.

Beantwoord

Ondersteunt Simyo ook cell broadcasting op iPhones?

  • 24 June 2019
  • 4 reacties
  • 160 Bekeken

Vandaag is een landelijke storing van 112 en mijn vrienden met een Android phone kregen een Emergency CB mededeling als tekst en als spraakbericht.

Zal dat ook op een iPhone SE, iOS 12.3.1 moeten werken. Ik kreeg geen berichten ondanks dat het in het menu aan staat.
icon

Beste antwoord door Kevin 25 June 2019, 14:07

Bekijk originele reactie

4 reacties

Ja normaliter zou het moeten werken. Maar omdat je gebruikt maakt van het KPN netwerk heb je vandaag niks ontvangen. Geldt overigens niet alleen voor de iPhone maar voor iedereen die dus op het KPN netwerk zit.

Cell broadcast is trouwens niet provider gebonden. Simyo staat hier buiten.
Ik weet dat Simyo gewoon air time bij kpn inkoopt. Is bekend waarom het kpn netwerk vandaag heeft gefaald?
Daarvoor lijkt me het beste de (media)kanalen in de gaten te houden, mocht dat duidelijk worden gemaakt wat ik wel verwacht.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi HansA,

Welkom terug op het Simyo Forum!

Het klopt dat er gisteren veel problemen zijn geweest bij KPN, hierdoor zijn ook vele NL-Alerts niet aangekomen. Normaal gesproken zou dit gewoon moeten werken. NL-Alert gaat rechtstreeks vanuit de zendmast naar je toestel en staat dus los van je provider. Op de pagina van NL-Alert kun je zien hoe je je toestel juist instelt om voortaan de berichten te ontvangen. Hoe KPN de problemen met NL-Alert uiteindelijk gaat oplossen durf ik ook niet te zeggen.

Zoals Friesian ook al aangaf, denk ik dat KPN de komende dagen met meer informatie zal komen. Helaas zitten wij van de social afdeling niet bij deze gesprekken met het bestuur van KPN. 😉 Wij moeten dus ook nog even afwachten!

Dankjewel voor de hulp Ray en Friesian!

Groetjes,

Kevin

Reageer