.

Beantwoord

Ondersteunen jullie GSM op 900 MHz?

  • 15 November 2017
  • 14 reacties
  • 852 Bekeken

ik heb een paar week geleden een bmw uit 1999 gekocht, deze heeft een mooie originele telefoon ingebouwd maar deze werkt alleen op het oude gsm 900 netwerk.
ondersteund simyo dit oude type netwerk nog? en tevens moet hier een simkaart in op creditcard formaat, is dat ook nog te krijgen?
ik zou het erg leuk vinden om de telefoon ook werkend te hebben in de auto.

mvg mart
icon

Beste antwoord door Groentjuh 15 November 2017, 14:07

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik geloof dat KPN nog steeds GSM over 900MHz aanbiedt. Ik weet dat echter niet helemaal zeker, dus ik zou zeker op het antwoord van een moderator wachten.

Creditkaart simkaarten worden nog steeds geleverd. Wel met de instructie om de gebruikelijkere (kleinere) maten eruit te drukken. Volgens mij als je dat niet doet, heb jij volgens mij gewoon een simkaart op 1FF/creditkaart formaat.

In alle gevallen verwacht ik overigens dat Simyo geen ondersteuning voor zo'n oude auto telefoon zal bieden. Je kunt voor 5 euro de gok wagen (no pun intended) om de goedkoopste prepaid kaart te bestellen en het uit te proberen.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Smartye38,

Welkom op het Forum!

Wat leuk dat je een auto hebt gekocht! Is 'ie naar wens?

Ik zie dat Groentjuh je hier inmiddels al goed mee op weg heeft geholpen. Het klopt dat wij nog steeds GSM ondersteunen op 900 MHz. Ook is het zo dat wij simkaarten altijd in creditcard formaat leveren. Je kunt er vervolgens zelf voor kiezen om het kleiner formaat uit te klikken.

De simkaart zou gewoon gebruikt kunnen worden in de autotelefoon, alleen komt het niet vaak voor dat klanten een creditcard formaat simkaart nodig hebben. Kan dus helaas niet met zekerheid zeggen dat het zal werken, maar je kunt het zeker proberen.

Laat je ons weten of het gewerkt heeft?

@Groentjuh, bedankt!

Groetjes,
Asma

Helaas, helaas, in mijn Bimmer heeft deze het jaren gedaan. Afgelopen week kon ik plots niet meer bellen en gebeld worden. Van Simyo een andere simkaart gekregen deze geactiveerd en geplaatst, één keer gebeld naar deze kaart en daarna wederom tuuttuuttuut en geeneens “de groetjes van Ruud” weer uit 't netwerk zo lijkt.

In een andere smartphone werkt de sim wel, in de auto dus niet meer, zekeringen vervangen, alles werkt, vind(ook na opnieuw registreren) zo lijkt 't het KPN netwerk, geeft alle nummers aan kan alle nummers ook kiezen echter tuuttuuttuuttuut om turuluurs van te worden.

Al enige jaren heeft het gewerkt, zo lang ik dit nummer heb! Wat doe ik fout?

 

Groetjes, Ton

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi TonnieR,

 

Super jammer dat de simkaart niet werkt in jouw Bimmer! Omdat de simkaart wel in een ander toestel werkt, lijkt het probleem niet te liggen aan de simkaart. 

 

Groetjes,

Daisy

Dat kan, toch ben ik het daar niet mee eens, waarom zou dit plots niet meer werken?

De auto heb ik inmiddels 14 jaar de simkaart heb ik vanaf niet lang na juli 2007, al die jaren nimmer een probleem en afgelopen maandag tuuttuuttuut.

Btw, heb ik de nieuwe sim zelfs nog gebeld nadat ik 'm in de auto had geplaatst, en de dag daarna werkte het niet meer.

12 Februari jl. werkte het nog, toen heb ik nog gebeld.

Ik denk dat er iets mis is met het netwerk!

 

Mvg Ton

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Ton,

 

Ik snap dat het erg frustrerend is dat de simkaart het al die tijd goed gedaan heeft en nu niet meer! 

Het feit bestaat wel dat wij niet kunnen garanderen dat onze simkaarten werken in andere apparaten dan een mobiel toestel. Ik wil je graag verder helpen, maar als de simkaart wel werkt in een ander toestel, dan is er weinig dat ik kan veranderen aan de situatie. 

Heb je toevallig een andere simkaart tot je beschikking die je zou kunnen testen in de Bimmer? Dan weten we meteen waar het probleem ligt. 

 

Alvast fijne paasdagen! :hatching_chick:

 

Groetjes,

Tessanne

Hallo,

 

Nu heb ik vandaag 3 andere simkaarten geprobeerd en allen werken niet in de autotelefoon en wel in de smartphone, telkens wordt verteld dat het netwerk niet bereikbaar/beschikbaar is.

Het kan zijn dat ik een netwerk moet kiezen, ik heb voor PTT Telecom gekozen deze scant ‘ie automatisch en kan ik ook handmatig kiezen uit een lange lijst.(veel buitenlandse netwerken o.a. Libertel, Vodafone en PTT dus) 

Welke zou ik moeten kiezen? Maar het kan ook zijn dat er geen 900mhz band(meer) is, dat is namelijk de band welke voor autotelefoon nodig is. I.v.m. 5G zou deze wel eens verdwenen kunnen zijn, is daar iets over bekend?

