.

Beantwoord

Rinkeltijd voicemail instellen. Kan dit?

  • 10 October 2013
  • 37 reacties
  • 9538 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Ik zie bij de veelgestelde vragen dat het mogelijk is om de rinkeltijd voor het overschakelen naar voicemail te veranderen met een bepaalde code:
----
Begin vanuit het startscherm van je telefoon en toets het volgende in:
**61*landcode + telefoonnummer**aantal seconden#
Het maximaal aantal seconden is 30, met intervallen van 5 seconden.
Voorbeeld: je telefoonnummer is 06-12345678 en je wil dat er na 25 seconden wordt doorgeschakeld naar je voicemail. Je toetst dan in:
**61*0031612345678**25#
----
Dit werkt echter niet. Ik krijg een foutmelding. Ik heb in het forum al een topic hierover gezien, maar kan daaruit niet opmaken of het nu wel of niet werkt. Kunnen jullie daar antwoord op geven en indien nodig het betreffende item bij de veelgestelde vragen bijwerken?
icon

Beste antwoord door Charlene 11 October 2013, 10:48

Bekijk originele reactie

37 reacties

De tips had ik deels al gedaan. Maar heb wat vaste apps die ik niet gebruik uitgeschakeld en telefoon opgeruimd (Cache etc.)

En zojuist even mezelf gebeld met de vaste lijn en ja het ging meteen goed.. 🙂
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Raytje,

Dat is heel goed nieuws! Fijn dat het verwijderen of uitschakelen van je apps verschil heeft gemaakt 🙂!
Ik zie bij de veelgestelde vragen dat het mogelijk is om de rinkeltijd voor het overschakelen naar voicemail te veranderen met een bepaalde code:
----
Begin vanuit het startscherm van je telefoon en toets het volgende in:
**61*landcode + telefoonnummer**aantal seconden#
Het maximaal aantal seconden is 30, met intervallen van 5 seconden.
Voorbeeld: je telefoonnummer is 06-12345678 en je wil dat er na 25 seconden wordt doorgeschakeld naar je voicemail. Je toetst dan in:
**61*0031612345678**25#
----
Dit werkt echter niet. Ik krijg een foutmelding. Ik heb in het forum al een topic hierover gezien, maar kan daaruit niet opmaken of het nu wel of niet werkt. Kunnen jullie daar antwoord op geven en indien nodig het betreffende item bij de veelgestelde vragen bijwerken?


Bij mij werkt de onderstaande instelling met een instelling van 5, 10, 15, 20, 25 of 30 seconden. Voor mijn eigen telefoonnummer heb ik gewoon mijn gehele 06 nummer gekozen. Let op + teken niet invoeren !
toets in : **61*0031633+eigen telefoonnummer**aantal seconden#
en druk daarna op de groene toets ( verzenden )
getest op 16-12-2015

M.v.g. Henk
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Henk,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat goed dat de code bij jou wel werkt! Heel fijn dat je dit hier nog even komt uitleggen. Wie weet hebben de andere forumleden en bezoekers hier nog iets aan. We waarderen dit enorm :D

Als jij zelf onze hulp nodig hebt, laat je het dan weten?

Groetjes,
Angela
Badge

De rinkeltijd is bij Simyo niet in te stellen volgens mij. Maar als je abonnee bent bij KPN zelf dan kun je het wel wijzigen. 

Reputatie 7

@capaciteit De rinkeltijd is bij Simyo inderdaad niet in te stellen. Ik persoonlijk vind deze ook aan de korte kant.

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @RicoK & @capaciteit ,

Het klopt dat de rinkeltijd via Simyo niet is in te stellen. Op het moment dat de voicemail ingesteld is, dan krijg je sneller de voicemail te horen (gemiddeld na 5 keer overgaan). Indien er geen voicemail is ingesteld, dan duurt het langer, ongeveer 90 seconden.

Groetjes, 
Rutger

Badge

KPN Telecom verdiend geld aan een geslaagde oproep vanaf bijvoorbeeld T-Mobile of Vodafone of vast net anders dan KPN als provider. 

Zo mag je voicemail alleen instellen met 12331 of 12339. Als ik #61 bijvoorbeeld bel dan hoor ik doorschakeling bij geen antwoord is niet meer actief. Maar het blijft wel actief! Ook als je ##61# of #61# in toetst. 

Simyo is goedkoper dat KPN dus worden er aantal services opties uitgeschakeld. 

 

Bij Budget Mobiel* is het zelfs zo dat je verplicht voicemail moet hebben. Als je dat niet wilt dan hoor je tekst dat diegene geen gebruik maakt van voicemail. 

*= Mvno op KPN Telecom netwerk. Mvno is mobiele virtuele netwerk operator. 

 

 

Badge

Ik zie dat als ik in het menu controleer naar welk nummer hij doorschakelt naar voicemail:

 

+31653 en dan mijn eigen nummer. Wil ik handmatig doorschakelen via bijvoorbeeld **62*+3165306eigennummer# dan staat het netwerk dat niet toe! Kies ik via het menu annuleren doorschakelen bij geen gehoor dan wordt dat geblokkeerd. Heel slim!!!

Reputatie 7

@Rutger 90 seconden? Weet je dat zeker? Volgens mij niet namelijk.

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @RicoK

Naar aanleiding van je bericht was ik toch even nieuwsgierig en zodoende heb ik even met onze Netwerk Specialisten gebeld. Zij gaven mij aan dat de rinkeltijd zonder voicemail  inderdaad iets langer is dan 90 seconden, dus je had gelijk! Excuses 😁.

Groetjes,
Rutger

Reputatie 7

Oh? Bedankt @Rutger dan heb ik mij vergist. Ik vond de rinkeltijd van 90 seconden juist erg lang 😊.

Maar dat klinkt op zich wel aannemelijk. Het gaat er inderdaad om om de rinkeltijd mét voicemail te (kunnen) verlengen.

Reageer