.

Beantwoord

Nummer blokkeren van Postcodeloterij


Reputatie 1
Badge +4
Ik ben een volgend slachtoffer van de belpraktijken 088-3305015  (Nationale Postcodeloterij. ?)
Gebeld worden door 088-3305015 en vervolgens herhaaldelijk als "privé nummer" meerdere keren per dag.
Vermelding in het Bel-me-niet register wordt blijkbaar genegeerd.
Ik zou graag dat nummer willen blokkeren. Zijn daar mogelijkheden toe, hetzij bij Simyo of in mijn GSM ?
bvd Ton
icon

Beste antwoord door Charlene 12 May 2014, 18:05

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Frenske,

Van een collega kreeg ik net je mailtje doorgestuurd 🙂 Ik heb ze gelijk genoteerd. Nu afwachten of het vaker voorkomt. Voor het gemak stuur ik je ook even een reactie op je mailtje zodat je die kunt replyen met de resterende 8 gevallen.

Ik hoor het van je!
Reputatie 1
Badge +4
Hoi Frenske,

Je kunt beter een volledige lijst sturen in plaats van een paar oproepen per keer. Wij zullen toch die 10 in één keer moeten doorsturen.

Ik weet overigens niet of je in het verleden al eens klant bent geweest van één van de loterijen? In dat geval zullen ze het gooien op 'we mogen onze (oud) klanten toch wel bellen?'

Voor wat betreft je inbelautomaat zit je een heel eind in de goeie richting. Er worden een X aantal uitgaande oproepen gedaan door een computer. Zodra alle medewerkers in weer gesprek zijn worden de nog niet opgenomen oproepen opgehangen. En vaak ook nét als je opgenomen hebt.
Dit is een bekende irritatie die bij veel mensen het bloed onder de nagels vandaag haalt :mad:


Hoi Ernst,
Begrepen ! zal ik doen. Nee ik ben nooit lid geweest van een loterij. Hoe ze aan mijn GSM nummer komen is een raadsel. Staat niet in een telefoonboek vermeld. Random nummerkeuze ?
Momenteel is het rustig met inbellen. Als het zo doorgaat kan het wel even duren voordat ik 10x bij elkaar heb. We houden vol !
Met dank en groeten,
 - Frenske
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Frenske,

Je kunt beter een volledige lijst sturen in plaats van een paar oproepen per keer. Wij zullen toch die 10 in één keer moeten doorsturen.

Ik weet overigens niet of je in het verleden al eens klant bent geweest van één van de loterijen? In dat geval zullen ze het gooien op 'we mogen onze (oud) klanten toch wel bellen?'

Voor wat betreft je inbelautomaat zit je een heel eind in de goeie richting. Er worden een X aantal uitgaande oproepen gedaan door een computer. Zodra alle medewerkers in weer gesprek zijn worden de nog niet opgenomen oproepen opgehangen. En vaak ook nét als je opgenomen hebt.
Dit is een bekende irritatie die bij veel mensen het bloed onder de nagels vandaag haalt :mad:
Reputatie 1
Badge +4
Hoi Frenske,

Dankje voor je terugkoppeling :)

Omdat je al aangaf dat je ingeschreven bent bij het bel-me-niet register en toch deze telefoontjes ontvangt, neem ik aan dat je www.consuwijzer.nl/formulieren hebt gebruik om die klacht alsnog te melden.

Als je na deze bemoedigende woorden van ConsuWijzer lastig gevallen blijft worden, vraag ik je 10x je telefoon op te nemen en deze tijdstippen te noteren. Die 10 tijdstippen kun je vervolgens naar [email]Klantenservice@simyo.nl[/email] e-mailen zodat wij een overlast klacht kunnen indienen bij KPN.