Voor mij is iets erg irritant dat er iets altijd heeft gewerkt en plots zonder aanleiding niet meer, daar moet een reden voor zijn, toch?

 

Groetjes Ton

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Ton,

 

Aangezien meerdere simkaarten het niet doen, lijkt het probleem echt aan de Bimmer te liggen. Ik ben bang dat ik je helaas niet verder kan helpen hiermee.

 

Groetjes,

Daisy

Tja, makkelijk antwoord. Zou ik waarschijnlijk ook zeggen als ik er geen verstand van had:wink:

Waarom scant de telefoon PTT telecom en geeft ‘ie wel alle nummers weer belt ‘ie naar het nummer en geeft dan tuuttuuttuuttuut en als het nummer belt wordt er verteld dat het nummer niet bereikbaar/beschikbaar is? Kun je mij dát vertellen dan, ik kan handmatig uit diverse providers kiezen.

Ik denk dat het te moeilijk wordt voor Simyo :smile:

 

Maar waarom zou iets wat al jaren werkt, er plots zonder enige aanduiding ermee stoppen? Er is niets kapot in de auto of geweest, ik ga niet al die moeite doen als ik de oorzaak zou weten, toch?

 

Groetje Ton

Ik zag op de deze site een reactie waarin staat dat de huidige simkaarten niet de juiste voltage hebben voor de BMW telefoon. 

 

Had je trouwens ook een simkaart geprobeerd van een andere provider of netwerk?

Dank!

Zie mijn reactie in Uw verwijzing onder "PIkkebaas”:wink: , je ziet dat 't vanaf minimaal 2010 al werkt!!!

Ander bericht in dit forum ontving ik vandaag, 900mhz band schijnt verdwenen bij KPN. Erg vreemd zou dit zijn, zonder enige berichtgeving???

Ach, heb ik wat uit te zoeken in deze bijzondere tijd.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi TonnieR,

 

Wat jammer dat je denkt dat wij ons er ‘gemakkelijk’ vanaf maken met ons antwoord! Met de update die jij ons hebt gegeven:

 

Nu heb ik vandaag 3 andere simkaarten geprobeerd en allen werken niet in de autotelefoon en wel in de smartphone, telkens wordt verteld dat het netwerk niet bereikbaar/beschikbaar is.

is het voor ons duidelijk dat wij jou op dit punt niet verder kunnen helpen. Wij hebben namelijk veel verstand van simkaarten en de meeste telefoons, want dat is ons werk.  Helaas reikt onze kennis niet zo ver dat we jou ook uitleg kunnen geven over jouw auto(telefoon).

 

Wellicht dat je contact op kan nemen met de fabrikant/leverancier van jouw auto. 

 

Voor KPN 3G  wordt er op het moment 900mhz en 2100mzh gebruikt. Deze zijn beide nog steeds actief en worden tot 2022 ook zeker nog niet uit de lucht gehaald. In 2022 gaat KPN waarschijnlijk pas helemaal over op 4G (dit is ook in het nieuws geweest), maar hoe het er precies in praktijk uit gaat zien weten we nog niet. Verder is er niets gewijzigd aan het netwerk en ook in jouw omgeving zijn er geen storingen of werkzaamheden te vinden. 

 

Bedankt voor het meedenken Ray! :D

 

Alvast een erg fijn weekend gewenst!

 

Groetjes,

Tessanne

Beste,

 

Ik citeer “Helaas reikt onze kennis niet zo ver dat we jou ook uitleg kunnen geven over jouw auto(telefoon).” dan is dat toch te moeilijk voor jullie je daar in te verdiepen. Dat kost moeite je dit eigen te maken, toch?

En denk jij dat ik géén contact heb gehad met fabrikant? Al vóór ik dit Simyo vroeg.

Op Uw site staat beschreven; “Dit nummer is niet bereikbaar
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de ontvanger geen bereik heeft. Dat krijg je in dat geval ook als foutmelding te horen. Probeer het op een ander moment nog eens.” wat moet je doen dan?????

Maar neem U Uw gelijk, neem ik het geluk:massage:

Mazzel, dank voor de goede hulp..:wink:

 

Grote groet, Ton

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Ton, 

Ik begrijp dat het erg vervelend is dat je de telefoon in je auto niet kunt gebruiken op dit moment. Maar feit is dat onze simkaarten bedoeld zijn voor in telefoons en niet voor in auto's, computers, modems en andere apparatuur waar maar een simkaart in past. Dat communiceren we ook altijd naar onze klanten, juist om dit soort situaties te voorkomen. Je kunt het proberen op eigen risico, maar als het niet werkt dan kunnen wij je geen technische ondersteuning bieden. 

Hoe heb je die vervangende simkaart besteld? Want dat is al jaren een nieuw model dat ook niet werkt in sommige oude toestellen. We kunnen wel even handmatig een oud model simkaart naar je opsturen om te kijken of die wel werkt. Misschien leest ‘ie die wel gewoon zoals vanouds en dan is er niks meer aan de hand. Maar dat is het enige wat we vanuit hier nog voor je kunnen doen! Stuur maar even een privéberichtje met je telefoonnummer en adresgegevens als je dat wilt proberen. 

Groetjes, 
Bas

Reageer