.

Beantwoord

Slecht ontvangst in huis, wat kan hieraan gedaan worden?

  • 7 December 2015
  • 8 reacties
  • 6019 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 6 reacties
Halo forumers, ik woon in Beverwijk (N-Holland) postcode 1948 DG. Mijn ontvangst in huis varieert van geen streep tot max. 2 strepen (3G). Heel vervelend als je moet bellen en het signaal valt weg. Zo gauw ik naar buiten loop heb 3 tot 4 strepen. Kan iemand mij helpen/een tip geven hoe dat eventueel op te lossen. Een signaalversterker van. ca, € 300 zie ik niet als een optie. Groet en alvast bedankt Damir
icon

Beste antwoord door MichD 7 December 2015, 23:42

Bekijk originele reactie

8 reacties

Volgens de site http://www.coveragechecker.nl/ zou je goed bereik moeten hebben.

Doe eens een kruistest. Jouw Simkaart in een andere telefoon en andersom. Zo kun je uitsluiten waar het probleem kan liggen.

Is het trouwens altijd of alleen op bepaalde uren?

Weet wel dat bepaalde isolatie van huizen ook je bereik kunnen beperken net als bepaalde apparatuur.
Badge
Hoi Raytje, die test heb ik al gedaan en dat maakt niets veel uit, het bereik blijft beperkt en is constant.
Daarentegen op mijn werk (omgeving Velsen Noord in een kantoorgebouw) heb ik 4 strepen. Thuis heeft mijn werk gsm met een Vodafone wel 3 strepen bereik. Ik hoop dat jullie een oplossing voor mij hebben voor een beter ontvangst binnenshuis.
Reputatie 4
Badge +8
Beste damir,

Het mobiele netwerk van KPN, is zoals Raytje al schreef, goed tot zeer goed op jouw woonadres, daar zal KPN niet zo gauw verandering in gaan brengen.

Maar gezien je zelf verteld in jouw topic, heb je wel goed bereik zodra je naar buiten gaat.
Hieruit kan ik opmaken, dat de kans groot is dat het te maken heeft met de isolatie van je woning.
Is het toevallig een nieuwbouw woning?

Tegenwoordig worden nieuwe woningen erg goed geïsoleerd, om zo energielabel A te kunnen krijgen.
Vaak hebben deze nieuwbouw woningen dubbelglas met een hoge kwalificering, en zijn de muren eveneens goed geïsoleerd.
Dit kan dan zorg dragen, dat mobiele signalen moeilijker in de woning kunnen komen, waardoor jij dus een slecht tot geen bereik ervaart, totdat je met jouw mobiel naar buiten loopt.
Ook hangt het er vanaf hoever je van de KPN mast woont, hoe dichter je bij de mast woont, hoe meer bereik binnenshuis, hoe verder van de mast hoe minder sterk het signaal binnen kan komen.
Het kan daarom ook zijn, dat de mast van Vodafone in jouw wijk staat en die van KPN niet, waardoor dat signaal beter in de woning kan komen, waardoor je met jouw werk mobiel wel een goed bereik ervaart.

In Velsen Noord, is de kans ook groot dat de KPN mast vlakbij je werk staat, waardoor het signaal ook beter in het gebouw kan komen, en jouw mobiel dus 4 streepjes aangeeft.

Als het aan de woning ligt, is daar niet direct een oplossing voor, aangezien je niet de woning opnieuw kunt gaan opbouwen en je daarnaast wel goed geïsoleerd wil blijven wonen.

Er is dus niet direct een oplossing voor het probleem op je woonadres, ook omdat het netwerk van KPN goed is in jouw woonwijk (volgens de dekkingskaart).
En om nu € 300,- uit te gaan geven voor een signaalversterker, zou ik zelf ook niet doen!

Misschien een idee, om op jouw woonadres te bellen met je werk mobiel (mits je werkgever daar geen problemen mee heeft), zodat je wel een goed gesprek kunt blijven voeren en dus niet eventueel in regen buiten hoeft te staan, omdat je een slecht bereik hebt met je Simyo.

Gezien jouw verhaal, is de kans groot dat het ligt aan de goede isolatie van de woning, zeker gezien je in de tuin of op straat wel een goed bereik ervaart.
Badge
Bedankt Mich, prima toegelicht, wat ik zelf ook had bedacht, isolatie 😞.
Er ziet niets anders op dan dat ik me schik of een andere provider neem.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi damir,

Het is niet leuk om te horen dat je slecht bereik hebt thuis! Wel goed om te zien dat je al een kruistest hebt geprobeerd en verder onderzoek hebt gedaan naar het adres via een dekkingskaart. Volgens KPN zou het bereik op 3G inderdaad goed moeten zijn en op 2G zelfs ietsje beter. Dit laatste is wel een goede tip en misschien nog wel het testen waard, zodat je in elk geval thuis telefoontjes ontvangt.

Zoals Raytje en MichD al aangeven, ligt dit dus waarschijnlijk aan de isolatie en kunnen wij daar niet zoveel aan veranderen.

Daarnaast ben ik nog erg benieuwd of je misschien een 4G telefoon hebt en we dat nog eventueel kunnen testen 🙂.

Groetjes, Tiury

Bedankt Raytje en MichD 🙂.
Badge
Anderhalf jaar heel slecht ontvangst (een bar) van KPN (Simyo) in binnen nieuwbouw 1086 XZ Amsterdam,
maar nu 'van 3G naar 2G' veel beter ontvangst (drie bars) :)
Zeer bedankt allemaal voor de tip.

(iPhone 4S)
Anderhalf jaar heel slecht ontvangst (een bar) van KPN (Simyo) in binnen nieuwbouw 1086 XZ Amsterdam,
maar nu 'van 3G naar 2G' veel beter ontvangst (drie bars) :)
Zeer bedankt allemaal voor de tip.

(iPhone 4S)

Houdt wel in gedachte, ook als het nu opgelost is, dat op termijn 2G gaat verdwijnen welk stabieler is dan 3G, dat 4G ook binnenshuis beter werkt dan 3G door de lagere frequentie.
(1G is al niet meer en er wordt al gesproken over 5G)
Reputatie 5
Badge +9
Hoi dumascon,

Vervelend dat je in jouw nieuwbouw slechte ontvangst hebt. Wel super om te horen dat je met 2G een veel betere ontvangst hebt. Dan heb je in ieder geval een oplossing voor in huis.

Als je hier nog vragen over hebt, hoor ik graag van je.

@Friesian, bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar

Reageer