en sms'en.

Het is voor ons belangrijk om te weten of op beide netwerken je slecht bereik hebt of op één van de twee. Daarom wil ik je vragen om in je telefoon bij de instellingen en vervolgens netwerk, je netwerkmodus eens aan te passen naar alleen GSM (2G) en alleen WCDMA/UMTS (3G) en te kijken hoe dan je bereik zowel binnens- als buitenshuis is.

Daarnaast zou ik graag willen weten op welke postcode je deze problemen ervaart.

Ik hoor graag van je! :)
Badge +2
Het lijkt erop dat de ontvangst iets beter is nu ik de instelling gewijzigd heb ik alléén GSM, ik heb meer "streepjes"
Zowel binnen als buitenshuis








Hoi Kim

Het gebeuren 2G en 3G zegt mij eigenlijkniets, vandaar.

ik heb de instelling gewijzigd van : voorkeursnetwerkmodus GSM/wcda automatisch naar alleen GSM

mijn postcode is 5682 HK

ben heel benieuwd

met vrendelijke groeten



Hoi it's me,

Dankjewel voor de extra informatie :)

Met 2G of 3G bedoelt Tiury niet zozeer je internetverbinding, maar 2G en 3G staan voor verschillende netwerken, namelijk het GSM (2G) netwerk of het WCMDA/UMTS (3G) netwerk, waarmee je ook kan bellen en sms'en.

Het is voor ons belangrijk om te weten of op beide netwerken je slecht bereik hebt of op één van de twee. Daarom wil ik je vragen om in je telefoon bij de instellingen en vervolgens netwerk, je netwerkmodus eens aan te passen naar alleen GSM (2G) en alleen WCDMA/UMTS (3G) en te kijken hoe dan je bereik zowel binnens- als buitenshuis is.

Daarnaast zou ik graag willen weten op welke postcode je deze problemen ervaart.

Ik hoor graag van je! :)

Badge +6
Hoi it's me,

Ik heb even contact gehad met onze Netwerkspecialisten en zij geven aan dat zowel 2G als 3G de dekking prima zou moeten zijn op postcode 5682 HK.

We kunnen een netwerkklacht voor je indienen, maar dan zou je allereerst nogmaals je simkaart even in een andere telefoon moeten plaatsen, omdat onze Netwerkspecialisten namelijk niet zien dat je je simkaart in een andere telefoon hebt gehad om uit te testen hoe het bereik daarin is.

Wat je daarentegen ook zou kunnen doen, is je telefoon laten staan op "alleen GSM", omdat ik uit je bericht begrijp dat je daarop beter bereik hebt, en het voor bellen en sms'en verder niets uitmaakt of je dat doet via GSM (2G) of WCDMA (3G).

Ik hoor graag van je! 🙂

Reageer