Graag hoor ik wat je doet en of het opgelost is :)


Hi Tiury,
Ik zal mijn best doen om op te pakken. Meestal gaat de bel 2 à 3 keer over.
Volgens zeggen werken ze met een inbelautomaat die op basis van forecast wanneer een volgende medewerker vrij komt al begint in te bellen. Als de forecast niet opgaat wordt een volgend nummer gekozen enz.
Ik heb nog 2 oproepen in het geheugen staan - de anderen heb ik afgelopen dagen gewist Ik zal deze al vast sturen.

Ook mag niet pro-actief mensen benaderd worden voor verkooppraatjes en zijn ze op basis daarvan al schuldig, toch ?

Groeten,
Frenske. 
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Frenske,

Dankje voor je terugkoppeling 🙂

Omdat je al aangaf dat je ingeschreven bent bij het bel-me-niet register en toch deze telefoontjes ontvangt, neem ik aan dat je www.consuwijzer.nl/formulieren hebt gebruik om die klacht alsnog te melden.

Als je na deze bemoedigende woorden van ConsuWijzer lastig gevallen blijft worden, vraag ik je 10x je telefoon op te nemen en deze tijdstippen te noteren. Die 10 tijdstippen kun je vervolgens naar [email]Klantenservice@simyo.nl[/email] e-mailen zodat wij een overlast klacht kunnen indienen bij KPN.

Graag hoor ik wat je doet en of het opgelost is 🙂
Reputatie 1
Badge +4
Hoi Frenske,

Het lijkt mij als bedrijf behoorlijk beschamend om zo aan je klanten te komen, maar dat ben ik 🙂 Wel heel jammer dat je de oproepen niet kunt blokkeren. Nu ben ik wel benieuwd, is er nog steeds sprake van overlast? En hebben ze je klacht al in behandeling genomen?

Anders zouden we dit toch op een andere manier moeten zien op te lossen 😉 Ik hoor het graag van je.


Hallo Tiori,

Gisteren nog 2x een anonieme oproep gehad.
Consuwijzer heeft inderdaad gereageerd. Hieronderj de inhoud vaan hun bericht:
Grt, Frenske

Praktisch advies van de overheid over uw rechten als consument

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht van 12 mei 2014. Hierin geeft u aan dat u bent gebeld door Postcode Loterij, ondanks uw inschrijving in het Bel- me-niet Register. U geeft aan dat u soms ook wordt gebeld door een anoniem nummer, die Postcode Loterij blijkt te zijn. U wilt hiervan melding doen bij ConsuWijzer. Wij stellen het op prijs dat u de moeite hebt genomen om uw klacht bij ons te melden.

Wat gebeurt er met uw melding?
ConsuWijzer registreert uw melding. Daarna komt uw melding terecht bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

Wat heeft de Autoriteit Consument & Markt aan uw melding?
Voor de Autoriteit Consument & Markt is het belangrijk dat u uw vragen en klachten meldt. De toezichthouder gebruikt uw melding om te zien waar problemen zijn. Met uw melding helpt u de toezichthouder ook bepaalde vragen te beantwoorden:
• in welke sectoren zijn de meeste problemen?
• welke bedrijven houden zich niet aan de wet?
• waar moet de toezichthouder iets aan doen?
Wat doet de Autoriteit Consument & Markt met mijn melding bij ConsuWijzer?
Als de toezichthouder één of meer meldingen over een bedrijf krijgt, kunnen de volgende dingen gebeuren:
• de toezichthouder gaat een onderzoek doen naar een bedrijf;
• de toezichthouder kan bij een overtreding een boete geven aan een bedrijf;
• de toezichthouder kan een bedrijf dwingen om een oplossing te zoeken voor een bepaald probleem;
• de toezichthouder kan via ConsuWijzer extra voorlichting geven over een bepaald onderwerp.
Lossen ConsuWijzer en de Autoriteit Consument & Markt uw probleem met een bedrijf op?
Nee. ConsuWijzer geeft u advies over uw rechten en hoe u uw recht kunt halen. U kunt dan zelf actie ondernemen om uw probleem op te lossen.

