.

Vraag

Sim only op poort opener

  • 13 October 2012
  • 5 reacties
  • 3124 Bekeken

Hallo,

Een aantal dagen geleden heb ik van de provider Ben een sim only gekocht.
-Deze heb ik in een telefoonmodule (STD32) geplaatst om mijn automatische hekopener zijn werk te laten doen.
-Mijn mobieltje met een sim only van Simyo is aangewezen om de poort te schakelen.
-In het begin ging het perfect, de STD32 kreeg een belsignaal, pakte niet op maar schakelde wel. Dus mijn sim only van simyo mobiel is een gratis afstandbediening.
-Vandaag heb ik de module 10 tot 15 keer gebeld met goed resultaat.

Nu mijn huidige probleem:
- MIjn mobiel sim only Simyo belt nu, maar krijgt direct een foutsignaal te horen, met daarna een stem die zegt dat het gekozen nummer niet werkt!
-Opdrachten via SMS worden wel aangenomen, maar dit kost mij dus sms geld, en dat wil ik niet.
-De STD32 resetten en herprogrammeren helpt niet.

Vraag:
Kan het zijn dat Simyo nummers blokkeert omdat Simyo denkt dat het apparaat nooit oppakt en dus niet gereed is?
Of zou simyo het nummer blokkeren omdat er niet aan verdiend kan worden?

Wie weet dit?
Bij voorbaat dank.:o

5 reacties

Badge +2
Beste bommie,

Alle gegevens staan bij ons goed ingesteld op het netwerk. Je zou gewoon naar het nummer van Ben moeten kunnen bellen.
Het is niet zo dat wij een bepaald nummer blokkeren omdat wij zien dat er nooit wordt opgenomen en er dus geen geld wordt verdiend. Wij verzoeken je ons te voorzien van nadere informatie zodat wij dit beter voor je kunnen uitzoeken. Welke melding krijg je precies als je met het nummer belt? Heb je je simkaart ook in een ander toestel uitgeprobeerd? Krijg je hier dezelfde melding?

Groetjes,

Arie
Hallo Arie,

Bedankt voor je reactie.
Vanavond heb ik het opnieuw geprobeerd, en meteen de eerste keer werkt het weer perfect!
Wat het nu is geweest? Geen idee...
De laatste fabrieksreset van de std32 misschien?
Afgelopen nacht heb ik 9 uur lang de spanning van het systeem gehad, misschien was dat de oplossing?
Dus ik laat nu zo als het is.

Als het probleem zich weer voordoet dan vraag ik weer om hulp.

Mvg IJnze
Reputatie 5
Badge +10
Hoi bommie,

Goed om te horen dat het weer werkt. Wij zien geen systematische wijzigen, dus ik kan je niet vertellen waar het aan heeft gelegen :D

Groetjes,

Alex
Hallo,

Het was weer zover.....:(  , maar de oplossing zat hem in de programmering van de std32.

Indien mijn mobiel als enige (master)  telefoon is aangemeld na een reset dan werkte  het wel. 
Nadat ik in een Controle lijst de telefoon van mijn vriendin (C2), en de huistelefoon (C3)  had aangemeld bleek mijn mobiel niet meer in staat was om de poort door middel van bellen te openen.
Ik had aangenomen dat mijn mobiel automatisch (C1) zou zijn omdat deze alle (programmeer) rechten had.
Dat was dus een denkfout, nu mijn mobiel aangemeld is in de C lijst doet hij weer mee als afstandbediening.:D
Als master programmeer telefoon kon ik dus wel schakelen met sms.

Kortom wanneer je een controlelijst programmeerd moet je ook de master telefoon in decontrole lijst zetten.

Misschien dat iemand hier in de toekomst wat aan heeft.

Met vriendelijke groet Bommie.
Badge +2
Beste Bommie,

Dit is iets wat inderdaad niet bekend was bij mij. Goed om te horen dat je een (nu hopelijk blijvende) oplossing hebt gevonden. Bedankt voor het delen van je kennis. Ik ben er van overtuigd dat mensen die ook de STD32 gebruiken hier veel aan hebben. Mochten wij verder nog wat voor je kunnen betekenen dan horen wij dat graag.

Groetjes,

Arie

Reageer