Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Ondersteunen jullie GSM op 900 MHz?

  • 15 november 2017
  • 14 reacties
  • 726 Bekeken

ik heb een paar week geleden een bmw uit 1999 gekocht, deze heeft een mooie originele telefoon ingebouwd maar deze werkt alleen op het oude gsm 900 netwerk.
ondersteund simyo dit oude type netwerk nog? en tevens moet hier een simkaart in op creditcard formaat, is dat ook nog te krijgen?
ik zou het erg leuk vinden om de telefoon ook werkend te hebben in de auto.

mvg mart
icon

Beste antwoord door Groentjuh 15 november 2017, 14:07

Ik geloof dat KPN nog steeds GSM over 900MHz aanbiedt. Ik weet dat echter niet helemaal zeker, dus ik zou zeker op het antwoord van een moderator wachten.



Creditkaart simkaarten worden nog steeds geleverd. Wel met de instructie om de gebruikelijkere (kleinere) maten eruit te drukken. Volgens mij als je dat niet doet, heb jij volgens mij gewoon een simkaart op 1FF/creditkaart formaat.



In alle gevallen verwacht ik overigens dat Simyo geen ondersteuning voor zo'n oude auto telefoon zal bieden. Je kunt voor 5 euro de gok wagen (no pun intended) om de goedkoopste prepaid kaart te bestellen en het uit te proberen.
Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik geloof dat KPN nog steeds GSM over 900MHz aanbiedt. Ik weet dat echter niet helemaal zeker, dus ik zou zeker op het antwoord van een moderator wachten.

Creditkaart simkaarten worden nog steeds geleverd. Wel met de instructie om de gebruikelijkere (kleinere) maten eruit te drukken. Volgens mij als je dat niet doet, heb jij volgens mij gewoon een simkaart op 1FF/creditkaart formaat.

In alle gevallen verwacht ik overigens dat Simyo geen ondersteuning voor zo'n oude auto telefoon zal bieden. Je kunt voor 5 euro de gok wagen (no pun intended) om de goedkoopste prepaid kaart te bestellen en het uit te proberen.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Smartye38,

Welkom op het Forum!

Wat leuk dat je een auto hebt gekocht! Is 'ie naar wens?

Ik zie dat Groentjuh je hier inmiddels al goed mee op weg heeft geholpen. Het klopt dat wij nog steeds GSM ondersteunen op 900 MHz. Ook is het zo dat wij simkaarten altijd in creditcard formaat leveren. Je kunt er vervolgens zelf voor kiezen om het kleiner formaat uit te klikken.

De simkaart zou gewoon gebruikt kunnen worden in de autotelefoon, alleen komt het niet vaak voor dat klanten een creditcard formaat simkaart nodig hebben. Kan dus helaas niet met zekerheid zeggen dat het zal werken, maar je kunt het zeker proberen.

Laat je ons weten of het gewerkt heeft?

@Groentjuh, bedankt!

Groetjes,
Asma

Helaas, helaas, in mijn Bimmer heeft deze het jaren gedaan. Afgelopen week kon ik plots niet meer bellen en gebeld worden. Van Simyo een andere simkaart gekregen deze geactiveerd en geplaatst, één keer gebeld naar deze kaart en daarna wederom tuuttuuttuut en geeneens “de groetjes van Ruud” weer uit 't netwerk zo lijkt.

In een andere smartphone werkt de sim wel, in de auto dus niet meer, zekeringen vervangen, alles werkt, vind(ook na opnieuw registreren) zo lijkt 't het KPN netwerk, geeft alle nummers aan kan alle nummers ook kiezen echter tuuttuuttuuttuut om turuluurs van te worden.

Al enige jaren heeft het gewerkt, zo lang ik dit nummer heb! Wat doe ik fout?

 

Groetjes, Ton

 

Reputatie 6
Badge +5

Hoi TonnieR,

 

Super jammer dat de simkaart niet werkt in jouw Bimmer! Omdat de simkaart wel in een ander toestel werkt, lijkt het probleem niet te liggen aan de simkaart. 

 

Groetjes,

Daisy

Dat kan, toch ben ik het daar niet mee eens, waarom zou dit plots niet meer werken?

De auto heb ik inmiddels 14 jaar de simkaart heb ik vanaf niet lang na juli 2007, al die jaren nimmer een probleem en afgelopen maandag tuuttuuttuut.

Btw, heb ik de nieuwe sim zelfs nog gebeld nadat ik 'm in de auto had geplaatst, en de dag daarna werkte het niet meer.

12 Februari jl. werkte het nog, toen heb ik nog gebeld.

Ik denk dat er iets mis is met het netwerk!

 

Mvg Ton

Reputatie 6
Badge +3

Hoi Ton,

 

Ik snap dat het erg frustrerend is dat de simkaart het al die tijd goed gedaan heeft en nu niet meer! 

Het feit bestaat wel dat wij niet kunnen garanderen dat onze simkaarten werken in andere apparaten dan een mobiel toestel. Ik wil je graag verder helpen, maar als de simkaart wel werkt in een ander toestel, dan is er weinig dat ik kan veranderen aan de situatie. 

Heb je toevallig een andere simkaart tot je beschikking die je zou kunnen testen in de Bimmer? Dan weten we meteen waar het probleem ligt. 

 

Alvast fijne paasdagen! :hatching_chick:

 

Groetjes,

Tessanne

Hallo,

 

Nu heb ik vandaag 3 andere simkaarten geprobeerd en allen werken niet in de autotelefoon en wel in de smartphone, telkens wordt verteld dat het netwerk niet bereikbaar/beschikbaar is.