Ons advies
Klacht over telemarketing?
Wilt u een klacht indienen over ongewenste telemarketingtelefoontjes? Bent u bijvoorbeeld ingeschreven in het Bel-me-niet Register, maar wordt u toch gebeld door telemarketingbedrijven? Vul dan het Klachtenformulier Telemarketing in op www.consuwijzer.nl/formulieren.

Wat gebeurt er met uw klacht?
ConsuWijzer stuurt uw klacht door naar de Autoriteit Consument & Markt. ACM is de onafhankelijke toezichthouder die zich sterk maakt voor consumenten en bedrijven. Deze toezichthouder kan uw klacht gebruiken om onderzoek te doen naar bedrijven. Houdt een bedrijf zich niet aan de regels voor telemarketing? Dan kan ACM hiertegen optreden.

Meer lezen over de toezichthouders en hun werkwijze?
Meer informatie vindt u op onze website www.consuwijzer.nl Op de homepage staat een link naar de pagina Over ons. Daar staat meer informatie over ConsuWijzer en de Autoriteit Consument & Markt.

Welke acties heeft de Autoriteit Consument & Markt de afgelopen jaren ondernomen?
Wilt u weten welke acties de Autoriteit Consument & Markt, en haar drie voorgangers: de Consumentenautoriteit, OPTA en de Nederlandse Mededingingsautoriteit de afgelopen jaren al hebben gedaan dankzij uw meldingen bij ConsuWijzer? Op onze website www.consuwijzer.nl vindt u hierover meer informatie.

Hebt u nog vragen?
Belt u dan gerust met ConsuWijzer. Het telefoonnummer is 088-0707070. Als u belt, vragen we naar uw contactnummer. Dat nummer is VC100379421. Op www.consuwijzer.nl staat meer informatie over uw rechten als consument. Op de website staan ook handige voorbeeldbrieven.
Met vriendelijke groet,

ConsuWijzer
(T) 088 - 070 70 70
www.consuwijzer.nl
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Frenske,

Het lijkt mij als bedrijf behoorlijk beschamend om zo aan je klanten te komen, maar dat ben ik 🙂 Wel heel jammer dat je de oproepen niet kunt blokkeren. Nu ben ik wel benieuwd, is er nog steeds sprake van overlast? En hebben ze je klacht al in behandeling genomen?

Anders zouden we dit toch op een andere manier moeten zien op te lossen 😉 Ik hoor het graag van je.
Hallo Ton.

Jij en ik hebben dezelfde mening volgens mij....
Ik bedoelde de postcodeloterij in dit geval zou zich wat netter kunnen gedragen, fatsoensnormen!! 

Groet,
Friesian
Reputatie 1
Badge +4
Hallo Ton.

Omdat er nu een moderator heeft gereageert en jij antwoorde, heb ik toch een vraag.
Ik ken je telefoon niet goed genoeg.
Maar heb je al gekeken of het volgende op je telefoon mogelijk is?

Kijk eens bijvoorbeeld met het (groene) horentje wie het laatst jouw heeft gebeld.
Staat er dan bij opties, Nummer blokkeren?
Mocht dat zo zijn dan kun je dat gebruiken, alleen heb je dan wel nog die privenummers.
Om speciaal voor die reden een smartphone te moeten! kopen is toch wel een beetje te veel van het goede. (in dit geval meer van het verkeerde)

Misschien een optie, bellen ze weer met een privenummer, gewoon niet opnemen een paar weken....
Maar ja, dat is aan jou.

Ik heb ook al op de site van Nokia gekeken bij support (mogelijke apps, maar call blocker is er niet bij)

Eigenlijk zou een provider of een speciaal formulier niet nodig moeten zijn.
Men moet zelf zo veel fatsoen opbrengen....


Groet,
Friesian


Hoi Friesian,
Mijn telefoon heeft de optie om te blokkeren niet, maar heeft eigenlijk ook geen zin omdat er meestal Privé gebeld wordt.
De Nationale Postcodeloterij gaat eigenlijk dubbel in de fout.. ze mogen niet ongevraagd bellen en ze negeren het bel-me-niet register.
Ik kan niet beoordelen of je dit vuiltje bij providers kunt leggen. Het creëert wel omzet :o

Groeten, Ton
Hallo Ton.

Omdat er nu een moderator heeft gereageert en jij antwoorde, heb ik toch een vraag.
Ik ken je telefoon niet goed genoeg.
Maar heb je al gekeken of het volgende op je telefoon mogelijk is?

Kijk eens bijvoorbeeld met het (groene) horentje wie het laatst jouw heeft gebeld.
Staat er dan bij opties, Nummer blokkeren?
Mocht dat zo zijn dan kun je dat gebruiken, alleen heb je dan wel nog die privenummers.
Om speciaal voor die reden een smartphone te moeten! kopen is toch wel een beetje te veel van het goede. (in dit geval meer van het verkeerde)

Misschien een optie, bellen ze weer met een privenummer, gewoon niet opnemen een paar weken....
Maar ja, dat is aan jou.

Ik heb ook al op de site van Nokia gekeken bij support (mogelijke apps, maar call blocker is er niet bij)

Eigenlijk zou een provider of een speciaal formulier niet nodig moeten zijn.
Men moet zelf zo veel fatsoen opbrengen....


Groet,
Friesian
Reputatie 1
Badge +4
Hoi Frenske,

Erg vervelend is dat ja, van die telefonische overlast. :(
Als aanbieder kunnen we daar weinig tegen doen. Maar het Bel-Me-Niet-Register geeft bedrijven die zich daar niet aan houden wel een waarschuwing. Je kunt ook een klacht indienen via ConsuWijzer. https://"http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/telemarketing/bel-me-niet-register?gclid=CK3v0-Hgpr4CFanpwgodihsADw"

In je toestel kun je een bekend nummer ook blokkeren, een anoniem nummer niet helaas.

Heb ik je daar wat mee geholpen?

Groetjes,
Charlene


Hoi Charlene,
Bedankt voor je  reactie. Als je het nummer googled zie dat er heel veel overlast veroorzaakt wordt door de Nationale Potcodeloterij. Ik heb niet gevonden hoe ik met mijn Nokia C2-01 een bekend nummer kan blokkeren, maar aangezien ze voornameljk met een "Privé-nummer bellen heeft dat bij nader inzien ook niet veel nut. Zal het klachtenformulier gaan invullen en als de gelegenheid zich voordoet de uitzending van Annette Herzenberg eens tippen.
Groetjes en nogmaals dank,
Ton

btw  Met je link naar het klachtenformulier is iets mis. Ik krijg een "blank"
Inmiddels via hun site een formulier gevonden en ingevuld.
Advies aan eenieder die dezelfde klacht heeft om ook het formulier in te vullen.
Badge +8
Hoi Frenske,

Erg vervelend is dat ja, van die telefonische overlast. :(
Als aanbieder kunnen we daar weinig tegen doen. Maar het Bel-Me-Niet-Register geeft bedrijven die zich daar niet aan houden wel een waarschuwing. Je kunt ook een klacht indienen via ConsuWijzer. Hier vind je daarvoor een Klachtenformulier

In je toestel kun je een bekend nummer ook blokkeren, een anoniem nummer niet helaas.

Heb ik je daar wat mee geholpen?

Groetjes,
Charlene
Reputatie 1
Badge +4
Hallo Ton.

Wat voor gsm heb je?
Heb je een smartphone, dan helpt een call blocker.

Groet,
Friesian

Helpt jou dit advies? 😕


Hallo Friesian,
Bedankt voor je reactie.
Nee ik heb geen smartphone maar een gewone Nokia C2-01
Als je Googled kun je lezen dat er heel veel mensen zijn die last hebben  van de praktijken van de nat.postcodeloterij. De aanbieders zouden daar eigenlijk iets aan moeten doen om de overlast een halt toe te roepen.
Hallo Ton.

Wat voor gsm heb je?
Heb je een smartphone, dan helpt een call blocker.

Groet,
Friesian

Helpt jou dit advies? 😕

Reageer