Het kan zijn dat ik een netwerk moet kiezen, ik heb voor PTT Telecom gekozen deze scant ‘ie automatisch en kan ik ook handmatig kiezen uit een lange lijst.(veel buitenlandse netwerken o.a. Libertel, Vodafone en PTT dus) 

Welke zou ik moeten kiezen? Maar het kan ook zijn dat er geen 900mhz band(meer) is, dat is namelijk de band welke voor autotelefoon nodig is. I.v.m. 5G zou deze wel eens verdwenen kunnen zijn, is daar iets over bekend?

Voor mij is iets erg irritant dat er iets altijd heeft gewerkt en plots zonder aanleiding niet meer, daar moet een reden voor zijn, toch?

 

Groetjes Ton

Reputatie 6
Badge +5

Hoi Ton,

 

Aangezien meerdere simkaarten het niet doen, lijkt het probleem echt aan de Bimmer te liggen. Ik ben bang dat ik je helaas niet verder kan helpen hiermee.

 

Groetjes,

Daisy

Tja, makkelijk antwoord. Zou ik waarschijnlijk ook zeggen als ik er geen verstand van had:wink:

Waarom scant de telefoon PTT telecom en geeft ‘ie wel alle nummers weer belt ‘ie naar het nummer en geeft dan tuuttuuttuuttuut en als het nummer belt wordt er verteld dat het nummer niet bereikbaar/beschikbaar is? Kun je mij dát vertellen dan, ik kan handmatig uit diverse providers kiezen.

Ik denk dat het te moeilijk wordt voor Simyo :smile:

 

Maar waarom zou iets wat al jaren werkt, er plots zonder enige aanduiding ermee stoppen? Er is niets kapot in de auto of geweest, ik ga niet al die moeite doen als ik de oorzaak zou weten, toch?

 

Groetje Ton

Reputatie 7

Ik zag op de deze site een reactie waarin staat dat de huidige simkaarten niet de juiste voltage hebben voor de BMW telefoon. 

 

Had je trouwens ook een simkaart geprobeerd van een andere provider of netwerk?

Dank!

Zie mijn reactie in Uw verwijzing onder "PIkkebaas”:wink: , je ziet dat 't vanaf minimaal 2010 al werkt!!!

Ander bericht in dit forum ontving ik vandaag, 900mhz band schijnt verdwenen bij KPN. Erg vreemd zou dit zijn, zonder enige berichtgeving???

Ach, heb ik wat uit te zoeken in deze bijzondere tijd.

 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi TonnieR,

 

Wat jammer dat je denkt dat wij ons er ‘gemakkelijk’ vanaf maken met ons antwoord! Met de update die jij ons hebt gegeven:

 

Nu heb ik vandaag 3 andere simkaarten geprobeerd en allen werken niet in de autotelefoon en wel in de smartphone, telkens wordt verteld dat het netwerk niet bereikbaar/beschikbaar is.

is het voor ons duidelijk dat wij jou op dit punt niet verder kunnen helpen. Wij hebben namelijk veel verstand van simkaarten en de meeste telefoons, want dat is ons werk.  Helaas reikt onze kennis niet zo ver dat we jou ook uitleg kunnen geven over jouw auto(telefoon).

 

Wellicht dat je contact op kan nemen met de fabrikant/leverancier van jouw auto. 

 

Voor KPN 3G  wordt er op het moment 900mhz en 2100mzh gebruikt. Deze zijn beide nog steeds actief en worden tot 2022 ook zeker nog niet uit de lucht gehaald. In 2022 gaat KPN waarschijnlijk pas helemaal over op 4G (dit is ook in het nieuws geweest), maar hoe het er precies in praktijk uit gaat zien weten we nog niet. Verder is er niets gewijzigd aan het netwerk en ook in jouw omgeving zijn er geen storingen of werkzaamheden te vinden. 

 

Bedankt voor het meedenken Ray! :D

 

Alvast een erg fijn weekend gewenst!

 

Groetjes,

Tessanne

Beste,

 

Ik citeer “Helaas reikt onze kennis niet zo ver dat we jou ook uitleg kunnen geven over jouw auto(telefoon).” dan is dat toch te moeilijk voor jullie je daar in te verdiepen. Dat kost moeite je dit eigen te maken, toch?

En denk jij dat ik géén contact heb gehad met fabrikant? Al vóór ik dit Simyo vroeg.

Op Uw site staat beschreven; “Dit nummer is niet bereikbaar
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de ontvanger geen bereik heeft. Dat krijg je in dat geval ook als foutmelding te horen. Probeer het op een ander moment nog eens.” wat moet je doen dan?????

Maar neem U Uw gelijk, neem ik het geluk:massage:

Mazzel, dank voor de goede hulp..:wink:

 

Grote groet, Ton

Reputatie 5
Badge +4

Hoi Ton, 

Ik begrijp dat het erg vervelend is dat je de telefoon in je auto niet kunt gebruiken op dit moment. Maar feit is dat onze simkaarten bedoeld zijn voor in telefoons en niet voor in auto's, computers, modems en andere apparatuur waar maar een simkaart in past. Dat communiceren we ook altijd naar onze klanten, juist om dit soort situaties te voorkomen. Je kunt het proberen op eigen risico, maar als het niet werkt dan kunnen wij je geen technische ondersteuning bieden. 

Hoe heb je die vervangende simkaart besteld? Want dat is al jaren een nieuw model dat ook niet werkt in sommige oude toestellen. We kunnen wel even handmatig een oud model simkaart naar je opsturen om te kijken of die wel werkt. Misschien leest ‘ie die wel gewoon zoals vanouds en dan is er niks meer aan de hand. Maar dat is het enige wat we vanuit hier nog voor je kunnen doen! Stuur maar even een privéberichtje met je telefoonnummer en adresgegevens als je dat wilt proberen. 

Groetjes, 
Bas

Reageer